Η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια και το leasing των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνεται περιζήτητο σιγά-σιγά, με τη Γαλλία να δίνει το παράδειγμα παρέχοντας ένα επιτυχημένο πρόγραμμα «κοινωνικής μίσθωσης»
Το γαλλικό κράτος προσφέρει τη δυνατότητα σε νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα να κάνουν στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσω του προγράμματος «Le leasing social» που θεωρείται ιδιαίτερα επιτυχημένο στη χώρα.
Συγκεκριμένα, λίγες μέρες πριν την έλευση του 2024 ο Εμανουέλ Μακρόν έκανε πράξη την προεκλογική του εξαγγελία για τα EV, ανακοινώνοντας ότι το κράτος θα προσφέρει λεφτά στους πολίτες για να νοικιάσουν ηλεκτρικό όχημα που κατασκευάστηκε στη χώρα τους.
Οι πρώτες εκτιμήσεις ήταν συντηρητικές και αναμένονταν 25.000 αιτήσεις την καλύτερη των περιπτώσεων, όμως σε λίγο καιρό ξεπέρασαν τις 90.000. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα 50.000 οδηγοί να λάβουν επιδότηση περίπου 100 ευρώ τον μήνα για leasing EV, ενώ το πρόγραμμα θα ανανεωθεί και το 2025, σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian.
«Όλα συνέβησαν πιο γρήγορα απ’ ό,τι περιμέναμε… Το 2025 θα συνεχιστεί το πρόγραμμα με νέες και περισσότερες αιτήσεις», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Βιομηχανίας και Ενέργειας Roland Lescure.
Σύμφωνα με το μοντέλο «κοινωνικής μίσθωσης», θα δοθεί μηνιαία επιδότηση 100 περίπου ευρώ για τριετές συμβόλαιο μίσθωσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και σε περίπτωση που ο οδηγός θελήσει να προβεί σε αγορά, το κράτος θα δώσει έξτρα επιδότηση έως 13.000 ευρώ.
Με αυτό τον τρόπο το γαλλικό κράτος επιθυμεί να πιάσει τον στόχο της ΕΕ, που είναι μέχρι το 2030 να κυκλοφορούν στους δρόμους τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των πολιτών της.
Εξάλλου, τα EV δεν παράγουν άμεσες εκπομπές, οπότε οι εταιρείες μπορούν να σημειώσουν σημαντική πρόοδο ως προς τους στόχους βιωσιμότητάς τους, μεταβαίνοντας σε έναν στόλο ηλεκτρικών οχημάτων.
Οι δυνατότητες του leasing
Το γαλλικό μοντέλο για τη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία, που θα μπορούσε να θεωρεί παράδειγμα προς μίμηση, αφού τα EV γίνονται όλο και πιο προσιτά, χάρη στις ταχύτατα αναπτυσσόμενες καινοτομίες.
Συγκεκριμένα, η τελευταία γενιά ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαθέτει αυτονομία έως και 500 χιλιόμετρα με μια φόρτιση. Δεδομένου ότι η ηλεκτρική ενέργεια θεωρείται σήμερα το φθηνότερο καύσιμο, η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κοστίζει λιγότερο από το γέμισμα ενός ρεζερβουάρ βενζίνης ή ντίζελ. Επιπλέον, προστίθενται όλο και περισσότεροι σταθμοί φόρτισης, διευκολύνοντας την κυκλοφορία ενός EV στους δρόμους.
Με την πτώση του κόστους, τον κατακλυσμό νέων εμπορικών σημάτων και την εξαφάνιση του άγχους για την αυτονομία, τα EV κερδίζουν συνεχώς έδαφος στην προτίμηση των οδηγών. Έτσι, το leasing διευκολύνει την πρόσβαση σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ιδιαίτερα σε όσους δεν διαθέτουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα.
Ταυτόχρονα, αποτελεί μεγάλο δέλεαρ για όσους οδηγούς θέλουν να ταξιδεύουν, ειδικά αν επισκεφθούν ένα ανεπτυγμένο αστικό κέντρο που διαθέτει ζώνες χαμηλών εκπομπών. Μέχρι στιγμής, σχεδόν 200 πόλεις, όπως το Λονδίνο, η Στοκχόλμη ή το Άμστερνταμ έχουν ήδη εφαρμόσει τις ζώνες χαμηλών εκπομπών, δηλαδή απαγορεύουν την πρόσβαση σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λοιπόν, σε συνδυασμό με το leasing λύνει τα χέρια των οδηγών αν πρόκειται να επισκεφθούν ένα αντίστοιχο προορισμό, αφού δεν χρειάζεται να ανησυχούν για τον τρόπο που θα κυκλοφορούν.
Σημειώνεται, ότι η ΕΕ προωθεί με νομοθετικές πρωτοβουλίες την επανάσταση που φέρνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καθώς ωφελούν τόσο το περιβάλλον, όσο και την τσέπη του καταναλωτή. Τον Ιούνιο του 2022 το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε ότι όλα τα νέα αυτοκίνητα και φορτηγά που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2035. Οι κατασκευαστές επίσης δεν θα επιτρέπεται πλέον να πωλούν νέα αυτοκίνητα ή LCV με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε μέχρι το 2030 να κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα.