Και ενώ νομίζαμε πως γνωρίζαμε πια τα πάντα για την πιο σημαντική νέα Ducati, δηλαδή για το νέο Superbike με τον κινητήρα Desmosedici Stradale V4 90o και την τεχνολογία MotoGP, μια φωτογραφία έχει τρελάνει τους σπεσιαλίστες του Ίντερνετ.
Πρόκειται για μια κατακόκκινη μοτοσυκλέτα που όλοι πιστεύουν ότι είναι η νέα Superbike στην τελική της μορφή και με το όνομά της στο φέρινγκ: Panigale V4.
Η φωτογραφία που έχει δημοσιεύσει το αμερικάνικο A&R δεν είναι ιδιαίτερα καλής ανάλυσης αλλά παρόλα αυτά μοιάζει απείραχτη από φώτοσοπ ή συναφή καλλωπιστικά προγράμματα.
Εξίσου σημαντικό είναι πως η εικονιζόμενη μοτοσυκλέτα μοιάζει πολύ στις κατασκοπευτικές φωτογραφίες της Stradale από την πίστα όπου δοκιμάζεται.
Ειδικά τα πλαστικά που την ντύνουν θυμίζουν σε ύποπτο βαθμό το κοστούμι της ήδη υπάρχουσας Panigale, δηλαδή αυτής με τον κινητήρα V2. Διαφορές βέβαια εντοπίζονται: στη διαχείριση του αέρα για παράδειγμα, όπου οι βαθιές εισαγωγές κάτω από τους προβολείς δείχνουν να στέλνουν ένα μέρος του προς το διαμέρισμα του κινητήρα, ίσως για να χαμηλώνει τη θερμοκρασία προς όφελος της αξιοπιστίας καλωδιώσεων και ηλεκτρονικών.
Μπορούμε ακόμη να διακρίνουμε πως η Ducati επέλεξε να συνεχίσει τη μη χρήση συμβατικού πλαισίου για να συνδέσει τον λαιμό με τον κινητήρα και το ψαλίδι. Που είναι αναμενόμενα μονόμπρατσο, όμως οι ειδικοί περιμένουν πως η έκδοση «ομολογκασιόν» με τα 1000 κυβικά (όπως απαιτούν οι κανονισμοί World Superbike) θα φορά συμβατικό ψαλίδι, επειδή το θέλουν οι αγωνιστικές ομάδες.
Με το μονόμπρατσο δύσκολα ελέγχονται τα 240 (πάνω-κάτω) άλογα που θα αποδίδει η V4 Superbike στην αγωνιστική της έκδοση –και μόνον με αντίτιμο το μεγαλύτερο βάρος. Εξίσου δύσκολα ενσωματώνονται τα μη γραμμικά χαρακτηριστικά ακαμψίας και ελαστικότητας που απαιτούν οι μηχανικοί ανάλογα με την κάθε πίστα, για να έχει η μοτοσυκλέτα την απαραίτητη πρόσφυση.
Η εξάτμιση της φωτογραφίας επίσης μοιάζει με εκείνη της δικύλινδρης Panigale. Oι μηχανικοί στο εργοστάσιο του Borgo Panigale θα πρέπει να έχουν σχεδιάσει έναν πολύ «ενδιαφέροντα» βρόγχο σωληνώσεων, ώστε τελικά να έχει το πίσω χταπόδι το μήκος που απαιτείται ως το σιλανσιέ.
Ως προς τα χαρακτηριστικά του κινητήρα που ακούει στο όνομα Desmosedici Stradale, αναμένεται να αποτελεί ένα «υβρίδιο» των δύο (V4 και V2), συνδυάζοντας τεχνολογικά στοιχεία από τον αγωνιστικό V4 αλλά και τον V2 της Superleggera.
Ένας από τους πιο ερεθιστικούς αγνώστους «Χ» του νέου μοτέρ είναι η σειρά ανάφλεξης των κυλίνδρων του που όπως λέγεται θα είναι ασυνήθιστη ακολουθώντας το ανάλογο μοτίβο της αγωνιστικής Desmosedici.
Αυτό τουλάχιστον είχε αφήσει να διαφανεί σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Asphalt & Rubber ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ducati, ο Claudio Domenicali, αποκαλύπτοντας πως «θα είναι κάτι ανάμεσα στον V2 και τον V4».
Ο μικροσκοπικός Ιταλός δήλωσε επίσης πως «τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα βρίσκονται μέσα», αναφερόμενος προφανώς στην τεχνολογία και την εσωτερική σχεδίαση του V4.
Τέλος το δεξί καπάκι του κινητήρα είναι τελείως διαφορετικό και με άλλη χωροταξία του συμπλέκτη. Όλα αυτά εξάπτουν την φαντασία. Πόσα μοντέλα θα παρουσιάσει με εκδοχές του νέου κινητήρα η Ducati; Θα εμφανιστεί η έκδοση ομολογκασιόν φέτος ή του χρόνου; Ολόκληρη η μοτοσυκλέτα πάντως θα παρουσιαστεί στην Έκθεση του Μιλάνου EICMA τον Νοέμβριο.
Θυμίζουμε ότι η αγωνιστική ομάδα του Παγκοσμίου Superbike θα χρησιμοποιήσει και το 2018 την δικύλινδρη Panigale, ώστε όταν εμφανιστεί η V4 να μπορεί να διεκδικήσει τον τίτλο που διαφεύγει των Ιταλών εδώ και 6 χρόνια…
Η τελευταία φορά ήταν το 2011 με τον βετεράνο Carlos Checa.