Όταν έγινε η πρώτη παρουσίαση του iPad πριν από πέντε χρόνια -και πιο συγκεκριμένα στις 3 Απριλίου του 2010- υπήρχε διάσταση απόψεων ως προς το πόσο δημοφιλές θα αποδεικνυόταν το προϊόν αυτό και το αν θα μπορούσε να επεκταθεί η αγορά των tablet.
Πέντε χρόνια και 225 εκατ. πωλήσεις μετά, μπορεί κανείς να πει μετά βεβαιότητας ότι όσοι αμφέβαλαν για τη συσκευή αυτή το 2010 αποδείχθηκαν λάθος.
Εν μέσω πτώσης των πωλήσεων και μιας νέας γενιάς εναλλακτικών συσκευών, ορισμένοι εμπειρογνώμονες του κλάδου προβλέπουν ότι οι μέρες του iPad είναι… μετρημένες.
Όταν ο Στιβ Τζομπς αποκάλυψε το πρώτο iPad στην Καλιφόρνια το 2010, πολλοί ειδικοί στο χώρο της τεχνολογίας το «υποδέχτηκαν» με χλευαστικό τρόπο, αποτυγχάνοντας να προβλέψουν τη μελλοντική επιτυχία του.
«Είναι κάτι που πρέπει να αποκτήσει κανείς; Η γρήγορη απάντηση είναι όχι: για πολλούς ανθρώπους τώρα η απάντηση είναι όχι. Σε αντίθεση με το iPhone, που έχει ήδη καλύψει μια ήδη καθιερωμένη ανάγκη, το iPad δεν προσφέρει κάτι αντίστοιχο» έγραφε τότε ο blogger MG Siegler από το TechCrunch.
Μαζί του, όπως αναφέρει δημοσίευμα της MailOnline, συμφωνούσε και ο Rhi Morgan από το περιοδικό T3 ο οποίος είχε πει τα εξής: «Δε μπορώ να σκεφτώ κάποιον που θα χρειάζεται ένα laptop να αγοράζει ένα iPad. Δε μπορώ ακόμη να φανταστώ τους ανθρώπους να το χρησιμοποιούν ως ένα smartphone».
Ωστόσο, σύντομα οι γνώμες των ειδικών άλλαξαν υπέρ της Apple.
Μέσα στο πρώτο 24ωρο η Apple είχε πουλήσει 300.000 κομμάτια και μέχρι σήμερα έχουν βγει στην αγορά εννέα «ενσαρκώσεις» του iPad, με τα Air 2 και Mini 3 να είναι οι πιο πρόσφατες.
Το iPad σύντομα ανακηρύχθηκε ως η ιδανική συσκευή ανάμεσα σε ένα κινητό τηλέφωνο και ένα laptop.
Απ’ ό,τι δείχνουν όμως τα πράγματα η κατάσταση έχει αρχίσει να αλλάζει.
Σύμφωνα με το CNN Money, οι πωλήσεις των iPad έπεσαν κατά 18% το τελευταίο τρίμηνο του 2014, ενώ οι προβλέψεις για τη χρονιά που διανύουμε θέλουν τις πωλήσεις να συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία κατά 5% από το προηγούμενο έτος.
Ο ειδικός στο χώρο Giulio Montemagno από την SVP International, RetailMeNot, υποστηρίζει ότι παρότι τα tablets έφεραν επανάσταση σε μερικές αγορές, κινδυνεύουν να «χαθούν μέσα σε μια ‘θάλασσα’ από άλλα προϊόντα».
«Παρατηρούμε μια στροφή από τις ταμπλέτες στα smartphones, καθώς οι γραμμές ανάμεσα σε smartphones, phablets και tablets αρχίζουν να θολώνουν. Εξακολουθούν να υπάρχουν λάμψεις ζωής για τα iPad» σχολίασε από την πλευρά του ο Martyn Landi, ανταποκριτής στο Press Association Technology μιλώντας στη MailOnline. «Εξακολουθεί να είναι το προϊόν με τις ταχύτερες πωλήσεις στην ιστορία της Apple, με 225 εκατ. πωλήσεις μέσα σε πέντε χρόνια, όμως οι πωλήσεις του έχουν αρχίσει να σημειώνουν φθίνουσα πορεία, όσο τα smartphones γίνονται πιο μεγάλα και οι ανταγωνιστές της εταιρίες πιο καλοί».
«Η Apple δε θα αφήσει το iPad να ΄πεθάνει΄. Αναμένουμε ένα iPad Pro αργότερα μέσα στη χρονιά» πρόσθεσε ο Phil Morris από το περιοδικό iCreate Magazine.
Το κατά πόσο το 2020 η Apple θα γιορτάζει τα 10 χρόνια του iPad… θα το δείξει η ιστορία.