Το ημερολόγιο έγραφε 15 Φεβρουαρίου 1864 όταν ένας νεαρός Ολλανδός πείθει την πλούσια μητέρα του να του αγοράσει μια ιστορική ζυθοποιία του Άμστερνταμ, που έφτιαχνε φτηνή μπίρα για την εργατική τάξη της χώρας. Ο 22χρονος νεαρός Χάινεκεν ισχυρίζεται, για να απομακρύνει κάθε σκοτεινό σύννεφο από τη σκέψη της μητέρας του, ότι αν κατάφερνε να στρέψει τους ολλανδούς πότες στην μπίρα και να τους απομακρύνει από το τζιν, τότε θα περιόριζε αισθητά το πρόβλημα αλκοολισμού της εργατικής τάξης. Πρωτίστως όμως ο νεαρός αυτός οραματιστής θέλησε να φτιάξει μια μπίρα ανώτερης ποιότητας, θεωρώντας προσωπική υπόθεση να σώσει την Ολλανδία από τη φήμη της χώρας με τη χειρότερη μπίρα του καιρού! Πες πες, η μητέρα πείστηκε τελικά και του αγόρασε την ιστορική ζυθοποιία του Άμστερνταμ που μετρούσε ήδη 300 σχεδόν χρόνια παρουσίας (είχε ιδρυθεί το 1592) και είχε μετατραπεί σε μια από τις μεγαλύτερες της Ολλανδίας. Ο νεαρός επιχειρηματίας ήταν όμως δαιμόνιος έμπορος και μέσα σε τέσσερα χρόνια οι δουλειές πήγαιναν τόσο καλά που έφτιαξε νέα μονάδα παραγωγής, ενώ έξι χρόνια αργότερα θα αποκτούσε και δεύτερη ζυθοποιία, αυτή τη φορά στο Ρότερνταμ, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές του. Μέχρι να συμβούν βέβαια όλα αυτά, ο ασίγαστος Χάινεκεν έκανε και κάτι ακόμα: προσέλαβε το 1879 τον καλύτερο μαθητή του Λουί Παστέρ να του φτιάξει νέα μαγιά και να ασχοληθεί επιστημονικά με τη ζύμωση. Το αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας θα δώσει έτσι υπόσταση στην πρώτη ποτέ μπίρα με το όνομα του Χάινεκεν στο μπουκάλι. Με τη νέα μπίρα του ανά χείρας, ο Χάινεκεν αποσπά το Χρυσό Μετάλλιο στη Διεθνή Ναυτική Έκθεση των Παρισίων το 1875 και το προϊόν του εισάγεται τώρα στη Γαλλία, μετατρέποντάς τον σύντομα στον μεγαλύτερο εξαγωγέα μπίρας στη Γαλλία. Όταν ήρθη μάλιστα η Ποτοαπαγόρευση στις ΗΠΑ το 1933, η Χάινεκεν γινόταν η πρώτη ευρωπαϊκή μπίρα που έμπαινε στην αμερικανική αγορά, σημειώνοντας πια πωλήσεις-ρεκόρ. Ο ίδιος είχε πεθάνει το 1893, όχι βέβαια προτού εγκαταστήσει στις μονάδες παραγωγής του καινοτόμα συστήματα ψύξης και ζύμωσης, απαλλάσσοντας τη ζυθοποιία από την παραδοσιακή εξάρτησή της από τα καιρικά στοιχεία. Τα υπόλοιπα είναι φυσικά ιστορία, μια ιστορία επιτυχίας που θα έμενε μάλιστα σταθερά σε οικογενειακά χέρια, αφού ακόμα και σήμερα η δυναστεία των Χάινεκεν κατέχει το 50% του κολοσσού Heineken Group, αν και δεν ασχολείται άμεσα με την πολυεθνική φίρμα. Ως η μεγαλύτερη πια ζυθοποιία του κόσμου, κατέχοντας τόσο τη Heineken και την Amstel όσο και μια μακρά σειρά από περισσότερο ή λιγότερο γνωστές μπίρες (όπως η Murphy’s Irish Stout), η εταιρία του πρωτοπόρου Χάινεκεν πούλησε το 2011 περισσότερα από 2,74 δισ. λίτρα μπίρας παγκοσμίως (και 16,46 δισ. λίτρα απ’ όλες τις μάρκες που κατέχει ο όμιλος)! Με παρουσία σε περισσότερες από 170 χώρες, η Heineken είναι τώρα η πιο αναγνωρίσιμη και διεθνής μπίρα του πλανήτη…
Πρώτα χρόνια
Η γέννηση της Heineken
Το τέλος και η συνέχεια