Τι ακριβώς συμβαίνει όταν ο… μικρός Αλέξης σπάει το αριστερό του χέρι και ο Πάνος Καμμένος, του υπόσχεται να τον μάθει να γράφει και με το δεξί; Τι συμβαίνει όταν η Ζωή Κωνσταντοπούλου δίνει οδηγίες για να της αλλάξουν το λάστιχο με αφορμή το πολυσυζητημένο περιστατικό σε βενζινάδικο της Αιδηψού λίγους μήνες πριν; Γιατί ο Παναγιώτης Λαφαζάνης σταματάει ταξί και του ζητάει να τον οδηγήσει στο Νομισματοκοπείο; Συνέντευξη στο Γιώργο Λαμπίρη – Φωτογραφίες / Βίντεο: Γιάννης Κέμμος Από την άλλη πλευρά ο Αλέξης Τσίπρας και ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης βλέπουμε να αναλώνουν μεγάλο μέρος του χρόνου τους στις πολιτικές διαφημίσεις των κομμάτων τους, αναλύοντας η μεν πλευρά του πρώην πρωθυπουργού και του ΣΥΡΙΖΑ όσα έγιναν και πρόκειται να γίνουν και η άλλη πλευρά κατηγορώντας την πρώην κυβέρνηση για όσα δεν έγιναν. Για τον αναπληρωτή καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Επικοινωνίας και Μ.Μ.Ε., Μανώλη Χαιρετάκη, ο οποίος ειδικεύεται στην πολιτική διαφήμιση και την επικοινωνία, το λάθος των διαφημίσεων είναι ότι αντιμετωπίζουν τα κόμματα ως εμπόρευμα και τον ψηφοφόρο ως πελάτη.
Η συνέντευξη του Μανώλη Χαιρετάκη στο newsbeast.gr: – Κύριε Χαιρετάκη θυμάμαι τη διαφήμιση του τότε υποψηφίου για την υπερνομαχία, Γιάννη Τζανετάκου, το 2002, ο οποίος εμφανιζόταν ως το τζιπ, δίπλα στην αντίπαλό του Φώφη Γεννηματά η οποία ήταν ένα μικρό αυτοκινητάκι πόλης. Φτάνοντας στο σήμερα, είδαμε τον Λαφαζάνη να σταματάει το ταξί και να ζητάει να πάει στο Νομισματοκοπείο. Είναι χρήσιμο για τον πολίτη να βλέπει διαφημίσεις που εμπεριέχουν χιούμορ ή θα έπρεπε να είναι περισσότερο ξεκάθαρες πολιτικά, χωρίς παραπομπές σε αυτού του είδους τα υπονοούμενα; Για την ιστορία, το παρατσούκλι του Λαφαζάνη στο ΚΚΕ ήταν καπετάν Φράξιας. Αν πάμε τώρα σε αυτό που με ρωτήσατε, υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα: η κριτική για τις διαφημίσεις είναι καθαρά υποκειμενική και ιδεολογική, καθώς ο κόσμος δεν γνωρίζει τους παράγοντες που τις δημιούργησαν . Πρόκειται για το σύνολο γνώσεων που προσφέρει ο πελάτης στη διαφημιστική και λέει: «έχω στόχο αυτούς, θέλω να πω αυτά, με αυτό τον τρόπο, και να αξιοποιήσω αυτά ή τα άλλα μέσα». Αυτό δεν το ξέρουμε. Επομένως, η όποια κρίση, σαφώς ενέχει προκαταλήψεις και είναι υποκειμενική.