Για περισσότερο από τέσσερις δεκαετίες, ο οσκαρικός διευθυντής παραγωγής και σχεδιαστής Κωνσταντίνος Ταβουλάρης μεταφέρει το κοινό σε άλλους κόσμους και εποχές, είτε μιλάμε για το καταθλιπτικό Τέξας του «Μπόνι και Κλάιντ», είτε για το συνωμοτικό περιβάλλον της φαμίλιας των Κορλέονε στην τριλογία του «Νονού» είτε τέλος για τις μυστηριώδεις ζούγκλες του αντιπολεμικού έπους «Αποκάλυψη Τώρα»! Φράνσις Φορντ Κόπολα, Μικελάντζελο Αντονιόνι, Ρομάν Πολάνσκι, Άρθουρ Πεν, Βιμ Βέντερς, Γουίλιαμ Φρίντκιν και τόσοι ακόμα δημιουργοί πίνουν νερό στο όνομα του Ντιν, όπως είναι γνωστός στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο οποίος ενσαρκώνει τα κινηματογραφικά οράματα των σκηνοθετών πηγαίνοντάς τα μπόλικα επίπεδα παραπάνω. Έχοντας υπογράψει εξάλλου την καλλιτεχνική διεύθυνση σε τόσα και τόσα διαμάντια του αμερικανικού κινηματογράφου, περαιτέρω συστάσεις δεν χρειάζεται ο αρχιτέκτονας και ζωγράφος Ταβουλάρης που τόσο αγάπησε το σινεμά και έβαλε σκοπό να διασφαλίσει τη μαγεία του. Πέντε φορές υποψήφιος για Όσκαρ Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης, ο Ντιν πήρε το πολυπόθητο χρυσό αγαλματίδιο για το δεύτερο μέρος του «Νονού», το οποίο για την κινηματογραφική βιομηχανία των ΗΠΑ δεν έπαιξε φυσικά κανέναν ρόλο, μιας και ο Ταβουλάρης ήταν ήδη καθιερωμένος συνεργάτης του Χόλιγουντ και ο λαμπρός χειρισμός του στα σκηνικά του 20ού αιώνα επαινούνταν απ’ όλους. Αρχιτέκτονας, ζωγράφος και σχεδιαστής κατόπιν για τα στούντιο της Disney, δεν θα του έπαιρνε πολύ να μεταπηδήσει στον κινηματογράφο και να συνεργαστεί με τον Αντονιόνι και τον Κόπολα γινόμενος τελικά ο άνθρωπος που -όπως λέει ο ίδιος- «εμπλέκεται σε όλες τις οπτικές πτυχές ενός φιλμ». Παρά την τεράστια απήχησή του στην κινηματογραφική βιομηχανία, κάποια στιγμή εγκατέλειψε το σινεμά για να επικεντρωθεί στη δεύτερη μεγάλη αγάπη του, τη ζωγραφική, αν και ο κινηματογράφος δεν θα τον άφηνε να ξεμπλέξει έτσι εύκολα…
Πρώτα χρόνια
Ο οσκαρικός καλλιτεχνικός διευθυντής του Χόλιγουντ
Ο Άρθουρ Πεν θα τον πάρει και στην επόμενη ταινία του τρία χρόνια αργότερα, «Το μεγάλο ανθρωπάκι» (1970), και κατόπιν θα τον επιλέξει ο κορυφαίος Μικελάντζελο Αντονιόνι για το αμερικανικό αριστούργημά του «Zabriskie Point», όπου ο Ντιν του φτιάχνει μια σύγχρονη εκδοχή της αμερικανικής Δύσης που κάνει τον ιταλό δημιουργό να τρίψει τα μάτια του!
Την ίδια χρονιά, ξανασυνεργάζεται με τον Κόπολα στη φοβερή «Συνομιλία» θέτοντας όχι μόνο τις βάσεις μιας από τις αποδοτικότερες συνεργασίες σκηνοθέτη-καλλιτεχνικού διευθυντή στην ιστορία του Χόλιγουντ, αλλά και τα θεμέλια αυτού που θα επακολουθούσε και θα λεγόταν «Αποκάλυψη Τώρα»!
Τελευταία χρόνια