Τα Civic και Civic Tourer αποκτούν πιο σπορ ύφος με μία ανανέωση της αισθητικής του εμπρός τμήματος που χρησιμοποιεί ως κύρια συστατικά τους νέους προβολείς με ενσωματωμένα φώτα ημέρας και ένα νέο κομψό, εμπρός προφυλακτήρα. Το Civic hatchback υιοθετεί επίσης νέο πίσω προφυλακτήρα, πλαϊνές ποδιές, πίσω αεροτομή σε μαύρη απόχρωση και πίσω φώτα LED.

Σε συνάρτηση με τις παρεμβάσεις στο εξωτερικό, τα μοντέλα 2015 ανανεώνονται και εσωτερικά με νέες ταπετσαρίες καθισμάτων και ραφές στα προσκέφαλα, νέες επενδύσεις θυρών με χρωμιωμένες λαβές και έναν πίνακα ελέγχου σε μαύρο μεταλλικό.

Οι αισθητικές αναβαθμίσεις συνδυάζονται άριστα με την ευρυχωρία του εσωτερικού της σειράς Civic. Ο χώρος αποσκευών 477 λτ του Civic και 624 λτ του Civic Tourer παραμένει ο καλύτερος στην αντίστοιχη κατηγορία.

Η οικογένεια Civic 2015 σηματοδοτεί επίσης την πρεμιέρα του συστήματος ήχου και ενημέρωσης Honda Connect, που προσφέρει άνεση και συνδεσιμότητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού με βασικές λειτουργίες όπως: AM/FM, DAB και Internet Radio, συνδεσιμότητα Bluetooth, internet browsing, δορυφορική πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας. Το σύστημα τρέχει με λειτουργικό Android 4.0.4 και προσφέρει τις οικείες λειτουργίες αφής ενός smartphone σε οθόνη επτά ιντσών.

Στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου η ανανεωμένη γενιά Honda Civic MY15 θα είναι διαθέσιμη από τις αρχές καλοκαιριού στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:

pinaksas

Νέα έκδοση Civic Sport

civic4

Επιπλέον, η ευρωπαϊκή οικογένεια Civic αυξάνεται με τον ερχομό ενός νέου μέλους, του Civic Sport. Βασισμένο στο Civic hatchback, και με την ισχύ του 1.6 diesel 120 ίππων διαθέτει πίσω αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος και 17άρες ζάντες αλουμινίου στην έκδοση Sport. Το Civic Sport αφήνει «να φανεί» η σχεδίαση του προσεχούς Type R με νέο εμπρός προφυλακτήρα που περιλαμβάνει πλέγμα στο κάτω μέρος του αεραγωγού και μαύρη επένδυση οροφής στην καμπίνα.

Όλα τα μοντέλα της σειράς 2015 Civic θα ωφεληθούν από την προσθήκη του συστήματος City- Brake Active (CTBA) της Honda σαν στάνταρ. Ειδικά σχεδιασμένο για να βοηθά στην αποφυγή ή τη μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων με μικρές ταχύτητες, το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για σάρωση του δρόμου μπροστά και εφαρμόζει αυτόματα την πέδηση εάν ανιχνευτεί πιθανός κίνδυνος σύγκρουσης. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί με ταχύτητες κάτω από 32 χλμ/ώρα.

Αεροδυναμική

Βελτίωση της αεροδυναμικής του ΜΥ15 για μεγαλύτερη οικονομία και αυξημένη απόδοση. Έγιναν αλλαγές στον σχεδιασμό εξαρτημάτων στο μπροστινό και στο πίσω μέρος με σκοπό να διατηρηθεί ο συντελεστής οπισθέλκουσας και να βελτιωθεί ο συντελεστής ανύψωσης. Η μείωση του συντελεστή ανύψωσης έχει σαν αποτέλεσμα την βελτιωμένη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και την αυξημένη σταθερότητα του πίσω μέρους του αυτοκινήτου στις υψηλές ταχύτητες.

Χαρακτηριστικά NVH

Βελτιωμένα χαρακτηριστικά NVH από την προσθήκη υλικών απορρόφησης θορύβων σε τμήματα του αμαξώματος που δεν υπήρχαν. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην περεταίρω μείωση του θορύβου του κινητήρα Diesel με την προσθήκη απορροφητικών υλικών στον χώρο του κινητήρα.

Αναρτήσεις

Τα αμορτισέρ και τα ελατήρια είναι βελτιωμένα και στο μπροστά αλλά και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Η δύναμη απόσβεσης αυξήθηκε σε όλο το φάσμα λειτουργίας της ανάρτησης για καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος και βελτιωμένη απόκριση.

Σύστημα Υποβοήθησης Ευκινησίας (AHA)

Η ευκινησία έχει βελτιωθεί χάρη στο σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας (AHA). Το σύστημα AHA λειτουργεί όταν εντοπίζονται απότομες κινήσεις του τιμονιού και χρησιμοποιεί προσαρμοσμένες ενεργοποιήσεις των φρένων από το σύστημα VSA, ώστε να βοηθά το Civic να ακολουθήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια την προβλεπόμενη κατεύθυνση όταν κινείται σε στροφές.

Σύστημα EPS μέσω Feedback control

Η μεγαλύτερη έμφαση στην πληροφόρηση του τιμονιού προσφέρει ασφαλέστερη και σταθερότερη αίσθηση κατά την κίνηση και σε ευθεία και στις στροφές.

Το EPS παρακολουθεί την ταχύτητα που στρίβει ο οδηγός το τιμόνι (ω) και ελέγχει διαρκώς την υποβοήθηση ώστε η αίσθηση του τιμονιού να παραμένει σταθερή.

Η μετάβαση από την γρήγορη απόκριση στην αργή απόκριση τιμονιού (επιταχύνοντας από χαμηλή ταχύτητα), είναι επίσης βελτιωμένη σε σχέση με το ΜΥ14.

Νέο σύστημα ήχου και πληροφόρησης Honda Connect

– Το Honda Connect προσφέρει άνεση και συνδεσιμότητα εν κινήσει.

– Ευρεία σειρά λειτουργιών προβάλλεται στην οθόνη αφής 7 ιντσών.

– Οικείες λειτουργίες αφής «pinch, swipe & tap» σε στυλ smartphone.

– Άμεση πρόσβαση από έναν από τους ταχύτερους επεξεργαστές δύο πυρήνων της βιομηχανίας.

– Διατίθεται στάνταρ με όλες τις εκδόσεις του 15YM CR-V από τη βασική και πάνω.

civic2

Το νέο σύστημα Connect infotainment τοποθετείται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις από τη βασική και πάνω (Comfort/SE), προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και συνδεσιμότητα εν κινήσει.

Εύκολο και διαισθητικό στη χρήση, το Honda Connect «τρέχει» με Android 4.0.4, υιοθετώντας τις γνωστές λειτουργίες αφής «pinch, swipe και tap» ενός smartphone. Η οθόνη 7 ιντσών μπορεί να προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ατομικές προτιμήσεις του χρήστη, ο οποίος μπορεί να επιλέξει από δύο διαφορετικά στυλ (skins) εξατομικεύοντας πλήρως το σύστημα. Έγχρωμα εικονίδια διασφαλίζουν ταχεία και απλή λειτουργία πλοήγησης μέσω της οθόνης αφής.

Το Honda Connect προσφέρει στους εμπρός επιβάτες ταχεία και εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες που αφορούν στο όχημα και της κάμερας οπισθοπορείας μέχρι μουσική και συνδεσιμότητα Bluetooth για smartphone. Οι λειτουργίες του συστήματος περιλαμβάνουν πρόσβαση στο internet, δύο προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, στο Honda App Centre, προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Garmin, DAB / FM / AM και διαδικτυακό ραδιόφωνο, διεπαφή τηλεφώνου, και συνδεσιμότητα Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές οδηγίες καθώς και διάφορες πληροφορίες του οχήματος όπως χιλιομετρητής, οικονομία καυσίμου και χρόνος ταξιδιού.

Γραφικά υψηλής ποιότητας και χωρίς διακοπές λειτουργία διασφαλίζονται από έναν από τους ταχύτερους επεξεργαστές στην αυτοκινητοβιομηχανία, τον NVIDIA Tegra 3.

Συνδεσιμότητα Bluetooth και πρόσβαση στο ίντερνετ

civic3Το νέο σύστημα προσφέρει άριστη συνδεσιμότητα για ασφαλή επικοινωνία εν κινήσει, ενώ οι κάτοχοι του οχήματος μπορούν επίσης να συνδέουν το smartphone τους στο Hands Free σύστημα τηλεφώνου μέσω Bluetooth. Το Honda Connect είναι συμβατό με την τεχνολογία MirrorLink, που προσφέρει απευθείας συνδεσιμότητα μεταξύ του συστήματος και συμβατού smartphone του χρήστη. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στο χρήστη να προβάλλει την οθόνη του smartphone του και να έχει πρόσβαση στις αγαπημένες του εφαρμογές.

Οι κάτοχοι μπορούν επίσης να συνδέονται στο ίντερνετ μέσω Smartphone Wi-Fi tethering ή ενός Mobile Wifi Router, που επιτρέπει internet browsing ενώ βρίσκονται στο αυτοκίνητο (όταν αυτό είναι σταματημένο), για να μπορούν να βρίσκουν τοπικά σημεία ενδιαφέροντος και γειτονικά τοπόσημα.

Προ-εγκατεστημένες εφαρμογές

Το σύστημα διατίθεται με προ-εγκατεστημένες εφαρμογές, ενώ ο χρήστης μπορεί να κατεβάσει περισσότερες από το Honda App Centre.

Η προ-εγκατεστημένη εφαρμογή «Aha» επιτρέπει την άνετη πρόσβαση σε χιλιάδες σταθμούς (με μουσική, ειδήσεις, podcasts & audio books) καθώς και social media feeds και τοπικές υπηρεσίες. Η ευχρηστία του «Aha» κάνει την ανεύρεση πληροφοριών ασφαλή και εύκολη, από το να βρεις οτιδήποτε σε ένα λογαριασμό Twitter μέχρι ενημερωμένα δελτία καιρού. Με την εφαρμογή «Aha» οι χρήστες μπορούν να βρουν εύκολα σημεία ενδιαφέροντος, κάτι που τους βοηθά να εντοπίζουν τα πλησιέστερα εστιατόρια ή ξενοδοχεία, για παράδειγμα.

Προαιρετικό σύστημα πλοήγησης Garmin

Προαιρετικά, το βραβευμένο, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin διατίθεται πλήρως ενσωματωμένο στο Honda Connect. Προ-φορτωμένοι χάρτες επιτρέπουν την πλοήγηση ακόμα και σε περιοχές, χωρίς σήμα κινητής τηλεφωνίας και με εκατομμύρια σημεία ενδιαφέροντος είναι πάντα εύκολο να βρίσκεις τις επιθυμητές τοποθεσίες.

Οι φωνητικές οδηγίες «στροφή – στροφή» πλαισιώνονται από προηγμένα στοιχεία καθοδήγησης για να μπορούν οι χρήστες να αντεπεξέρχονται με ευκολία στις πιο δύσκολες συνθήκες. Η καθοδήγηση λωρίδας δηλώνει την κατάλληλη λωρίδα από την οποία ο οδηγός πρέπει να στρίψει, ενώ μία φωτορεαλιστική διασταύρωση διευκολύνει την αναγνώριση επιλεγμένων διασταυρώσεων και εξόδων. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης σε πραγματικό χρόνο, προειδοποιήσεις ορίων ταχύτητας, τρισδιάστατη απεικόνιση κτιρίων και περιοχών, αλλά και «Οικολογική Διαδρομή» (Eco Routing).

Κινητήρες και κιβώτια

Το Civic ΜΥ15 διατίθεται με δύο επιλογές κινητήρων: βενζινοκινητήρας 1.4 lt. i-VTEC, και 1.6l i-DTEC diesel. Όλες οι κινητήριες μονάδες συνδυάζονται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ECO Assist και Idle Stop. Επίσης εφοδιάζονται με Hill Start Assist.

1.6 i-DTEC

Ο κινητήρας 1.6 i-DTEC βελτιώθηκε με στόχο την περεταίρω μείωση της εσωτερικής τριβής και την επίτευξη εκπομπών ρύπων EURO 6b. Η επεξεργασία της επιφάνεια της κυλινδροκεφαλης και του μπλοκ έχει βελτιωθεί, έχουν χρησιμοποιηθεί νέας σχεδίασης έμβολα με νέα επικάλυψη και ένα νέο συγκρότημα καταλύτη-φίλτρου μικροσωματιδίων (Catalyzed Soot Filter-CSF).

Ο κινητήρας αυτός αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε ένα μπλοκ τύπου «open deck» (με διάκενο μεταξύ χιτωνίων και μπλοκ κυλίνδρων). Είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47κιλά λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC. Κάθε εξάρτημα έχει σχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή. Ο 1.6 i-DTEC αποδίδει 120 ίππους και προσφέρει μέγιστη ροπή 300Nm, ενώ παράλληλα και κορυφαία κατανάλωση καυσίμου , 3,6lt/100 km στο μικτό κύκλο και εκπομπές ρύπων 94gr/km.

«Έξυπνο» τούρμπο

Η 4η γενιά του υπερτροφοδότη Garrett που χρησιμοποιεί ο 1.6 i-DTEC υιοθετεί αποδοτική σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) και επιτυγχάνοντας ένα βέλτιστο συνδυασμό απόδοσης στις χαμηλές – μεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5bar.

Σύστημα μετάδοσης

Ένα ελαφρύ και συμπαγές σύστημα μετάδοσης χρησιμοποιείται στο 1.6 i-DTEC Civic. Το 6τάχυτο μηχανικό σύστημα είναι κατά 7kg ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του 2.2 i-DTEC βοηθώντας τον κινητήρα να παράγει μέγιστη ροπή 300NM. Το σύστημα κιβωτίου προσφέρει:

– Κορυφαία απόδοση μετάδοσης.

– Ομαλή και ακριβή αίσθηση κατά την αλλαγή σχέσεων.

– Νέο σύστημα όπισθεν με αυξημένη ικανότητα μετάδοσης ροπής και πιο αθόρυβη λειτουργία.

1.4 i-VTEC

Ο 1.4 SOHC του Civic ωφελείται επίσης από την προηγμένη τεχνολογία VTEC της Honda για αποδοτική διαχείριση καυσίμου. Όπως οι υπόλοιποι κινητήρες της σειράς, είναι άριστα ρυθμισμένος και αναβαθμισμένος για να πληροί τις απαιτήσεις δυναμικών επιδόσεων και περιβαλλοντικής συμβατότητας. Οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί στα 129 g/km για συμμόρφωση με τα πρότυπα EURO-5. Ο κινητήρας παράγει μέγιστη ισχύ 100 ίππων και ροπή 127 Nm στις 4800 rpm.

Όπως οι υπόλοιποι κινητήρες του νέου Civic, η μονάδα 1.4 λίτρων έχει πιο ανθεκτική μίζα για να ανταπεξέλθει στον αυξημένο αριθμό εκκινήσεων λόγω Idle Stop.

Τεχνολογίες αύξησης απόδοσης με Idle Stop

H 9η γενιά Civic προσφέρει την τεχνολογία Eco Assist που βοηθά τους οδηγούς να πετυχαίνουν βέλτιστη απόδοση, σύμφωνα με την άποψη ότι διαφορετικά οδηγικά στυλ μπορεί να έχουν έως και 15% διαφορά στην κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα χρησιμοποιεί το ταχύμετρο του αυτοκινήτου για να συμβουλεύσει τους οδηγούς πώς το οδηγικό στυλ τους επηρεάζει την κατανάλωση.

Εάν οδηγούν οικονομικά, το ταμπλό γίνεται πράσινο. Εάν ο οδηγός ξεπεράσει ελαφρώς το καλύτερο επίπεδο ελέγχου του γκαζιού, το ταμπλό γίνεται λευκό/πράσινο. Τέλος, στην έντονη επιτάχυνση ή επιβράδυνση γίνεται λευκό. Το σύστημα αναβαθμίζεται περαιτέρω με την επιλογή του ECON mode, το οποίο μόλις ενεργοποιηθεί μεταβάλλει τη χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού συστήματος γκαζιού (drive-by-wire) για να διασφαλίσει μία ομαλή αύξηση της ροπής για πιο ξεκούραστη οδήγηση και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Νίκος Τσάδαρης