Έρευνες διεξάγονται σήμερα για τον εντοπισμό του ελληνικού δεξαμενόπλοιου του οποίου τα ίχνη χάθηκαν πριν από περίπου μια εβδομάδα ανοιχτά της Λουάντας, ανακοίνωσε η πετρελαϊκή εταιρεία της Ανγκόλας Sonangol, ενώ η ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία υποψιάζεται την κατάληψή του από πειρατές.
«Οι αρμόδιες αρχές έχουν ήδη ειδοποιηθεί και έχουν θέσει σε λειτουργία τους τυπικούς τεχνικούς μηχανισμούς για να εντοπιστεί το πλοίο και να διευκρινιστούν οι λόγοι της εξαφάνισής του», αναφέρει η Sonangol σε ανακοίνωσή της.
Όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, το πολεμικό ναυτικό της Ανγκόλας διαβεβαίωσε ότι πραγματοποιεί έρευνες σε ανακοίνωση που έκανε στα μέσα ενημέρωσης, αλλά δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει το αν πρόκειται για πειρατεία.
Αν αυτό επιβεβαιωθεί, θα πρόκειται για την πρώτη πειρατεία που γίνεται στην περιοχή αυτή.
Η υπηρεσία ναυτικής ασφάλειας Dryad Maritime, όπως και πολλοί Ανγκολέζοι παρατηρητές, εξέφρασαν φόβους μήπως αυτό αποτελέσει την ένδειξη μιας επέκτασης των ενεργειών πειρατείας που γίνονται στον Κόλπο της Γουϊνέας και στις οποίες εμπλέκονται εγκληματικές οργανώσεις Νιγηριανών.
Τα ίχνη του δεξαμενόπλοιου M/T Kerala που ανήκει στην ελληνική εφοπλιστική εταιρεία Dynacom Tankers Management, με σημαία Λιβερίας και 27 μέλη πληρώματος ινδικής και φιλιππινέζικης υπηκοότητας, έχουν χαθεί από τις 18 Ιανουαρίου.
Αυτό είχε μόλις φορτώσει ντίζελ, το οποίο μετέφερε για λογαριασμό της Sonangol Shipping, θυγατρικής της κρατικής εταιρείας, στο λιμάνι της Λουάντας, όταν χάθηκαν τα ίχνη του.
«Υπάρχουν υποψίες ότι πειρατές έθεσαν υπό τον έλεγχό τους το πλοίο, αλλά αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Dynacom Tankers Management, η οποία εδρεύει στην Αθήνα.
Έπειτα από έναν καταστροφικό εμφύλιο πόλεμο που τελείωσε το 2002, η Ανγκόλα γνωρίζει εν καιρώ ειρήνης μεγάλη ανάπτυξη, χάρη στους σημαντικούς πετρελαϊκούς της πόρους.
Είναι η δεύτερη παραγωγός μαύρου χρυσού στην αφρικανική ήπειρο μετά τη Νιγηρία.