Η OpenAI ανακοίνωσε την πιο άμεση απειλή για τους σταθερούς αντιπάλους της Μεγάλης Τεχνολογίας: μια μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη ενσωματωμένη από την αρχή.

Η εταιρεία δοκιμάζει το SearchGPT, το οποίο θα συνδυάζει την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης της με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο από τον ιστό, για να επιτρέπει στους ανθρώπους να αναζητούν πληροφορίες με τον ίδιο τρόπο που μιλούν στο ChatGPT. Καθώς η μηχανή αναζήτησης βρίσκεται επί του παρόντος σε πρώιμη δοκιμή για περιορισμένο αριθμό χρηστών, η OpenAI δήλωσε ότι σχεδιάζει να ενσωματώσει τα εργαλεία στο ChatGPT στο μέλλον.

Με το νέο χαρακτηριστικό, σύμφωνα με όσα αναφέρει το CNN, η OpenAI θα ανταγωνιστεί άμεσα την Google, η οποία κυριαρχεί εδώ και χρόνια στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης, αλλά προσπαθεί να συμβαδίσει με την κούρσα εξοπλισμών τεχνητής νοημοσύνης που ξεκίνησε η OpenAI, όταν ξεκίνησε το ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022. Το SearchGPT θα μπορούσε, επίσης, να αποτελέσει απειλή για το Bing της Microsoft, τον επίσης υπολειπόμενο παίκτη μηχανών αναζήτησης που ενσωμάτωσε πέρυσι την τεχνολογία της OpenAI σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί καλύτερα την Google.

Με το SearchGPT, οι χρήστες θα μπορούν να υποβάλλουν ερωτήσεις σε φυσική γλώσσα -με τον ίδιο τρόπο που μιλούν με το ChatGPT- και θα λαμβάνουν απαντήσεις που θα μπορούν στη συνέχεια να συνεχίσουν με πρόσθετες ερωτήσεις. Ωστόσο, σε αντίθεση με το ChatGPT, το οποίο συχνά βασίζεται σε παλαιότερα δεδομένα για τη δημιουργία των απαντήσεών του, το SearchGPT θα παρέχει ενημερωμένες πληροφορίες, με διαδικτυακούς συνδέσμους προς «σαφείς και σχετικές πηγές», όπως λέει η εταιρεία.

Για παράδειγμα, ένα demo clip που μοιράστηκε η εταιρεία δείχνει το SearchGPT να απαντά σε ένα ερώτημα σχετικά με τις «καλύτερες ντομάτες για καλλιέργεια στη Μινεσότα» με πληροφορίες σχετικά με ποικιλίες ντομάτας, καθώς και συνδέσμους σε ιστότοπους όπως «The Garden Magazine» και «The Gardening Dad».

Το εργαλείο θα εμφανίζει, επίσης, μια πλαϊνή γραμμή με πρόσθετους συνδέσμους προς σχετικές πληροφορίες -όχι εντελώς διαφορετικό από τους δέκα μπλε συνδέσμους, που οι χρήστες έχουν συνηθίσει να βλέπουν στις σελίδες αποτελεσμάτων της αναζήτησης Google.

«Η αναζήτηση απαντήσεων στο διαδίκτυο μπορεί να απαιτήσει μεγάλη και πολλαπλή προσπάθεια, για να λάβετε σχετικά αποτελέσματα», αναφέρει η εταιρεία σε ανάρτησή της στο ιστολόγιο. «Πιστεύουμε ότι με την ενίσχυση των δυνατοτήτων συνομιλίας των μοντέλων μας με πληροφορίες από τον ιστό σε πραγματικό χρόνο, η εύρεση αυτού που ψάχνετε μπορεί να γίνει ταχύτερη και ευκολότερη».

Η μηχανή αναζήτησης OpenAI θα μπορούσε να εδραιώσει τη γενεσιουργό ΤΝ -τεχνολογία που μπορεί να δημιουργήσει πρωτότυπο κείμενο, καθώς και άλλα είδη μέσων- ως το μέλλον της εύρεσης απαντήσεων στο διαδίκτυο, αφού η Google και άλλοι έχουν πειραματιστεί με πρώιμες προσπάθειες για την ενσωμάτωση chatbots και απαντήσεων που δημιουργούνται από ΤΝ στην εμπειρία αναζήτησης. Εντούτοις, αυτό το μέλλον δεν είναι εξασφαλισμένο, δεδομένης της τάσης των εργαλείων AI να υποστηρίζουν με αυτοπεποίθηση ψευδείς πληροφορίες χωρίς καμία ένδειξη ότι μπορεί να είναι εσφαλμένες ή παραπλανητικές.

Το νέο εργαλείο του OpenAI έρχεται μετά την εισαγωγή από την Google, τον Μάιο, νέων περιλήψεων που δημιουργούνται από τεχνητή νοημοσύνη στην κορυφή ορισμένων σελίδων αποτελεσμάτων αναζήτησης, ώστε οι χρήστες να μην χρειάζεται να κάνουν κλικ σε πολλούς συνδέσμους, για να λάβουν γρήγορες απαντήσεις στις ερωτήσεις τους. Η Google απέσυρε γρήγορα τη χρήση της λειτουργίας αυτής, αφού παρείχε ψευδείς και σε ορισμένες περιπτώσεις εντελώς ανούσιες πληροφορίες, ως απάντηση σε ερωτήματα ορισμένων χρηστών.

Η εξάπλωση του εργαλείου της Google προκάλεσε, επίσης, ανησυχίες σε ορισμένους εκδότες ειδήσεων, οι οποίοι ανησυχούσαν ότι οι περιλήψεις της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να κανιβαλίσουν την επισκεψιμότητά τους στο διαδίκτυο, καταργώντας την ανάγκη των χρηστών να επισκεφθούν τους ιστότοπούς τους για να λάβουν πληροφορίες -και παρόμοιες ανησυχίες θα μπορούσαν να προκύψουν με τη μηχανή αναζήτησης του OpenAI.

Παρ’ όλα αυτά, η OpenAI δήλωσε ότι συνεργάστηκε με τους εκδότες, για να δημιουργήσει το εργαλείο και να τους δώσει επιλογές, για να διαχειριστούν τον τρόπο εμφάνισής τους στα αποτελέσματα της SearchGPT. Πρόσθεσε ότι οι ιστότοποι μπορούν να εμφανίζονται στο SearchGPT, ακόμη και αν έχουν επιλέξει να μην χρησιμοποιείται το περιεχόμενό τους για την εκπαίδευση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας.