Η Nissan, η εταιρεία που υπήρξε η πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση, μετράει σταθερά αντίστροφα προς τον στόχο της για την δημιουργία μιας πλήρως ηλεκτρικής γκάμας στην Ευρώπη. Με πολλές χώρες να βρίσκονται σε συζητήσεις για το πότε θα απαγορεύσουν τις πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης, η Ιαπωνική εταιρία προχωρά σταθερά με το σχέδιό της για την επίτευξη 100% EV στην Ευρώπη έως το 2030, με όλα τα νέα μοντέλα της από τώρα και στο εξής να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά στην Ευρώπη.
Με την δυνατότητα σχεδίασης, ανάπτυξης και κατασκευής αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο και με βάση την εμπειρία της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση και στα crossovers, η στρατηγική αυτή θα υποστηρίξει επίσης την πορεία της Nissan προς την ουδετερότητα του άνθρακα. Η μάρκα συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα στις ευρωπαϊκές ομάδες Σχεδίασης και Έρευνας και Ανάπτυξης, οι οποίες εορτάζουν ιστορικές επετείους προωθώντας το έργο αιχμής τους σχετικά με μελλοντικά οχήματα και τεχνολογίες. Χθες, η Nissan αποκάλυψε το «Concept 20-23», ένα σπορ, αστικό concept EV.
Η αποκάλυψη έλαβε χώρα κατά τον εορτασμό της 20ής επετείου από τα εγκαίνια του στούντιο στο Paddington του Λονδίνου. Στο κοντινό Nissan Technical Centre Europe, όπου η ομάδα R&D της μάρκας γιορτάζει φέτος την 35η επέτειό της, η τελευταία μελέτη αυτόνομης οδήγησης του Ηνωμένου Βασιλείου, που ονομάζεται evolvAD, πραγματοποιείται με έμφαση σε αστικούς και υπεραστικούς δρόμους με την υποστήριξη της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου.
Επίσης, ένα επενδυτικό πρόγραμμα άνω των 40 εκατομμυρίων ευρώ βρίσκεται σε εξέλιξη και στις δύο εγκαταστάσεις, υποστηρίζοντας δραστηριότητες όπως:
- Στο NDE, η αναβάθμιση κτιριακών εγκαταστάσεων, σχεδιαστικών εργαλείων και πόρων και πρόσθετου προσωπικού
- Στο NTCE, έργα νέας τεχνολογίας και εγκαταστάσεων με επενδύσεις άνω των 26 εκατ. ευρώ μόνο σε έργα ηλεκτροκίνησης.
Τα μελλοντικά μοντέλα
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Nissan θα παρουσιάσει 27 εξηλεκτρισμένα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων 19 EVs, έως το 2030. Σε αυτήν την περίοδο θα παρουσιάσει επίσης τεχνολογία χωρίς κοβάλτιο για να μειώσει το κόστος των μπαταριών EV κατά 65% έως το οικονομικό έτος 2028.
Η μάρκα στοχεύει επίσης να λανσάρει EV με νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης (ASSB) έως το οικονομικό έτος 2028, ενώ με την εισαγωγή του πρωτοποριακού ASSB θα μπορεί να προσφέρει EV σε όλες τις κατηγορίες και να επιτύχει ακόμα πιο δυναμικές επιδόσεις. Μειώνοντας τον χρόνο φόρτισης στο ένα τρίτο, οι ASSB θα κάνουν τα EV πιο αποτελεσματικά και προσιτά.
Επιπλέον, η Nissan αναμένει από τις ASSB να μειώσει το κόστος των μπαταριών στα 75 $ ανά kWh έως το οικονομικό έτος 2028 και στοχεύει να το μειώσει περαιτέρω στα 65 $ ανά kWh για να επιτύχει ισοτιμία κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και βενζινοκίνητων οχημάτων στο μέλλον.
Δύο μελλοντικά EV Nissan έχουν ήδη επιβεβαιωθεί για την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου ενός ολοκαίνουργιου συμπαγούς EV που θα διαδεχθεί το Micra. Το άλλο όχημα θα κατασκευαστεί στο εργοστάσιο της μάρκας στο Σάντερλαντ, ως μέρος του έργου EV36 Zero αξίας 1 δισ. λιρών, ένα σχέδιο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο συνδυάζει την παραγωγή EV, την παραγωγή μπαταριών και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Σημειώνουμε ότι, η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου εξηλεκτρίζεται με γοργούς ρυθμούς. Την πενταετία 2018-2022, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και εξηλεκτρισμένων οχημάτων αυξήθηκαν από το 5% της συνολικής αγοράς στο 44%, με τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων να αυξάνονται από 1% σε 12% της συνολικής αγοράς.
Σήμερα τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 16% των συνολικών πωλήσεων της Nissan στην Ευρώπη, μέρος ενός συνολικού μείγματος εξηλεκτρισμένων πωλήσεων 50%, το οποίο τα επόμενα τρία χρόνια αναμένεται να ανέλθει στο 98%.