«Φάμπρικα» με κέρδη πολλών χιλιάδων ευρώ σε κάθε δρομολόγιο έχουν στήσει οι διακινητές παράνομων μεταναστών που δρουν στην περιοχή του Έβρου, με τις «τρελές κούρσες» με οχήματα μεγάλου κυβισμού να είναι η… μόδα των τελευταίων μηνών.
Το λευκό «αγροτικό» όχημα που δημοσιεύει το Νewsbeast ακινητοποιήθηκε πριν από μερικές ημέρες στην Καβάλα από αστυνομικούς της Τμήματος Διαχείρισης Μετανάστευσης της περιοχής, ενώ μετέφερε αλλοδαπούς που είχαν εισέλθει παράνομα στη χώρα μέσω Έβρου. Το απίστευτο στην όλη υπόθεση είναι ότι το ίδιο όχημα -όντας μπλε χρώματος- μία εβδομάδα νωρίτερα (σ.σ. μεταφέροντας και πάλι προφανώς παράνομους μετανάστες) δεν σταμάτησε σε σήμα για έλεγχο, με τον οδηγό του να επιχειρεί να πατήσει δύο αστυνομικούς προκειμένου να διαφύγει. Μέσα σε λίγα 24ωρα το «αγροτικό» άλλαξε χρώμα (σ.σ. έγινε λευκό) και επέστρεψε στη… δούλεψη των διακινητών, οι οποίοι μάλιστα είχαν αφαιρέσει τα πίσω καθίσματα για να χωράνε περισσότεροι αλλοδαποί σε κάθε δρομολόγιο!
Δεν είναι, όμως, το μοναδικό περιστατικό. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές τα κυκλώματα των διακινητών αποκομίζουν κέρδη που… ζαλίζουν σε κάθε δρομολόγιο (σ.σ. μεταφέρουν από 5-6 έως και 10-12 αλλοδαπούς), με οχήματα που είτε κλαπεί από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, είτε έχουν μισθωθεί από κάποια εταιρεία και στη συνέχεια έχουν… απαλλοτριωθεί. Μάλιστα, εάν αστυνομικοί εντοπίσουν το όχημα να μεταφέρει παράνομους μετανάστες, το… μπλέξιμο για τις εταιρείες ενοικιάσεων είναι μεγάλο καθώς θα χρειαστεί δικαστήριο προκειμένου να πάρουν πίσω το όχημα. Κι αν αυτό φυσικά δεν έχει διαλυθεί, καθώς οι οδηγοί – διακινητές κάνουν τα πάντα για να ξεφύγουν από τα μπλόκα της ΕΛ.ΑΣ., προκαλώντας ακόμη και θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα.
18χρονος διακινητής με κινητό… 1.000 ευρώ
Για να καταλάβει κανείς πόσα χρήματα αποκομίζουν σε κάθε δρομολόγιο, αρκεί να αναφέρουμε ότι τα κυκλώματα φέρνουν ή επιχειρούν να φέρουν σε ελληνικό έδαφος όσους μπορούν να πληρώσουν τουλάχιστον 3.000 ευρώ το άτομο. «Πρόκειται για μέλη εγκληματικών ομάδων -κατά βάση αλλοδαπών από ασιατικές και αφρικανικές χώρες- οι οποίοι έρχονται σε συνεννόηση με τους Τούρκους διακινητές. Αφού συμφωνήσουν το αντίτιμο για κάθε “κεφάλι” στη συνέχεια κανονίζουν τον αριθμό των ατόμων και το σημείο συνάντησης στο ελληνικό έδαφος, αρκετά κοντά στα σύνορα», εξηγεί στο Newsbeast αστυνομικός που υπηρετεί στη συνοριακή φύλαξη για σχεδόν δύο δεκαετίες.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί μία σύλληψη που έγινε πριν από μερικές ημέρες στο Πλατύ Ημαθίας, με τους αστυνομικούς να περνούν χειροπέδες σε έναν 18χρονο Πακιστανό που διακινούσε ομοεθνείς του στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, μαζί με συνεργούς του παραλάμβανε τους παράνομους μετανάστες από τον Έβρο, τους οδηγούσαν και τους κρατούσαν στη Θεσσαλονίκη μέχρι οι οικογένειές τους στην Τουρκία να πληρώσουν το αντίτιμο (σ.σ. στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν 3.500 ευρώ το άτομο) και μετά τους μετέφεραν με τρένο στην Αθήνα. Η σύλληψη του 18χρονου και δύο ακόμη ομοεθνών του έγινε επ’ αυτοφώρω, την ώρα που επιβιβάζονταν σε αμαξοστοιχία με προορισμό την Αθήνα. «Η αξία του κινητού τηλεφώνου που είχε πάνω του ο 18χρονος διακινητής ξεπερνάει κατά πολύ τα 1.000 ευρώ, ήταν η επιτομή της τεχνολογίας», εξηγεί στο Νewsbeast αστυνομικός με γνώση του περιστατικού.
Αποτελεί κοινό μυστικό ότι οι περισσότερες προσπάθειες παράνομης εισόδου στη χώρα (σ.σ. ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη έχει κάνει λόγο για τουλάχιστον 1.500 άτομα ημερησίως) είναι αποτυχημένες, ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι πιο τυχεροί που τα καταφέρνουν. Αν έχουν διαθέσιμα μεγάλα ποσά, τότε απευθύνονται στα κυκλώματα για να κατευθυνθούν με ένα όχημα προς την ενδοχώρα, ακόμη και να περάσουν τα σύνορα προς την πλευρά των Σκοπίων ή της Αλβανίας. Ανάλογα με τον προορισμό, είναι και η «ταρίφα» που θα πληρώσουν, με το μέγιστο να φτάνει περίπου τις 7.000 – 8.000 ευρώ ανά άτομο.
Κλεμμένα στην Αθήνα, βρίσκονται στον Έβρο
Αξίζει να σημειώσουμε ότι κομβικό ρόλο στη δράση των κυκλωμάτων παίζουν οι -συνήθως- Έλληνες συνεργοί, που αναλαμβάνουν για λογαριασμό τους τις κλοπές των οχημάτων. Στο στόχαστρο βρίσκονται κυρίως παλιά Ι.Χ. αυτοκίνητα, μεγάλου κυβισμού, ιπποδύναμης και χώρων αποσκευών, SUV και κάποια βαν. Μετά την κλοπή τα αφήνουν για κάποια 24ωρα σε προκαθορισμένα σημεία περιμένοντας να δουν αν υπάρχει GPS tracker τοποθετημένο και στη συνέχεια, αλλάζοντας πινακίδες, το όχημα «ταξιδεύει» για τον Έβρο και τα κυκλώματα των διακινητών.
Οι οδηγοί των οχημάτων στα οποία στοιβάζονται ίσως και περισσότεροι από 10 παράνομοι μετανάστες ανά δρομολόγιο (σ.σ. κάτι που μεταφράζεται σε κέρδος άνω των 30.000 ευρώ), δεν διστάζουν να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες, αδιαφορώντας για την πρόκληση τροχαίου ατυχήματος, αδιαφορώντας ακόμη και για την ίδια τους τη ζωή. «Τρέχουν σαν τρελοί. “Φορτώνουν” μετανάστες κι αρχίζουν να τρέχουν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Δεν υπολογίζουν καμία ανθρώπινη ζωή, καθώς χρησιμοποιούν ένα πυκνό οδικό δίκτυο», καταλήγει ο πολύπειρος αστυνομικός της συνοριακής φύλαξης.