Η ιδέα της μυστικότητας παραμένει ένα από τα πλέον ισχυρά όπλα του εμπορίου και του μάρκετινγκ. Πες στον κόσμο πως κάτι είναι μυστικό και όλοι θα θελήσουν να το δουν. Δείξ’ τους εικόνες από τα παρασκήνια ενός τεχνολογικού προϊόντος και θα γίνει αμέσως πολυαναμενόμενο. Παίξ’ τους μερικά καρέ από κάτι απαγορευμένο και δες το να γίνεται blockbuster στη στιγμή. Για να το πούμε απλά, όσο πιο μυστικοπαθής εμφανίζεται μια εταιρία, τόσο μεγαλύτερες προοπτικές έχει να καθιερώσει μόδες και να πετύχει εμπορικά. Και είτε το πιστεύετε είτε όχι, ο κλάδος των τροφίμων και των ποτών παραμένει εδώ ορόσημο, περιβάλλοντας με μυστήριο και μαγεία μερικές από τις πιο εμπορικές συνταγές όλων των εποχών. Πάρτε την αυθεντική συνταγή των KFC, για παράδειγμα, κι αυτό το μυστικό μείγμα από τα 11 βότανα και μπαχάρια που παραμένει γραμμένο με μολύβι σε ένα κιτρινισμένο από τον χρόνο κομματάκι χαρτί. Εννοείται πως φυλάσσεται μέσα σε χρηματοκιβώτιο στο στρατηγείο της αλυσίδας στο Λούισβιλ του Κεντάκι. Τα McDonald’s ισχυρίζονται, από την άλλη, πως τίποτα το μυστικό δεν κρύβεται στις περίφημες πατάτες τους, αρνούνται ωστόσο να μας πουν τόσο για τις τεχνικές τηγανίσματός τους όσο και τις συνθήκες της κατάψυξής τους. Μιλώντας ωστόσο για μυστικές συνταγές, δύσκολα θα ξεπεράσει κάποια τη Νο 1 μυστική φόρμουλα του κόσμου. Ω ναι, τη μαγική συνταγή της Coca-Cola! Το πιο καλά φυλασσόμενο μυστικό της βιομηχανίας. Τόσο καλά που όταν η κυβέρνηση της Ινδίας απαίτησε το 1977 από την Coca-Cola να το αποκαλύψει για να συνεχίσει να λειτουργεί στην τεράστια αγορά της, η εταιρία δεν είχε κανέναν δισταγμό να αποσυρθεί στη στιγμή από την Ινδία! Τι γίνεται όμως με την περιβόητη μυστική συνταγή; Πόσο μυστική μπορεί να είναι σήμερα; Σήμερα που μια χημική ανάλυση αποκαλύπτει όλα τα πώς και τα γιατί. Ή μήπως υπάρχουν πώς και γιατί που παραμένουν μυστικά ακόμα και για την επιστήμη;
Η κίνηση της Coca-Cola ήταν φυσικά άλλο ένα μαρκετίστικο κόλπο, γιατί η μεταφορά της μυστικής συνταγής έγινε στο πλαίσιο των εορτασμών των 125 ετών από την ίδρυσή της. «Αντιπροσωπεύει μια ιστορική στιγμή για την εταιρία», είχε πει ο διευθυντής των αρχείων της The Coca-Cola Company, Phil Mooney, «η εταιρία έμπαινε πάντα σε μεγάλο κόπο να την προστατεύει και τώρα τη φυλά στο World of Coca-Cola, όπου μπορούμε να μοιραζόμαστε τη θρυλική κληρονομιά της με τον κόσμο»…