Με αύξηση σχεδόν 30% κινήθηκε η αγορά καινούριου αυτοκινήτου τον περασμένο Νοέμβριο, δικαιώνοντας όσους έλεγαν πως το 2023 η αύξηση θα αγγίξει το 30%, καθώς το Α’ ενδεκάμηνο βρισκόμαστε στο 27,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Έτσι, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Όσον αφορά τις κατηγορίες που προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές, η Β έχει την μερίδα του λέοντος με 52,1%, ακολουθούμενη από την C με 29,7% και 3η με διαφορά την Α (9,8%).
Στα κινητήρια συστήματα οι θερμικοί κινητήρες υποχώρησαν κατά 5,4%, αλλά συγκεντρώνουν το 55+% της αγοράς. Την «χασούρα» των θερμικών επωφελήθηκαν τα υβριδικά που πέρασαν το 30% και τα επαναφορτιζόμενα που είναι πλέον σε σταθερό διψήφιο νούμερο (+11,1%).
Έτσι, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Νοέμβριο, έχει ως εξής:
Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be) που αναφέρονται έως και τον περασμένο Οκτώβριο, η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως εξής: