Ο κινεζικός γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba παρουσίασε την Τρίτη (12/11) μια μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη για μικρές επιχειρήσεις στην Ευρώπη και την Αμερική για την αναζήτηση προμηθειών.

Πρόκειται για μια προσπάθεια αξιοποίησης της τεχνολογίας τύπου ChatGPT για την αύξηση των πωλήσεων. Οι αρχικές δοκιμές έδειξαν ότι η πρόθεση αγοράς των επιχειρήσεων με τη χρήση του νέου εργαλείου αυξήθηκε κατά 40% σε σχέση με τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης, σύμφωνα με τον Kuo Zhang, πρόεδρο της Alibaba.com και αντιπρόεδρο της Alibaba International.

Το προϊόν ονομάζεται Accio, από το ξόρκι που χρησιμοποιείται στη σειρά φαντασίας του Χάρι Πότερ για την κλήση αντικειμένων. Η αρχική έκδοση είναι διαδικτυακή και υποστηρίζει αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά, πορτογαλικά και ισπανικά, σύμφωνα με την εταιρεία.

Με λίγες οδηγίες κειμένου ή εικόνας, οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιούν το Accio για να βρίσκουν προϊόντα χονδρικής -συμπεριλαμβανομένης της ανάλυσης σχετικά με τη δημοτικότητά τους στους καταναλωτές και το προβλεπόμενο κέρδος, αναφέρει το CNBC.

Η τεχνολογία χρησιμοποιεί γεννητική τεχνητή νοημοσύνη από το μεγάλο γλωσσικό μοντέλο Tongyi Qianwen της Alibaba, δήλωσε ο Zhang, αρνούμενος να επιβεβαιώσει αν το προϊόν ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη από άλλες εταιρείες.

Ένα LLM είναι ένα μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης που εκπαιδεύεται σε μεγάλες ποσότητες δεδομένων. Ένα τέτοιο μοντέλο υποστηρίζει εφαρμογές δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT της OpenAI, το οποίο παράγει απαντήσεις που μοιάζουν με ανθρώπινες απαντήσεις σε προτροπές χρηστών. Σίγουρα, αρκετές επιχειρήσεις βρίσκονται ακόμη σε φάση πειραματισμού με την ΤΝ και πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν βρει ακόμη έναν τρόπο να αξιοποιήσουν την τεχνολογία.

Η Accio χρησιμοποιεί δεδομένα από 50 εκατομμύρια επιχειρήσεις στην πλατφόρμα της Alibaba International και δημόσια διαθέσιμες πληροφορίες για τον κλάδο, δήλωσε ο Zhang. Είπε ότι το εργαλείο ενσωματώνει 1 δισεκατομμύριο λίστες προϊόντων και έγγραφα που καλύπτουν κλάδους σε περισσότερες από 100 αγορές από το Alibaba.com, την πλατφόρμα της εταιρείας business-to-business που πωλεί σε εταιρείες εκτός Κίνας.

Οι επιχειρήσεις που εδρεύουν στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα αγοραστών, δήλωσε η εταιρεία.

Ο διεθνής βραχίονας της Alibaba ανακοίνωσε τον Οκτώβριο μια ενημερωμένη έκδοση ενός εργαλείου μετάφρασης AI για να βοηθήσει τους εμπόρους να προσεγγίσουν πελάτες σε άλλες χώρες. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι οι μεταφραστικές δυνατότητες της τεχνολογίας ξεπερνούν αυτές της Google, του DeepL και του ChatGPT.

Η διεθνής επιχείρηση έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, αλλά ο κύριος μοχλός εσόδων της Alibaba παραμένει η εγχώρια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου Taobao και Tmall. Τον Αύγουστο του 2023, η διοίκηση δήλωσε στους επενδυτές ότι «η εφαρμογή Taobao έχει τις μεγαλύτερες δυνατότητες να γίνει μια ενιαία έξυπνη πύλη για τη ζωή και την κατανάλωση που ενεργοποιείται από την AI».