Τα συμβατικά φουσκωτά είναι συνήθως ο ιδανικότερος τρόπος για να ξεκινήσει κανείς την επαφή του με το υγρό στοιχείο, καθώς είναι προσιτά σε τιμές και εύκολα στη μεταφορά και τον χειρισμό.
Εδώ όμως δεν θα μιλήσουμε για τέτοια πράγματα, παρά για τα καμάρια της κλάσης RIB (άκαμπτα φουσκωτά), εκεί που οι γάστρες γίνονται ταχύτατες, οι τεχνολογίες ανεβαίνουν επίπεδα και η ποιότητα πλεύσης ομοιάζει με superyacht!
Για σπορ φουσκωτά ο λόγος λοιπόν, που κάποιες φορές σκαρφαλώνουν ακόμα και σε εκατομμύρια ευρώ, καθώς συνοδεύουν τα μεγαλύτερα megayachts του πλανήτη και οφείλουν να ταιριάζουν αισθητικά και λειτουργικά. Άλλοτε πάλι αυτονομούνται από τον αρχικό σκοπό της κατασκευής τους, καθώς είναι κρίμα να μην τα χαίρονται και όλοι οι υπόλοιποι μεγιστάνες.
Κάποια είναι τα γρηγορότερα της κατηγορίας και άλλα σε κερδίζουν απλώς με την εμφάνιση και τη χρηστικότητά τους, μιας και οι επιδόσεις δεν είναι πάντα το παν.
Φουτουριστικά, άγρια σε όλα τους και αδάμαστα, να τα φουσκωτά με τα οποία μετακινούνται οι κροίσοι του πλανήτη όταν ξεμυτίζουν από τα superyachts τους…
Ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει ο κόσμος των γιοτ και των φουσκωτών συναντάται σε πακέτο 2-σε-1 εδώ, με το προστατευόμενο cockpit και την επιλογή των μηχανών που το στέλνουν σε ταχύτητες πολύ πάνω από τους 50 κόμβους. Το περίφημο νορβηγικό ναυπηγείο το προτιμά η βασιλική οικογένεια της χώρας κι αυτό τους ανταμείβει με κατασκευές ενισχυμένες με ανθρακόνημα, τεράστιες αυτονομίες και νέες τεχνολογίες που κάνουν το αύριο να μοιάζει σήμερα.
Φτιαγμένο για σκληρή καταπόνηση και ακραίες προκλήσεις, το X12 σηκώνει ακόμα και φορτίο 6 τόνων και είναι πλήρως παραμετροποιήσιμο στις ανάγκες του πελάτη. Φτιάχνεται εξάλλου αποκλειστικά κατόπιν παραγγελίας και ακόμα και η διάταξη των χώρων του μπορεί να αλλάξει…
Το γνωστό ελληνικό ναυπηγείο έδωσε έμφαση στην ταχύτητα και χάρισε το γρηγορότερο ίσως RIB του κόσμου, το 10,3 μέτρων Sea DNA 999 που αγγίζει τους 81 κόμβους (σύμφωνα με τα δοκιμαστικά)! Κάτι που σημαίνει πως πηγαίνεις από την Αθήνα στη Μύκονο σε λιγότερο από 2 ώρες.
Η εκπληκτική αυτή ταχύτητα επιτυγχάνεται χάρη στο βαθύ V της γάστρας, τις κατασκευαστικές πρωτοπορίες και τις διπλές εξωλέμβιες των 400 αλόγων. Όσο για την αισθητική που χάρισε το αντισυμβατικό ελληνικό ναυπηγείο, αποτελεί χάδι για τα μάτια…
Στα 8,5 μέτρα, η πατενταρισμένη γάστρα της Hysucat δύσκολα θα βρει αντίπαλο, παραμένοντας ο μεγάλος μάστορας του χώρου. Οι καινοτομίες στην κατασκευή εγγυώνται μικρότερη τριβή και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Ιδανική επιλογή για όσους αποζητούν ξενοιασιά στην κρουαζιέρα τους, αλλά ακόμα και για στρατιωτική χρήση!
Εδώ κάθονται άνετα 14 άνθρωποι χωρίς να χτυπιούνται στα χταπόδια ακόμα και στους 70 κόμβους. Το ίδιο φουσκωτό χρησιμοποιούν εξάλλου αρκετές ακτοφυλακές εκεί έξω, καθώς προσφέρει καταραμένη ταχύτητα χωρίς να θυσιάζει την άνεση των επιβατών…
Το NINE41 βρήκε από το βρετανικό ναυπηγείο για να συνοδεύσει το νέο του superyacht, μόνο που με τον καιρό έγινε θρυλικό και το ίδιο. Όλα γίνονται με τάξη και ασφάλεια εδώ, και εντελώς στεγνά φυσικά, καθώς η έμφαση έχει δοθεί στην πολυτέλεια. Όχι όμως ότι οι επιδόσεις πάνε πίσω, κάθε άλλο!
Το 9,41 μέτρων φουσκωτό των 3 τόνων μεταφέρει με χάρη και καμάρι ως και 14 επιβάτες και πιάνει χαλαρά του 60 κόμβους, χάρη στις δύο θηριώδεις τουρμποντίζελ Volvo μηχανές του. Όσο για την τιμή του, ξεκινά από τις 200.000 ευρώ…
Όταν η ταχύτητα έρχεται να συνοδεύσει το πάρτι στο νερό, εκεί θα βρεις το τεχνολογικά προωθημένο LX600 των 9,6 μέτρων και των 65 κόμβων που κυκλοφόρησε το 2015 για να συνοδεύσει τα megayachts της Oceanco. Με γάστρα απευθείας εμπνευσμένη από τα αγωνιστικά designs του θρυλικού ναυπηγού Lorne Campbell, η σχεδιαστική ομάδα της Wahoo έβαλε το χεράκι της για να βελτιώσει κι άλλο τις επιδόσεις.
Οι δύο εξωλέμβιες Mercury Verado αποδίδουν 300 ίππους η καθεμιά, την ίδια ώρα που το LX600 είναι το μόνο της κατηγορίας του που φορά το καινοτόμο joystick control system της Mercury για ακόμα ευκολότερες μανούβρες. Δώδεκα επιβάτες πετούν κυριολεκτικά πάνω στο κύμα με αισθητική και χάρη superyacht και παρτάρουν με το ειδικών προδιαγραφών ηχοσύστημα JL Audio Marine, που αποδίδει 1300 Watt μέσω των 12 ηχείων, των τριών sub woofers και των διπλών ενισχυτών. Όλα αυτά σε τιμές που ξεκινούν από τις 210.000 ευρώ…
Το κομψότατο ιταλικό speed machine της Novamarine έλκει την καταγωγή του από τα ταχύτατα φουσκωτά που πουλά η φίρμα στις ακτοφυλακές του κόσμου. Μόνο που το Shiver 140 των 48 κόμβων είναι το απόγειο της κατηγορίας, όχι μόνο σε επιδόσεις αλλά και σε αγριωπό φουτουριστικό στιλ.
Το 13,85 μέτρων σκάφος διαθέτει ακόμα και κουζινάκι και ντουζ, ενώ οι τρεις Mercury μηχανές του αποδίδουν ακόμα και 1.200 άλογα. Γρήγορο, ασφαλές και στρωτό στην πλεύση του, φτιάχτηκε για να συνοδεύει τους επισκέπτες των megayachts στις καθημερινές δραστηριότητές τους…
Ως μέγας γνώστης των εξαιρετικών αποδόσεων σε υγρές συνθήκες, η Pirelli ήταν η φυσική επιλογή συνεργάτη για το ιταλικό ναυπηγείο της Tecnorib. Και το 1900 είναι το μεγαλύτερο από τα maxi-RIB φουσκωτά που απέδωσε η αρμονική συνεργασία, προσφέροντας ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς σε όρους θαλάσσιας εμπειρίας.
Με εκτόπισμα 16 τόνων, το 1900 των 18,5 μέτρων μπορεί να φορτωθεί μόνο στα μεγαλύτερα superyachts του κόσμου, θα αποζημιώσει όμως τον ιδιοκτήτη και τους 19 φίλους του με τα 2.000 άλογα της μηχανικής του καρδιάς και τους 45 κόμβους της ταχύτητάς του. Μιλάμε για ένα άκαμπτο φουσκωτό με καρτελάκι τιμής που ξεκινά από τα 1,35 εκατ. ευρώ…
Ο καπετάνιος superyachts Jonathan Edgar περίμενε χρόνια και χρόνια ώστε να αποκτήσει την απαραίτητη εμπειρία και να ιδρύσει την JP RIBs του, αποδίδοντας ακόμα αργότερα τον ακρογωνιαίο λίθο του οράματός του για τα άκαμπτα φουσκωτά. Εκεί που οι υψηλές επιδόσεις μπλέκονται με την πρακτικότητα δηλαδή.
Χειροποίητο στη μονάδα της Νέας Ζηλανδίας, το 8μετρο και υπερπολυτελές Custom 800 φτιάχνεται κατά τις επιθυμίες του πελάτη, ξεπερνώντας πάντα τους 50 κόμβους. Εννιά επιβάτες ζουν το απόλυτο στο νερό χωρίς συμβιβασμούς…
Δύσκολα θα βρεθεί δεύτερό του σε όρους μαγείας και αβυσσαλέων τεχνικών χαρακτηριστικών. Αν είναι να κυκλοφορεί η ελίτ με RIB, τότε θα το κάνει με το 3.700 αλόγων Black Shiver, κινούμενη με ταχύτητες πολύ πάνω από τους 50 κόμβους. Μόνο που οι επιδόσεις δεν είναι εδώ αυτό που κλέβει την παράσταση, αλλά το ολότελα διαφορετικό παρουσιαστικό του.
Οι δύο καμπίνες, ο πλήρως ξεχωριστός χώρος για το προσωπικό, η κουζίνα, το μπάνιο και οι απαράμιλλες ανέσεις το μετατρέπουν σε ένα πλήρως αυτόνομο σκάφος, παρά το γεγονός ότι φτιάχτηκε ως συνοδευτικό για superyachts. Τριάντα άνθρωποι μπορούν να ζήσουν με πολυτέλεια και πρωτόγνωρες ανέσεις στο 22 μέτρων φουσκωτό και να μη ζητήσουν τίποτα άλλο…