Μέσω ανάρτησης στο Facebook επέλεξε να απαντήσει ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης σε χθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών υπό τον τίτλο: «Ο Άδωνις στ’ αχνάρια του Κουρτς – Μια από τις δεκάδες υποθέσεις που πρέπει να διερευνήσει η Εξεταστική Επιτροπή».
Όπως αναφέρει η εφημερίδα, «ο υπουργός προχώρησε σε απευθείας ανάθεση για έρευνα για την πανδημία σε εταιρεία δημοσκοπήσεων συνεργάτη του κουμπάρου του. Η εν λόγω εταιρεία βγάζει συνεχώς τον υπουργό ανάμεσα στους δημοφιλέστερους της κυβέρνησης, την ώρα που αυτό δεν προκύπτει από καμία άλλη δημοσκόπηση άλλων εταιρειών».
Ο κ. Γεωργιάδης επισημαίνει στην απάντησή του πως «τον Ιούλιο του 2020, πράγματι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας με την διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, όπως προβλέπει η σχετική μας νομοθεσία, επέλεξε την εταιρεία ”Interview” για να κάνει μία επείγουσα έρευνα ως προς την απήχηση στην κοινή γνώμη των μέτρων που είχε λάβει έως τότε το Υπουργείο Ανάπτυξης λόγω της πανδημίας. Η Interview είναι μία εταιρεία γνωστή του χώρου, εγνωσμένης αξίας και αξιοπιστίας, καθώς σε όλες τις σχετικές προεκλογικές αναμετρήσεις τόσο για τις ευρωεκλογές του 2019 όσο και για τις εθνικές εκλογές του 2019 η εκτίμησή της για το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα την δικαίωσαν απολύτως, καθώς προέβλεψε σωστά το αποτέλεσμα και στις δύο αναμετρήσεις».
Προσθέτει δε ότι η οικονομική προσφορά της εταιρείας ανήλθε στα 19.000 ευρώ «ένα ποσό όχι απλώς λογικό αλλά και χαμηλό με τα δεδομένα της σχετικής δημοσκοπικής αγοράς» και υπογραμμίζει πως ο ισχυρισμός του δημοσιεύματος είναι λανθασμένος. «Συγκρίνετε δημοσκόπηση που μετράει την αποτελεσματικότητα (ποιον θεωρείτε πιο αποτελεσματικό Υπουργό) με δημοσκοπήσεις που μετράνε τη δημοφιλία (ποιος είναι πιο συμπαθής), δηλαδή τις θετικές και αρνητικές γνώμες» αναφέρει.
Η πλήρης ανάρτηση του κ. Γεωργιάδη έχει ως εξής:
«Χθες το πρωί ξύπνησα και η ΕΦΣΥΝ είχε μία «συγκλονιστική αποκάλυψη» που «άξιζε» για να μου αφιερώσει όλο της το πρωτοσέλιδο, να βγουν ανακοινώσεις του Σύριζα εναντίον μου, να αρχίσει τις συκοφαντίες ο Βαξεβάνης κλπ (όλα τα γνωστά δηλ)…το μεσημέρι, όταν είχα λίγο κενό από την δουλειά μου, έγραψα την απάντηση μου την έστειλα στην εφημερίδα και σήμερα ως εκ θαύματος η «φοβερή αποκάλυψη» έγινε ένα μικρό κουτάκι στο πλάι της πρώτης σελίδας και μία άνευρη απάντηση δέκα αρετών από τον συντάκτη της….μιλάμε για τόσο μεγάλη αποκάλυψη…
Ας τα πάρουμε από την αρχή όμως: η Εφημερίδα με κατηγόρησε (εμένα που ποτέ δεν με έχει απασχολήσει η δημοφιλία μου και επανεκλέγομαι βουλευτής 15 χρόνια με τις περισσότερες αρνητικές γνώμες πάντα) ότι χρησιμοποίησα κρατικό χρήμα για να αγοράσω θετική για μένα δημοσκόπηση στην εταιρία interview…(διότι αυτό θα ήταν τόσο χρήσιμο σε μένα τρία χρόνια προ των εκλογών άγνωστο)…
Στην αρχή γέλασα αλλά μετά είδα ότι το είχαν στήσει από τον Σύριζα, διότι προχθές σε μια εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου είχα ξεσκεπάσει το πραγματικό σκάνδαλο χειραγώγησης επί Σύριζα με δυο ανύπαρκτες εταιρίες.
Σας παραθέτω τώρα την απάντηση μου στην Εφημερίδα των Συντακτών σήμερα:
Αθήνα, 13 Οκτωβρίου 2021
«Αγαπητέ κύριε Τερζή, με μεγάλη έκπληξη αλλά και απορία διάβασα το σημερινό πρωτοσέλιδο της ΕΦΣΥΝ, που με κατηγορεί για σκάνδαλο τύπου «Κουρτς» (δεν ήξερα ότι θέλατε να με κάνετε και καγκελάριο), δηλαδή ότι χρησιμοποίησα δημόσιο χρήμα έτσι ώστε να βελτιώσω τις προσωπικές μου επιδόσεις σε σχετικές δημοσκοπήσεις.
Το άρθρο σας εδράζεται σε δύο εντελώς λανθασμένα επιχειρήματα, τα οποία και οδηγούν σε πλήρη παραπλάνηση των αναγνωστών σας. Θέλω να πιστεύω ότι είναι προϊόν αβλεψίας και όχι προϊόν σκοπιμότητας.
Τον Ιούλιο του 2020, πράγματι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας με την διαδικασία της απευθείας αναθέσεως, όπως προβλέπει η σχετική μας νομοθεσία, επέλεξε την εταιρεία «Interview» για να κάνει μία επείγουσα έρευνα ως προς την απήχηση στην κοινή γνώμη των μέτρων που είχε λάβει έως τότε το Υπουργείο Ανάπτυξης λόγω της πανδημίας.
Αντιλαμβάνεστε ότι βασικό εργαλείο άσκησης πολιτικής είναι και η ενημέρωση του κοινού για τα διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα τα οποία θεσμοθετούσαμε εκείνη την εποχή και τα οποία είχαν ασφαλώς επείγοντα χαρακτήρα. Μας ενδιέφερε, λοιπόν, να ξέρουμε ποια είναι τα προγράμματα που είχαν μεγαλύτερη επίπτωση στο κοινό και για τα οποία το κοινό είχε μεγαλύτερη και καλύτερη ενημέρωση ώστε να διορθώσουμε τις πολιτικές μας.
Πράγματι επιλέξαμε την εταιρεία «Interview», μία εταιρεία γνωστή του χώρου εγνωσμένης αξίας και αξιοπιστίας, καθώς σε όλες τις σχετικές προεκλογικές αναμετρήσεις τόσο για τις ευρωεκλογές του 2019 όσο και για τις εθνικές εκλογές του 2019 η εκτίμησή της για το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα την δικαίωσαν απολύτως, καθώς προέβλεψε σωστά το αποτέλεσμα και στις δύο αναμετρήσεις. Άρα, λοιπόν, τη θεωρήσαμε και τη θεωρούμε μία αξιόπιστη εταιρεία.
Η οικονομική της προσφορά ήταν χαμηλή καθώς το ποσό των 19.000 ευρώ είναι ένα ποσό όχι απλώς λογικό αλλά και χαμηλό με τα δεδομένα της σχετικής δημοσκοπικής αγοράς, όπως είμαι βέβαιος ότι γνωρίζετε.
Συνδέσατε αυτή μας την απόφαση με την επίδοσή μας στον πίνακα των δημοσιευμένων δημοσκοπήσεων της εταιρείας για να στηρίξετε το επιχείρημα ότι εδώ έχουμε δήθεν περίπτωση «Κουρτς» και μάλιστα για να το στοιχειοθετήσετε συγκρίνατε τις δημοσκοπήσεις της εταιρείας «Interview» μετά τη σχετική μας απόφαση με σύγκριση άλλων εταιρειών σε σχέση με τον πίνακα δημοφιλίας με τις θετικές και αρνητικές γνώμες.
Πρώτον, πριν από τη σχετική ανάθεση είχαμε χειρότερη επίδοση στους πίνακες της εταιρείας Interview; Η απάντηση είναι όχι. Όπως επισυνάπτω στον σχετικό πίνακα, πριν από την ανάθεση, τον Ιούλιο του 2020, ήμασταν σταθερά μεταξύ 1ης έως 3ης θέσης σε πίνακα που μετράει την αποτελεσματικότητα και όχι σε πίνακα που μετράει τη δημοφιλία.
Μετά από την ανάθεση βελτιώθηκε αυτή μας η θέση στην εταιρεία Interview; Όχι. Όπως σας επισυνάπτω στον πίνακα παραμείναμε σταθερά μεταξύ 1ης και 3ης θέσης, όπως ακριβώς ήμασταν και πριν από τη σχετική ανάθεση. Αποδεδειγμένα λοιπόν η επιλογή της «Interview» δεν επηρέασε τις δημοσκοπικές μας επιδόσεις στο συγκεκριμένο δείκτη της εταιρείας ούτε πριν, ούτε μετά.
Επαναλαμβάνω όμως ότι πάντα μιλάμε για πίνακα αποτελεσματικότητας και όχι πίνακα δημοφιλίας, όπως εσφαλμένα γράψατε. Και το αναφέρω διότι εκεί έχετε κάνει και τον βασικό λανθασμένο σας ισχυρισμό. Συγκρίνετε δημοσκόπηση που μετράει την αποτελεσματικότητα (ποιον θεωρείτε πιο αποτελεσματικό Υπουργό) με δημοσκοπήσεις που μετράνε τη δημοφιλία (ποιος είναι πιο συμπαθής), δηλαδή τις θετικές και αρνητικές γνώμες. Όπως είμαι βέβαιος ότι αντιλαμβάνεστε, είναι δύο εντελώς διαφορετικά μεταξύ τους μεγέθη (στο σχολείο μας μαθαίνανε να μην συγκρίνουμε μήλα με πορτοκάλια).
Πράγματι εγώ ως πολιτικό πρόσωπο σε όλες τις εταιρείες δημοσκοπήσεων – και στην Interview- έχω τις περισσότερες αρνητικές γνώμες παντός άλλου πολιτικού. Το γεγονός αυτό ούτε έχει επηρεάσει την εκλογική μου επίδοση, καθώς πάντα εκλέγομαι και επανεκλέγομαι στις πρώτες θέσεις, ούτε με απασχολεί ιδιαιτέρως διότι ποτέ δεν πολιτεύομαι με όρους δημοφιλίας.
Είναι κάτι που το έχω προαποφασίσει ότι θα μου συμβαίνει γιατί δεν θέλω να στρογγυλεύω τις θέσεις μου αλλά να έχω γωνίες και να λέω με θάρρος τη γνώμη μου, πράγμα που μου δημιουργεί και αρκετές αντιπάθειες εις γνώση μου.
Ως προς την αποτελεσματικότητα τώρα, αυτή κατ’ ανάγκη συνδέεται με τη δημοφιλία, όπως κακώς τη συγκρίνετε; Βεβαίως και όχι.
Σας επισυνάπτω την πρόσφατη μέτρηση της Metron Analysis που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ» (3.10.2021), όπου στον πίνακα της αποτελεσματικότητας είμαι στην 4η θέση. Την ίδια ακριβώς στιγμή σε άλλες δημοσκοπήσεις που δεν δημοσιεύουν πίνακες αποτελεσματικότητας αλλά πίνακες δημοφιλίας διατηρώ την πρώτη θέση στις αρνητικές γνώμες (64.9 αρνητικές γνώμες στην MRB/ Μάϊος 2021). Αυτό το επισημαίνω για να σας εξηγήσω ότι συγκρίνατε δύο ανόμοια μεταξύ τους μεγέθη (τα μήλα με τα πορτοκάλια που προανέφερα).
Συμπερασματικά, η απευθείας ανάθεση στην εταιρεία «Interview» έγινε σύμφωνα με το νόμο, για να καλύψει μία επείγουσα ανάγκη εκείνης της εποχής. Το παραδοτέο είναι στη διάθεση της εφημερίδας σας για να το ελέγξετε οποιαδήποτε ώρα θέλετε. Σημειωτέον, το Υπουργείο μας δεν είχε την καλύτερη επίδοση τότε ως προς την ενημέρωση των πολιτών για τα μέτρα που είχαμε θεσπίσει και κατά συνέπεια η δημοσκόπηση μας βοήθησε να διορθώσουμε τις πολιτικές μας.
Θα επιθυμούσα, λοιπόν, επειδή το συμπέρασμά σας εδράζεται σε λανθασμένα στοιχεία και είναι εντελώς παραπλανητικό και παραπειστικό, να δημοσιεύσετε την απάντησή μου στο αυριανό σας φύλλο και στο εξώφυλλό σας, έτσι ώστε να μην δημιουργούνται μεταξύ μας παρεξηγήσεις που δεν χρειάζονται. Αντιλαμβάνομαι ότι το όνομά μου «πουλάει» και συμβάλλει στο να δώσει περισσότερα φύλλα η εφημερίδα σας. Αντιλαμβάνομαι επίσης ότι παραμένω σκληρός πολιτικός αντίπαλος του ΣΥΡΙΖΑ και αυτό ενοχλεί ιδιαίτερα κάποια κέντρα. Όλοι αυτοί οι λόγοι, όμως, δεν δικαιολογούν μία τέτοιου μεγέθους παραπλάνηση της κοινής γνώμης, όπως αυτή που κάνατε χθες και μάλιστα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα».
Μετά από αυτή μου την απάντηση σήμερα η Εφημερίδα σχεδόν εξαφάνισε το θέμα εντελώς και η απάντηση του Συντάκτου κ. Τερζή είναι -αν μου επιτρέπεται η έκφραση- άλλα ντ´ άλλων. Τί να πει και αυτός;…
Ούτε λόγος για συγγνώμη φυσικά που δημοσίευσαν ένα τέτοιο ψέμα κλπ…
Υγ. Κάπως έτσι με τέτοιες ασταμάτητες χυδαίες εναντίον μου επιθέσεις, με σκευωρίες τύπου Novartis (τώρα την θυμήθηκαν πάλι), με συνεχείς συκοφαντίες παρασύρουν κάποιο κόσμο και συγκεντρώνω τις αρνητικές γνώμες που λέγαμε. Αλλά αυτά δεν έχουν σημασία, σημασία έχει η επένδυση της Pfizer, της Digital Realty, της Microsoft κλπ που φέρνουν πραγματικές δουλειές και αλλάζουν την ζωή σε πραγματικούς ανθρώπους. Οφείλω και μία ανάρτηση όμως για το πώς πετύχαμε την επένδυση της Pfizer την πρώτη μεγάλη ξένη επένδυση που πέτυχα στην παρούσα θητεία μου και για λόγους ιστορίας αλλά και για να ξέρετε πόση δουλειά κάνουμε».
Δείτε την ανάρτηση του Άδωνι Γεωργιάδη