Λίγες μόλις ώρες πριν την πρώτη δημόσια εμφάνιση της μοτοσυκλέτας στην πίστα της Βαρκελώνης, η Suzuki ανακοίνωσε ότι αποφάσισε να επιστρέψει στο πρωτάθλημα MotoGP, αλλά από το 2015 και όχι το 2014.
Πιστεύει ότι στα 2 σχεδόν χρόνια που απομένουν, θα κατορθώσει να ετοιμάσει με τη βοήθεια του αναβάτη εξέλιξης Randy de Puniet, και την ομάδα του Davide Brivio μια πραγματικά ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα.
Ακόμη κι αυτό, είναι φιλόδοξος στόχος. Η Ducati ανακάλυψε μετά τη φυγή του Stoner ότι η Desmosedici δεν ήταν ανταγωνιστική και τώρα, τρία χρόνια μετά, κυνηγά τις Yamaha και Honda από μισό δευτερόλεπτο απόσταση στον γύρο.
Η εταιρεία δεν δικαιολόγησε την απόφασή της για τη μετάθεση της επιστροφής. Όμως είναι κατανοητό πως με τα νέα δεδομένα, δηλαδή την υποχρέωσή της να καλύψει το κόστος των ελαστικών της Bridgestone και των μετακινήσεων της ομάδας, αν και η μοτοσυκλέτα εντυπωσίασε απέναντι στη Ducati και τις CRT, κανείς δεν συναινεί ακόμη για κάθοδο το 2014.
Στις δοκιμές πάντως τη Δευτέρα μετά τον αγώνα της Βαρκελώνης η Suzuki και ο Randy De Puniet τα πήγαν αρκετά καλά, σημειώνοντας τον 8ο ταχύτερο χρόνο, 7/10 του δευτερολέπτου πιο αργό από του Lorenzo που ήταν ο ταχύτερος.
Σίγουρα η Suzuki δεν θέλει να αναλάβει τα καθήκοντα του «ουραγού» των εργοστασιακών ομάδων, ρόλο που τώρα έχει η Ducati, η οποία με χαρά θα το μετέθετε σε άλλους ώμους…
Η απόφαση αφήνει ανοιχτό για μεγάλο διάστημα το ζήτημα του εργοστασιακού αναβάτη. Ο De Puniet είναι οδηγός εξέλιξης, και πιθανότατα θα παραμείνει και του χρόνου, όμως είναι βέβαιο πως ο αναβάτης της ομάδας θα είναι κάποιος νεότερος.
Απλά δυσκολεύει η υπόθεση «Crutchlow» καθώς το δικό του συμβόλαιο λήγει στο τέλος της χρονιάς και δεν είναι απίθανο να προτιμήσει ο Βρετανός διετή διάρκεια στο νέο, ειδικά αν τα βρει με την Yamaha. Στην περίπτωση που χαθεί ο Βρετανός, μάλλον θα αναζητηθεί νέο αίμα από τη Moto2, ή κάποιον από τους rookie των MotoGP.