Τα σωστικά συνεργεία στην Κίνα εξακολουθούν σήμερα να ψάχνουν τα συντρίμμια του Boeing 737-800 της China Estern, το οποίο συνετρίβη χθες όταν ανεξήγητα «βούτηξε» σε μια βουνοπλαγιά παρασύροντας στο θάνατο 132 επιβάτες.
Το αεροσκάφος συνετρίβη και μέχρι αυτή την ώρα δεν έχουν εντοπιστεί ούτε σοροί ούτε επιζώντες με τους διασώστες, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Daily Mail, να εικάζουν ότι η φωτιά που ξέσπασε από τη συντριβή του Boeing δεν άφησε κανένα ίχνος ούτε από τους επιβάτες ούτε από τα υπάρχοντά τους.
Το αεροπορικό δυστύχημα είναι το πιο θανατηφόρο στην Κίνα εδώ και σχεδόν τρεις δεκαετίες. Ο Πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ ζήτησε γρήγορα πλήρη έρευνα για τα αίτια της συντριβής.
Τι είναι το startle effect που ίσως έπαθε ο πιλότος
Ειδικοί υποστηρίζουν πως ο πιλότος της μοιραίας πτήσης «μπορεί να ανέκτησε τις αισθήσεις του» όταν δυνάμεις G είχαν ως αποτέλεσμα το πλήρωμα να μείνει αναίσθητο και «προσπάθησε να σώσει το αεροπλάνο που έπεφτε».
Μιλώντας στην Sun Online, η ειδικός σε θέματα αεροπορίας Sally Gethin είπε ότι τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα «διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο» πριν αυτό συντριβεί στο έδαφος.
Η ίδια υποστήριξε πως όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος «θα ήταν αναίσθητοι» σε αυτήν την τελική βουτιά.
«Οι πιλότοι εκπαιδεύονται πάρα πολύ, μεγάλο μέρος γίνεται σε προσομοιωτές. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να καταβληθούν ή να αποπροσανατολιστούν από ξαφνικά γεγονότα. Αυτό είναι γνωστό ως το φαινόμενο αιφνιδιασμού (startle effect) και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτείς γι’ αυτό.
Ακόμα και οι έμπειροι πιλότοι μπορούν να ξαφνιαστούν και τότε μπορεί να πάρουν κακές αποφάσεις. Τώρα γίνονται προσπάθειες να αναγνωριστεί αυτό και να προσφερθεί πρόσθετη εκπαίδευση», ανέφερε η Gethin.