Η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη βρέθηκε καλεσμένη στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» και μίλησε για το θέμα των ημερών που δεν είναι άλλο από το επικείμενο άνοιγμα των δημοτικών, των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών.
Η υφυπουργός κλήθηκε να απαντήσει στα δύο βασικά ερωτήματα που απασχολούν γονείς και μαθητές: Τη λειτουργία των σχολείων και την έναρξη της νέας σεζόν καθώς και την κάλυψη της ύλης ενώ μίλησε και για το κομβικό ζήτημα της καθαριότητας των σχολικών μονάδων.
Σύμφωνα με την κυρία Ζαχαράκη, έχουν ήδη σταλεί οδηγίες στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για τις προτεραιότητες σε κάθε διδακτική ενότητα, ενώ παράλληλα έχει ζητηθεί από τος μαθητές να κρατήσουν τα φετινά βιβλία προκειμένου να χρησιμοποιηθούν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς από αρχές Σεπτέμβρη.
«Είναι σαφές λοιπόν ότι θα αξιοποιηθεί το τέλος της φετινής και η αρχή της επόμενης χρονιάς για να καλυφθεί η ύλη που χάθηκε μέσα στην καραντίνα», δήλωσε η υφυπουργός, ενώ διαβεβαίωσε πως η σχολική χρονιά 2020-2021 θα ξεκινήσει νωρίτερα από οποιαδήποτε άλλη χρονιά. «Όχι μέσα στον Αύγουστο. Ο Αύγουστος αποκλείεται», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Για το ζήτημα της καθαριότητας, η κυρία Ζαχαράκη υποστήριξε πως το υπουργείο Εσωτερικών έχει δώσει εργαλεία για να γίνουν τετράμηνες συμβάσεις για προσωπικό καθαρισμού, αλλά και για επέκταση των συμβάσεων του παρόντος προσωπικού.
Αναφορικά με τα παιδιά που ανήκουν τα ίδια ή μέλη της οικογένειάς τους σε ευπαθείς ομάδες, η κυρία Ζαχαράκη ανέφερε πως έγιναν σημαντικές προσπάθειες και εξακολουθούν να γίνονται μέσω της σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης προκειμένου οι μαθητές να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Τέλος, μίλησε και για τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων υποστηρίζοντας πως αν και το κράτος έγκαιρα επέβαλε την απόφαση που ορίζει ότι όταν δεν προσφέρεται κάποιου είδους υπηρεσία, να μην υπάρχει υποχρέωση καταβολής διδάκτρων, αυτή είναι μια ιδιωτική συμφωνία που αφορά αποκλειστικά τα δύο μέρη. Για τα ειδικά σχολεία, σημείωσε πως εντός της ημέρας αναμένονται ειδικές οδηγίες για τη λειτουργία τους.