Τα επαγγελματικά ταξίδια μέσω του Ατλαντικού θα μπορούσαν να μειωθούν στο ένα όγδοο του σημερινού χρόνου, χάρη σε ένα νέο «υπερηχητικό» αεροσκάφος που βρίσκεται υπό ανάπτυξη.
Μία αεροδιαστημική εταιρεία από το Τέξας, με την ονομασία Venus Aerospace, εργάζεται πάνω στο αεροπλάνο που ονομάζεται Stargazer.
Το Stargazer θα είναι «υπερηχητικό», δηλαδή θα μπορεί να ταξιδεύει με την πενταπλάσια ταχύτητα, από αυτή του ήχου και θα πετάει επίσης ψηλότερα από τα υπόλοιπα αεροσκάφη.
Αν λάβει την έγκριση για εμπορικά ταξίδια, το αεροπλάνο αξίας 33 εκατομμυρίων δολαρίων θα μπορούσε να καλύψει την απόσταση των 3.459 μιλίων από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη σε λιγότερο από μία ώρα, δηλαδή τρεις φορές πιο γρήγορα από το Concorde (1.354 μίλια/ώρα) και πέντε φορές πιο γρήγορα από το επερχόμενο αεροσκάφος της NASA που αποκαλείται «Son of Concorde» (937 μίλια/ώρα).
Στο Up Summit, που πραγματοποιήθηκε στο Bentonville του Αρκάνσας την περασμένη εβδομάδα, η Venus Aerospace παρουσίασε τον κινητήρα που θα κινεί το Stargazer. Ονομάζεται Venus Detonation Ramjet 2000 lb Thrust Engine, γνωστός και ως «VDR2».
Ο Άντριου Ντάγκελμπι, συνιδρυτής της Venus Aerospace, δήλωσε ότι αυτός ο κινητήρας θα φέρει «επανάσταση στις υψηλές ταχύτητες πτήσης».
Σύμφωνα με τη Venus Aerospace, ο VDR2 μπορεί να φτάσει σε ταχύτητες Mach 6 ή έξι φορές την ταχύτητα του ήχου – δηλαδή περίπου 4.600 μίλια/ώρα. Αυτό θα τον καθιστούσε επίσημα «υπερηχητικό», δηλαδή θα αναπτύσσει ταχύτητες που ξεπερνούν την ταχύτητα του ήχου (Mach 1) ή 767 μίλια/ώρα.
Σύμφωνα με την Daily Mail όταν θα είναι έτοιμος, ο VDR2 θα κινεί υπερηχητικά drones καθώς και το Stargazer, για το οποίο η εταιρεία συγκέντρωσε 33 εκατομμύρια δολάρια, προκειμένου να το κατασκευάσει.
Ο VDR2 δοκιμάστηκε ήδη με επιτυχία σε ένα μικρό drone νωρίτερα φέτος και τώρα η εταιρεία στοχεύει σε μια δεύτερη δοκιμή drone το 2025.
Η Venus Aerospace έχει ήδη δημοσιεύσει εικόνες του Stargazer, αλλά δεν είναι σαφές πόσο κοντά βρίσκεται στην κατασκευή ενός πρωτότυπου αντίστοιχου μεγέθους.
Εάν το Stargazer υλοποιηθεί, θα είναι το πρώτο εμπορικό αεροπλάνο που θα μεταφέρει επιβάτες με ταχύτητες μεγαλύτερες από την ταχύτητα του ήχου μετά το Concorde.
Το Concorde, το οποίο αποσύρθηκε πριν από περισσότερα από 20 χρόνια, πετούσε σε μέγιστο υψόμετρο 60.000 ποδιών.
Σύμφωνα με τη Venus Aerospace, το επερχόμενο αεροπλάνο της θα είναι όχι μόνο πιο γρήγορο, αλλά θα πετάει και υψηλότερα — έως και 110.000 πόδια. Θα απογειώνεται χρησιμοποιώντας παραδοσιακούς κινητήρες jet, αλλά μόλις φτάσει σε επαρκές ύψος, θα μεταβαίνει στον VDR2, ο οποίος χρησιμοποιεί πυραυλική τεχνολογία και έναν κινητήρα ramjet.
Οι κινητήρες ramjet είναι ένα είδος «αεροαναπνευστικού» κινητήρα jet που χρησιμοποιεί την προς τα εμπρός κίνηση του κινητήρα για να συμπιέσει τον εισερχόμενο αέρα.
Ακριβώς όπως οι επιβάτες του Concorde σχεδόν ένα τέταρτο του αιώνα πριν, οι επιβάτες του Stargazer θα βρίσκονται αρκετά ψηλά ώστε να βλέπουν την καμπύλη της Γης.
Σε αυτό το σημείο, ο ορίζοντας εμφανίζεται ελαφρώς καμπυλωτός αντί για ευθεία γραμμή, κάτι που συνήθως φαίνεται από τα 50.000 πόδια.
Η Venus Aerospace συνεργάζεται με την εταιρεία Velontra από το Οχάιο, η οποία παρέχει τεχνολογίες υπερηχητικών όπλων, για να δώσει ζωή στο αεροσκάφος.
«Ανυπομονούμε να δουλέψουμε, να κάνουμε το πρώτο να πετάξει και τελικά να τελειοποιήσουμε μια ιδέα κινητήρα που μέχρι τώρα υπήρχε κυρίως στα βιβλία, αλλά ποτέ ως μονάδα παραγωγής στον αέρα», δήλωσε ο Έρικ Μπριγκς, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής της Velontra.
Το Stargazer ίσως να μην είναι έτοιμο πριν από το νέο αεροσκάφος της NASA, μήκους 100 ποδιών, που ονομάζεται X-59, και υπάρχει ήδη ως πρωτότυπο.
Το X-59 είναι ικανό να πετά με 937 μίλια ανά ώρα, ταχύτητα πιο γρήγορη από αυτή του ήχου, αλλά όχι τόσο γρήγορο όσο το Stargazer.
Ένα άλλο νέο υπερηχητικό αεροσκάφος, που αποκαλείται επίσης «γιος του Concorde», το Overture της Boom Supersonic, προετοιμάζεται επίσης για την πρώτη του πτήση.
Το Concorde ήταν σε μεγάλο βαθμό περιορισμένο για πτήσεις πάνω από τον Ατλαντικό λόγω του θορύβου που δημιουργούσε, κυρίως στις διαδρομές Παρίσι-Νέα Υόρκη και Λονδίνο-Νέα Υόρκη.
Το θρυλικό αεροπλάνο ήταν το πρώτο υπερηχητικό επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο και λειτούργησε για 27 χρόνια, αλλά καθηλώθηκε το 2003.
Κανένας κυβερνητικός ή κατασκευαστικός φορέας δεν έχει καταφέρει από τότε να παρουσιάσει ένα εμπορικό αεροπλάνο που να μπορεί να ταξιδεύει πιο γρήγορα από την ταχύτητα του ήχου.
Πολλοί από τους λόγους που οδήγησαν στην παρακμή του Concorde ήταν το υψηλό κόστος καυσίμων, οι ανησυχίες για τον θόρυβο και η προτίμηση για χαμηλότερους ναύλους έναντι της ταχύτητας.
Ωστόσο, το Concorde δεν ήταν το πρώτο αεροπλάνο που έσπασε το φράγμα του ήχου. Αυτό το επίτευγμα κατακτήθηκε από το Bell X-1, το οποίο πιλοτάρισε ο Τσακ Γέιγκερ τον Οκτώβριο του 1947.
Το αεροσκάφος με πυραυλοκινητήρα, που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε το 1945, έφτασε σε ταχύτητα 700 μιλίων (1.127 χιλιομέτρων) ανά ώρα.