Η Microsoft πιστεύει ούτε λίγο ούτε πολύ πως οι ελεγκτικοί μηχανισμοί πρέπει να εντατικοποιήσουν τους ελέγχους σε όσα γίνονται στο App Store.
Μιλώντας πρόσφατα στο Politico, ο επικεφαλής του νομικού τμήματος της Microsoft, Brad Smith, υπογράμμισε την αδιαφανή πολιτική της Apple στο online κατάστημά της και πώς αυτή επηρεάζει τον ανταγωνισμό.
«Αν δεις τον κλάδο σήμερα, αυτό που νομίζω πως θα βρεις είναι όλο και περισσότερα app stores να έχουν δημιουργήσει ψηλότερους τοίχους και πολύ καλύτερες πόρτες για την πρόσβαση στις άλλες εφαρμογές».
Και συνεχίζει: «Επιβάλλουν περιορισμούς που λένε όλο και πιο πολύ πως υπάρχει μόνος ένας τρόπος να φτάσεις στην πλατφόρμα μας, μέσω της πόρτας που δημιουργήσαμε εμείς. Και σε κάποιες περιπτώσεις έχουν δημιουργήσει ένα πολύ υψηλό τίμημα ως διόδια, σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και 30% απ’ όλα τα έσοδά σου πρέπει να πάνε σε αυτά τα διόδια».
Ο Smith δεν ονόμασε την Apple, το Bloomberg επιβεβαίωσε όμως με τη Microsoft πως πράγματι αναφερόταν στο App Store της Apple. Ολοένα και περισσότεροι κατηγορούν εξάλλου την Apple για αθέμιτες και μονοπωλιακές πρακτικές στο online κατάστημά της, μεταξύ αυτών τόσο ελεγκτικοί μηχανισμοί και το Κογκρέσο των ΗΠΑ όσο και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Κομισιόν έχει ήδη ανακοινώσει πλήρη έρευνα για μονοπωλιακές πρακτικές τόσο στο App Store όσο και το Apple Pay. Κι εδώ είναι σύμφωνος ο Smith, καλώντας ανοιχτά Ουάσιγκτον και Βρυξέλλες να δουν καλύτερα πώς ακριβώς δουλεύουν τα app stores, τι προμήθειες κρατάνε, τι περιορισμούς επιβάλλουν κ.λπ.
Η Microsoft έχει φυσικά εμπειρία με μονοπωλιακές πρακτικές, όταν σύρθηκε στη δίκη του αιώνα πριν από 20 χρόνια για τον τρόπο που είχε δέσει πακέτο τον Internet Explorer με τα Windows. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε πάει τότε ακόμα πιο μακριά, αναγκάζοντάς τη να δημιουργήσει και μια νέα έκδοση των Windows χωρίς προεγκατεστημένο πρόγραμμα περιήγησης για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η Microsoft είχε τα δικά της προβλήματα στο App Store, ειδικά το 2012, όταν επιχείρησε να λανσάρει το SkyDrive (το σημερινό OneDrive) στην πλατφόρμα της Apple και έφτασαν στα δικαστήρια για αυτό το 30% των εσόδων που ζητούσε ο κατασκευαστής του iPhone.
Έκτοτε έχουν αναμετρηθεί πολλές φορές στο πεδίο της μάχης, το App Store δηλαδή, αν και κάποιες φορές η Microsoft έχει ευεργετηθεί από τον ανταγωνιστή της στην προώθηση των εφαρμογών της. Και είναι σίγουρο πως θα κερδίσει ακόμα περισσότερα από ένα πιο ανοιχτό App Store, τόσο σε όρους πραγματικού κέρδους όσο και ευκολίας στο να παίζουν οι εφαρμογές της σε περιβάλλον iOS.
Για την ώρα, η έρευνα της Κομισιόν είναι στα πρώτα στάδιά της και δεν έχουμε ακόμα κάτι στα χέρια μας για το είδος των μέτρων που σκοπεύει να πάρει. Κατά των μονοπωλιακών στρατηγικών της Apple έχουν καταφερθεί όμως κι άλλοι, με το Spotify να σέρνει τον χορό και να ακολουθούν οι Epic Games, Rakuten, Match Group κ.ά.
Αν ξέρουμε πάντως ένα πράγμα για την Apple στις μάχες της με τους ευρωπαίους νομοθέτες, είναι πως δεν φοβάται να αναμετρηθεί…