Από δωμάτια με θέα τα… ψάρια μέχρι και κουζίνες εστιατορικών προδιαγραφών, τα σύγχρονα γιοτ αποζητούν να φέρουν στη θάλασσα ολοένα και μεγαλύτερες δόσεις οικιακής πολυτέλειας. Ή πεντάστερου ξενοδοχείου, διαλέγετε και παίρνετε.
Η επικράτεια των superyachts θαυμάζεται και για τους εσωτερικούς της χώρους, μιας και το πράγμα δεν σταματά ποτέ στο κατάστρωμα και το σκαρί.
Και όταν είναι οι κροίσοι να κάνουν τη μεγάλη διαφορά, τότε αναθέτουν σε καθιερωμένους σχεδιαστές εσωτερικών χώρων και διακοσμητές να κάνουν το κάτι παραπάνω στα σημεία που περνούν το μεγαλύτερο μέρος της παραθεριστικής ημέρας.
Πάμε λοιπόν ένα ταξίδι σε κόσμους μακρινούς, εκεί που το χρήμα με ουρά εγγυάται ραφιναρισμένη τρυφή και σοφιστικέ γούστο…
Το 72,1 μέτρων κότερο της ιταλικής Viareggio Superyachts παραδόθηκε το 2013 για να χαρίσει απαράμιλλη πολυτέλεια σε 12 ανθρώπους. Παρά τον εκπληκτικό σχεδιασμό του από την πένα των Espen Oeino και Laurent Giles, ήταν ο εσωτερικός σχεδιασμός της Michela Reverberi αυτός που έκλεψε όλα τα βλέμματα.
Γιατί την ώρα που πολλοί ιδιοκτήτες superyachts γεμίζουν τα κότερά τους με φρέσκα λουλούδια κάθε φορά που πιάνουν λιμάνι, το Stella Maris δεν τα χρειάζεται όλα αυτά, εισάγοντας τους ιδιοκτήτες στην καταπράσινη μαγεία των εσωτερικών κήπων, με την κάθετη φύτευση. Το αλλιώτικο αυτό «ενυδρείο» καλύπτει σε ύψος όλο τον όροφο, προσφέροντας το μόνο πράγμα που δεν έχει η ζωή στη θάλασσα: λίγη πρασινάδα να ξεκουράζει το μάτι…
Το 74 μέτρων Plvs Vltra της ολλανδικής Amels εγκαινίασε το 2016 μια εντελώς καινούρια κλάση superyachts, διαθέτοντας πλήθος νεωτερισμών που το ξεχώρισαν αμέσως από τον σορό, δείχνοντας έτσι την κατεύθυνση που πρέπει να πάρουν τα κότερα του μέλλοντος.
Κερασάκι στην τούρτα, η προσωπική σουίτα του ιδιοκτήτη με τη μαγευτική θέα που οδηγεί σε επίσης προσωπικό deck για την απαραίτητη ιδιωτικότητα των στιγμών. Το εξαίσιο εσωτερικό δημιουργήθηκε από την περίφημη Winch Design και τον σχεδιαστή της Jim Dixon, «σε κλασικό στιλ Γαλλικής Ριβιέρας», όπως δήλωσε…
Εδώ έχουμε ένα σαλόνι από τα χέρια της πολυβραβευμένης διακοσμήτριας εσωτερικών χώρων Yvette Taylor, μεγάλο όνομα στον χώρο της οικιακής πολυτέλειας. Το Yvette Taylor London Studio ασχολείται τα τελευταία χρόνια και με τη διακόσμηση των superyachts, έχοντας πια πάνω από 80 υπέροχες δουλειές να επιδείξει.
Μια από τις καλύτερές της ήταν στο Princess 72 των 22,3 μέτρων, αποδεικνύοντας πως δεν χρειάζονται τεράστιοι χώροι για να γίνει το εσωτερικό εξαιρετικά πολυτελές. Η σπιτική αίσθηση πολυτέλειας που ζήτησε ο ιδιοκτήτης για τους 8 ανθρώπους που φιλοξενεί το γιοτ δόθηκε και με το παραπάνω, με σύγχρονες πινελιές πάνω σε ένα διαχρονικό design…
Ο περίφημος σχεδιαστής superyacht, Andrew Winch, θα θυμάται πάντα όπως λέει μια από τις καλύτερες ποτέ δουλειές του, όσα έκανε στο εκπληκτικό 83 μέτρων Here Comes the Sun της Amels το 2016. Ξέροντας ακριβώς το γούστο του ιδιοκτήτη, καθώς είχαν συνεργαστεί ξανά στο πρώτο του σκάφος, εδώ η έμφαση δόθηκε στο ψηλοτάβανο και ευρύχωρο του χώρου, ώστε να μοιάζει με την έπαυλή του στη στεριά.
Οι οδηγίες που είχε ο Winch ήταν να δημιουργήσει «ένα σπίτι πάνω στο νερό, ένα πλωτό νησί». Κι αυτό έκανε, χαρίζοντας μια ήρεμη ατμόσφαιρα σε όλους τους χώρους, με αρμονική χρωματική παλέτα, φυσικά υλικά και μια απέριττη πολυτέλεια για βραβείο…
Ένα βυθισμένο στο νερό καθιστικό ήταν το χαρακτηριστικό που έδωσε στο πολύ πρόσφατο (τέλη του 2018) και 74 μέτρων superyacht περισσότερα βραβεία απ’ όσα χωρούν στις προθήκες του. Φτιαγμένο από το αξιοσέβαστο γερμανικό ναυπηγείο της Abeking & Rasmussen, σε σχέδιο του Harrison Eidsgaard, το Elandess ανήκει στον δισεκατομμυριούχο Lloyd Dorfman της Travelex.
Πρωτοποριακό κατασκευαστικά, ο Dorfman ζήτησε να λειτουργεί ως πλωτό δεύτερο σπίτι. Κι αυτό πήρε, διαθέτοντας ακόμα και γκαλερί για τους πίνακές του. Μόνο που η καλύτερη θέα δεν είναι σε ένα από τα τρία καταστρώματά του, αλλά κάτω από το νερό. Neptune Lounge λένε το υποβρύχιο παρατηρητήριο και είναι μόλις το δεύτερο που υπάρχει σε σκάφος.
Τα τρίμετρα παράθυρα χρειάστηκαν μήνες και μήνες σχεδιασμού και δοκιμής και χαιρετίστηκαν πράγματι ως κατασκευαστικός άθλος. Τα 6 τζαμένια πάνελ δεν έχουν παρά 10 εκατοστά πάχος, ζυγίζουν ωστόσο 490 κιλά το καθένα. Είναι πράγματι η καλύτερη αίθουσα κινηματογράφου του κόσμου, χωρίς να υπάρχει καν μηχανή προβολής…
Όπως μας λέει ο Mike Fisher, διευθυντής δημιουργικού της Studio Indigo, ο μέσος όρος ηλικίας των ιδιοκτητών superyachts έχει μειωθεί δραστικά τα τελευταία χρόνια. Όλοι αυτοί οι νέοι και νεαροί θαλασσόλυκοι αποζητούν πιο χαλαρό στιλ στα κότερά τους και αυτό ακριβώς έδωσαν στον 40άρη ιδιοκτήτη του 72 μέτρων Solo της Tankoa Yachts οι σχεδιαστές Francesco Paszkowski και Margherita Casprini το 2018.
Πολυχρηστικούς χώρους δηλαδή που να μπορούν να λειτουργήσουν ως διπλά δωμάτια, μετατρεπόμενα εύκολα σε κάτι άλλο. Όπως ο χειμερινός κήπος του Solo, που λειτουργεί και ως μπαρ τους καλοκαιρινούς μήνες. Το υπέροχο Solo ολοκληρώθηκε το 2018 στη Γένοβα…
Οι ανοιχτές κουζίνες έχουν γίνει σταθερά πια στα superyachts, μετατρέποντας ακόμα και την προετοιμασία του δείπνου σε θέαμα για όλη την οικογένεια. Όπως στο 83 μέτρων Here Comes the Sun της Amels που φέρνει το γκλάμουρ κατευθείαν στον επικράτεια της κουζίνας, μετατρέποντάς τη σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία του καραβιού.
Μέχρι 24 άνθρωποι μπορούν να δειπνήσουν εδώ, συνομιλώντας κατευθείαν με τον σεφ όσο εκείνος μαγειρεύει τα steaks τους. Η αίσθηση ωστόσο ότι είσαι πραγματικά σε ένα εστιατόριο μόνο στην κουζίνα της ντίβας των 106,5 μέτρων, του θηριώδους Dream, δικαιώνεται, εκεί που το Ciarmoli Queda Studio έφτιαξε μια κεντρική πλάκα για ψήσιμο, ώστε το teppanyaki να φτιάχνεται έτσι όπως ακριβώς πρέπει…
Πέντε χρόνια σχεδιασμού χρειάστηκαν για να γίνει το περίφημο Eclipse με τα 162,5 μέτρα του το μεγαλύτερο superyacht του κόσμου τον Δεκέμβριο του 2010. Το εξαίσιο σκάφος της Blohm+Voss διαθέτει πολλά και διάφορα εκπληκτικά, τίποτα δεν ξεπερνά ωστόσο τη 16 μέτρων εσωτερική πισίνα, που με το πάτημα ενός κουμπιού μετατρέπεται σε πίστα χορού.
Από το εκπληκτικό εσωτερικό του περίφημου σχεδιαστή Terrence Disdale ξεχωρίζει ακόμα και η «αντιπαπαράτσι ασπίδα», ένα σύστημα λέιζερ που μπλοκάρει τον φακό κάθε ψηφιακής φωτογραφικής. Το superyacht του Ρομάν Αμπράμοβιτς στοίχισε, κατά τις εκτιμήσεις, πάνω από 350 εκατ. ευρώ, την ίδια ώρα που η συντήρηση και λειτουργία του κοστίζει πάνω από 36 εκατομμύρια τον χρόνο…