Οι οικογένειες των 132 ανθρώπων που βρίσκονταν μέσα στο αεροσκάφος Boeing 737-800, το οποίο συντρίβη χθες στην Κίνα, και έχασαν τη ζωή τους, περιμένουν απελπισμένες κάποιο νέο. Την ίδια ώρα, ειδικοί υποστηρίζουν πως ο πιλότος «μπορεί να ανέκτησε τις αισθήσεις του» όταν δυνάμεις G είχαν ως αποτέλεσμα το πλήρωμα να μείνει αναίσθητο και «προσπάθησε να σώσει το αεροπλάνο που έπεφτε».
Η εταιρεία China Eastern καθήλωσε στο έδαφος όλα τα Boeing 737-800 της μετά τον θάνατο των 132 ανθρώπων, το οποίο έκανε κάθετη βουτιά 30.000 ποδιών μέσα σε δύο λεπτά και έπεσε στο έδαφος με ταχύτητα 350mph, σύμφωνα με τη Daily Mail.
Κάτοικοι της περιοχής ήταν οι πρώτοι που έφτασαν στο σημείο της συντριβής τη Δευτέρας, όπου εκδηλώθηκε μεγάλη φωτιά, η οποία μάλιστα καταγράφηκε από δορυφόρους της NASA.
Στο μεταξύ, μιλώντας στην Sun Online, η ειδικός σε θέματα αεροπορίας Sally Gethin είπε ότι τα δεδομένα πτήσης υποδηλώνουν ότι υπήρξε ένα «διάστημα 10 έως 20 δευτερολέπτων όπου ένας ή περισσότεροι από τους πιλότους ανέκτησαν τις αισθήσεις τους και προσπάθησαν να σώσουν το αεροπλάνο» πριν αυτό συντριβεί στο έδαφος.
Η ίδια υποστήριξε πως όλοι όσοι επέβαιναν στο αεροσκάφος «θα ήταν αναίσθητοι» σε αυτήν την τελική βουτιά.
«Οι πιλότοι εκπαιδεύονται πάρα πολύ, μεγάλο μέρος γίνεται σε προσομοιωτές. Αλλά στον πραγματικό κόσμο, μπορεί να καταβληθούν ή να αποπροσανατολιστούν από ξαφνικά γεγονότα. Αυτό είναι γνωστό ως το φαινόμενο αιφνιδιασμού (startle effect) και είναι πολύ δύσκολο να εκπαιδευτείς γι’ αυτό.
Ακόμα και οι έμπειροι πιλότοι μπορούν να ξαφνιαστούν και τότε μπορεί να πάρουν κακές αποφάσεις. Τώρα γίνονται προσπάθειες να αναγνωριστεί αυτό και να προσφερθεί πρόσθετη εκπαίδευση», ανέφερε η Gethin.
Η ειδικός σημείωσε ακόμη πως είναι «πολύ νωρίς για να κάνουμε εικασίες» σχετικά με το τι μπορεί να προκάλεσε τη συντριβή, όμως ορισμένες πιθανότητες θα μπορούσαν να ήταν μια δυσλειτουργία στην ουρά, ο καιρός ή χιλιάδες άλλα προβλήματα που μπορεί να έχουν επηρεάσει το αεροσκάφος, όπως μια «μικρή φωτιά επί του σκάφους» ή πρόβλημα καλωδίωσης.
Πρόσθεσε ότι είναι «ασυνήθιστο» ότι ο συγκυβερνήτης είχε 30.000 ώρες εμπειρία πτήσης ενώ ο πιλότος μόνο 7.000 ώρες. Στο αεροπλάνο βρισκόταν και ένας τρίτος εκπαιδευόμενος πιλότος, ο οποίος είχε μόνο μερικές εκατοντάδες ώρες εμπειρίας.