Αυτό που αγώνα με αγώνα γίνεται ορατό, είναι πως ζούμε μια νέα εποχή στα MotoGP. Η οποία χαρακτηρίζεται από την άνοδο στην εξουσία του φαινομένου Marc Marquez.

Μπορεί ο Rossi να ξανάνιωσε και να διεκδικεί, όμως η επιστροφή του αναγκαστικά θα έχει συγκεκριμένη, περιορισμένη διάρκεια. Ενώ η παρουσία του μικροκαμωμένου Ισπανού της Repsol μόλις που αρχίζει να χρωματίζει τον κόσμο των αγώνων αφού είναι μόλις 21 ετών.

Έχοντας ήδη πολλά ρεκόρ στο όνομά του, ο Marquez βαδίζει ολοταχώς προς τη συντριβή νέων. Έτσι πρέπει να αντιμετωπίσουμε την για έκτη συνεχόμενη φορά (φέτος) επικράτηση στα Χρονομετρημένα, πράγμα που σημαίνει πως ξεκινά πάλι πρώτος στον αγώνα.

Για να κερδίσει κατά πάσα πιθανότητα τον αγώνα του Mugello και να κάνει το απόλυτο ρεκόρ νικών στην σαιζόν 2014. Και μετά θα πάμε στο 7 στα 7 και στο 8 στα 8, με μόνη πιθανή παραφωνία την αντίρρηση της Θεάς Τύχης. Αλλιώς ο Marquez είναι ακριβώς ο άνθρωπος να κάνει το 12 στα 12, το 13 στα 13 και πάει λέγοντας…

Στην Q2 o Marc έκανε έναν πολύ γρήγορο πρώτο γύρο, στον δεύτερο πέτυχε τον χρόνο που του έδωσε την Pole και μετά μπήκε για φρέσκο πίσω λάστιχο. Πάντως δεν κατάφερε να σπάσει το περσινό ρεκόρ του Dani Pedrosa στην ίδια πίστα για 482 χιλιοστά του δευτερολέπτου.

Αμέσως πίσω του ο νεαρός της Pramac Ducati, Ιταλός Andrea Iannone έδωσε στην ιταλική εταιρεία τη χαρά της δεύτερης θέσης, σπάζοντας παράλληλα και το επίσημο ρεκόρ μέγιστης ταχύτητας στο Mugello, αφού η Desmosedici του μετρήθηκε στα 349,6 χλμ / ώρα στη μεγάλη ευθεία του Mugello.

Ο χρόνος του Iannone ήταν μόλις 18 εκατοστά πιο αργός του Marquez και για να τον πετύχει ο Ιταλός χρησιμοποίησε ένα από τα μαλακά πίσω λάστιχα της Bridgestone, κάνοντας slipstreaming πρώτα στον Rossi και μετά στον Lorenzo.

Ο Lorenzo, νικητής στο Mugello το 2011, 2012 και 2013, συμπληρώνει την πρώτη σειρά της εκκίνησης δείχνοντας πιο φρέσκος, με τη βοήθεια κάποιων επεμβάσεων «διεύρυνσης» της Alpinestars στην φόρμα του για να χωρέσει η αυξημένη μυική μάζα του Jorge μετά την εντατική γυμναστική και προπόνηση του τελευταίου μήνα.

Επιτέλους ο Jorge αρχίζει να θυμίζει τον περσινό εαυτό του, βοηθούμενος και από το νέο λάστιχο της Bridgestone που προσφέρει λίγο περισσότερη πρόσφυση υπό οριακή κλίση.

Αντίθετα ο Rossi, που καίγεται για ένα καλό αποτέλεσμα σε αυτό το 300ό του GP μέσα στην πατρίδα του, οδηγήθηκε σε ένα καίριο λάθος κατά την Q2 και δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την 10η θέση (+0,521s).

Η απογοήτευσή του ήταν μεγάλη, ειδικά όταν στην τελευταία ελεύθερη δοκιμαστική περίοδο ήταν μόλις 186 χιλ πιο αργός από τον πρώτο. Όπως δήλωσε πάντως, «το Mugello είναι η καλύτερη πίστα για να ξεκινήσει 10ος» εννοώντας ότι την ξέρει πολύ καλά και θα μπορέσει να επιστρέψει γρήγορα μπροστά.

Η νίκη όμως πλέον φαντάζει εξωπραγματική, αν δεν βρεθεί κάποιος να φρενάρει τον Marquez και καταφέρει να ξεφύγει από νωρίς…

Προβλήματα έδειξε τελικά να έχει και ο συναθλητής του Marquez, ο Dani Pedrosa, αφού στην Q1 βρισκόταν μία θέση πίσω από τον Rossi, στην 11η δηλαδή! Κι αυτό παρότι στις δύο ελεύθερες περιόδους (FP3 & FP4) του Σαββάτου ήταν ο ταχύτερος.

Τελικά στον τελευταίο του γύρο ο Dani κατάφερε ένα άλμα με τον 4ο χρόνο (+0,314s), οπότε θα ξεκινήσει πρώτος από τη 2 σειρά της εκκίνησης. Μετά τα Χρονομετρημένα είδε ότι είχε κατά λάθος αγγίξει τον διακόπτη που ρυθμίζει την απόδοση του κινητήρα, επιλέγοντας μια χαρτογράφηση που περιορίζει την ιπποδύναμη!

Πέρα από την ατυχία αυτή, ο Dani βολοδέρνει ακόμη, προσπαθώντας να αλλάξει κατεύθυνση στις ρυθμίσεις της Honda του. Στην αρχή της σαιζόν είχαν επιλέξει ένα σετάρισμα που του επέτρεπε να είναι πολύ δυνατός στο δεύτερο μισό του αγώνα.

Όμως τελικά το παράκαναν και γι’ αυτό ο Dani έχανε πολύ χρόνο στο πρώτο μισό του αγώνα. Τώρα προσπαθούν να βρούν τη χρυσή τομή ώστε να είναι ανταγωνιστικός και στην αρχή.

Πέρσι συνέβαινε το αντίθετο, ήταν φοβερά ανταγωνιστικός στο πρώτο μισό του αγώνα, μετά όμως η πρόσφυση μειωνόταν και δεν κατάφερνε να παλέψει για τη νίκη, αν δεν βρισκόταν μπροστά και με διαφορά.

Δίπλα στον Pedrosa 4ος ξεκινά ο rookie Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech 3), ο οποίος μπόρεσε να αλλάξει στυλ οδήγησης και αρχίζει να δείχνει τις δυνατότητές του.

Ο Espargaro έχει μάθει στην Moto2 να οδηγεί πλαγιολισθαίνοντας τον πίσω τροχό στην είσοδο της στροφής σαν τον Marquez. Η οδηγική τεχνική του ήταν όμως αντίθετη με αυτήν που έχει «επιβάλει» ο Lorenzo στην Yamaha και άρα απαγορευμένη.

Τώρα που ο Jorge δείχνει να έχει χάσει τον βηματισμό του, έχουν την ευκαιρία και οι νέοι να «ανασάνουν». Ο Espargaro δεν κατάφερε να βελτιώσει τον χρόνο του, αφού στην δεύτερη έξοδό του στην πίστα έπεσε από lowside.

Αμέσως μετά, ο Cal Crutchlow (6ος, Monster Yamaha Tech 3) καταφέρνοντας για πρώτη φορά φέτος να κάνει καλύτερο χρόνο από τον συναθλητή του Andrea Dovizioso.

Αυτή είναι η καλύτερη εκκίνηση του προσφιλούς Cal με την Ducati. Ο συναθλητής του Espargaro, ο Bradley Smith (7ος), ο Andra Dovizioso και ο Stefan Bradl (LCR Honda), συμπληρώνουν την 3η σειρά εκκίνησης, μην απέχοντας πάνω από μισό δευτερόλεπτο από τον χρόνο του Marquez.

Δέκατος όπως είπαμε ο Rossi και αμέσως πίσω του οι συνήθεις ύποπτοι Bautista (Gresini Honda) και Aleix Espargaro (Forward Yamaha) που πέρασαν στην Q2 ως οι δύο ταχύτεροι της Q1.

H μονοπώληση των νικών από τον Marquez φαίνεται να μπορεί να συνεχιστεί και στο Mugello, αν σε ρυθμό αγώνα οι Rossi, Lorenzo και Pedrosa είναι εξίσου γρήγοροι. Το ζήτημα είναι τί αποθέματα έχει ο Marquez, πόση ταχύτητα δεν έδειξε, καθώς μετά τα περσινά του λάθη στο Mugello, φέτος φάνηκε πολύ μετρημένος και συγκρατημένος.

Ασχημα τα νέα για τον Nicky Hayden που αποσύρθηκε από τον αγώνα με πόνος στον καρπό και βαδίζει προς εγχείριση στην πατρίδα του την Τρίτη. Αλλες διαφοροποιήσεις στο συνηθισμένο grid αναβατών: ο τραυματίας ακόμη Danillo Petrucci αντικαθίσταται από τον Michel Fabrizio (ήρθε προσωρινά από το WSBK), ενώ σαν wild card θα αγωνιστεί ο αναβάτης εξέλιξης της Ducati, Michele Pirro.

Αποτελέσματα Χρονομετρημένων

Q2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 47.270 337km/h (VMAX)
2. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’ 47.450 +0,180 342km/h
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’ 47.521 +0,251 333km/h
4. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1’ 47.584 +0,314 340km/h
5. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1’ 47.612 +0,342 337km/h
6. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’ 47.659s +0,389 340km/h
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’ 47.681 +0,411 337km/h
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’ 47.754 +0,484 339km/h
9. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’ 47.765 +0,495 343km/h
10. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’ 47.791 +0,521 336km/h
11. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’ 48.132 +0,862 340km/h
12. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’ 48.218 +0,948 337km/h

Q1:
13. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’ 48.722
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’ 48.754
15. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’ 48.794
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’ 48.894
17. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’ 49.505
18. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’ 49.780
19. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1’ 49.932
20. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’ 50.505
21. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’ 50.515
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’ 50.875
23. Michel Fabrizio ITA IodaRacing Project (ART) 1’ 53.116

Ταχύτερος χρόνος ελεύθερων δοκιμών:

Dani Pedrosa ESP Honda 1m 47.754s (FP3)

Επίσημα ρεκόρ Mugello MotoGP:
Ταχύτερος γύρος: Dani Pedrosa ESP Honda 1m 47.157s (2013)
Ταχύτερος γύρος αγώνα: Marc Marquez ESP Honda 1m 47.639s (2013)