Ένας πίνακας του ζωγράφου Πολ Γκογκέν, που είχε εκτιμηθεί ως το κορυφαίο κομμάτι στη δημοπρασία του οίκου Κρίστι που περιελάμβανε έργα του μοντερνισμού και του ιμπρεσιονισμού, απέτυχε να βρει αγοραστή, την Τετάρτη στο Λονδίνο.
Το έργο, που ήταν ένας φόρος τιμής από τον καλλιτέχνη στον φίλο του, επίσης κορυφαίο δημιουργό, Βίνσεντ Βαν Γκογκ και ανήκει στην κατηγορία της «νεκρής φύσης» με ηλίανθους, αναμενόταν να αποκομίσει το ποσό των 10 εκατομμυρίων λιρών.
Με κορυφαίο «κτύπημα» της δημοπρασίας ένα έργο του Πιερ Μπονάρ για 7,2 εκατομμύρια λίρες, πολύ παραπάνω από τα 4 που εκτιμούσαν οι ειδικοί, η βραδιά απέφερε στον οίκο περίπου 61,9 εκατομμύρια λίρες. Ποσό αρκετά μικρότερο από τα 81 εκατομμύρια που ανέμεναν να συγκεντρώσουν οι διοργανωτές της δημοπρασίας.
Σε μία ξεχωριστή δημοπρασία, που διοργάνωσε επίσης την Τετάρτη ο μεγαλύτερος οίκος του κόσμου, με έργα επηρεασμένα από το ρεύμα του σουρεαλισμού, συγκεντρώθηκε το ποσό των 23,4 εκατομμυρίων λιρών.
Και αυτές οι δημοπρασίες εντάσσονται σε μία σημαντική σειρά πωλήσεων, που καταγράφονται στον τομέα των έργων Τέχνης, αυτό το μήνα στο Λονδίνο. Το φαινόμενο το παρακολουθούν στενά οι ειδικοί, προσπαθώντας να διακρίνουν, είτε σημάδια ενδυνάμωσης, είτε ενδείξεις ενός ραγδαία αναπτυσσόμενου τομέα.