«Έτος των “έξυπνων” ρολογιών» χαρακτήρισε το 2013, ο Άβι Γκρίνγκαρτ της εταιρείας ερευνών Current Analysis, προβλέποντας ότι θα αποτελέσει τη νέα αγορά στον κόσμο των ηλεκτρονικών συσκευών.
«Πιστεύω ότι έχουμε πλέον φθάσει σε ένα σημείο καμπής», δήλωσε ο αναλυτής για τα έξυπνα» ρολόγια, καθώς τα απαραίτητα κομμάτια για μια τέτοια συσκευή έχουν γίνει δεόντως μικρά και φτηνά. Επιπλέον, δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που ήδη έχουν smartphone για να συνδέεται με το ρολόι.
Ο χρήστης θα ενημερώνεται έτσι για τα emails του, τις ειδοποιήσεις του Facebook, τα sms ή τις κλήσεις που δέχεται. Επιπλέον, ορισμένα από τα ρολόγια θα έχουν απευθείας σύνδεση με τον Ιστό.
Ήδη πλήθος εταιρειών έχουν παρουσιάσει τις προτάσεις τους στον τομέα των «έξυπνων» ρολογιών, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι καταλύτη θα αποτελέσει μια ανάλογη συσκευή από την Apple. Προς το παρόν πάντως, ακολουθώντας την παραδοσιακή τακτική της, η Apple παραμένει σιωπηλή επί του θέματος, ενώ οι φήμες δίνουν και παίρνουν στο διαδίκτυο.
Από την άλλη, η εταιρεία ερευνών ABI Research εκτιμά ότι η αγορά «έξυπνων» ρολογιών και άλλων συναφών προϊόντων που ο καταναλωτής θα φοράει πάνω του, όπως τα «έξυπνα» γυαλιά, θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη όχι φέτος, αλλά το 2014, φθάνοντας τα 485 εκατ. ετήσιες πωλήσεις έως το 2018.
Ο αναλυτής Όλιβερ Τσεν της τράπεζας Citi εκτιμά ότι τα «έξυπνα» ρολόγια μπορούν να εξελιχτούν σε μια αγορά με ετήσιο τζίρο 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μεγάλα περιθώρια κέρδους.
Η αναλύτρια Σάρα Ρότμαν της εταιρίας ερευνών Forrester θεωρεί ότι «το ίδιο το σώμα είναι πλέον το επόμενο σύνορο για τους προσωπικούς υπολογιστές» και πιστεύει ότι «είναι απλώς ζήτημα χρόνου η Apple να διεισδύσει άμεσα σε αυτή την αγορά». Όπως επισήμανε όμως, αποτελεί ερωτηματικό αν η μεγάλη «έκρηξη» στην αγορά θα γίνει από τα «έξυπνα» ρολόγια, τα «έξυπνα» γυαλιά ή κάτι άλλο εξίσου «έξυπνο» που επίσης θα φοριέται στο σώμα.