Η ανθρωπότητα και ο πλανήτης μας διανύουν μία περίοδο περιβαλλοντικής κρίσης, με τους επιστήμονες να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας ότι εάν δεν ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα , η κατάσταση θα γίνεται όλο και χειρότερη. Εικάζεται ότι οι παγκόσμιες θερμοκρασίες θα αυξηθούν πάνω από 2 βαθμούς Κελσίου, γεγονός που θα επιφέρει σημαντικές και αρνητικές επιπτώσεις για τον πλανήτη μας και τα οικοσυστήματα του.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και με βαθύ αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, η Bayer αναλαμβάνει ευρεία δράση για το κλίμα. Σταθερή στην προσήλωση της για την προστασία του περιβάλλοντος και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, η Bayer έχει αναλάβει πολλαπλές δράσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και δεσμεύεται για τη δραστική μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της γεωργίας, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελλάδα.
Μέσα από πολιτικές που σκοπό έχουν τον περιορισμό του ενεργειακού της αποτυπώματος, η εταιρεία ευελπιστεί να εναρμονιστεί με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.
Κατανοώντας βαθύτητα, το μερίδιο ευθύνης, που έχουν οι μεγάλες εταιρείες, η Bayer κινείται προς μία κατεύθυνση που σκοπό έχει την προστασία του περιβάλλοντος, την μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τις δραστηριότητες της εταιρείας, αλλά και την ανάπτυξη λύσεων που ωφελούν το περιβάλλον.
Μέσα από αυτή την τριαδική προσέγγιση, η εταιρεία έχει καταφέρει να μειώσει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της, αλλά και τη μείωση του κόστους που σχετίζονται με πρώτες ύλες, ενέργεια, εκπομπές και διαχείριση αποβλήτων.
Πιο συγκεκριμένα, η Bayer θέτει ως βασικό της στόχο να ελαχιστοποιήσει την παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα σε όλες τις επιχειρησιακές λειτουργίες της ώστε το 2030 να είναι ουδέτερες σε εκπομπές CO2 όλες οι δραστηριότητές της. Για να το πετύχει αυτό επιβραβεύει τους παραγωγούς που υιοθετούν «έξυπνες» λύσεις για το κλίμα, ενώ συνεργάζεται με αγρότες για να μειώσει το αποτύπωμά της στη γεωργία, βοηθώντας τους να εφαρμόσουν βιώσιμες πρακτικές.
Παράλληλα, και ειδικά όσον αφορά τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Ελλάδα, η Bayer επενδύει σε προγράμματα ασφαλούς ανακύκλωσης και απόρριψης κενών συσκευασιών και στο διαχωρισμό αποβλήτων. Επιπλέον, μειώνει τα απορρίμματα και τα πλαστικά μιας χρήσης. Ενώ, συμμετέχει στον Ελληνικό Σύνδεσμο Φυτοπροστασίας και τις πρωτοβουλίες του για την ανακύκλωση, υποστηρίζοντας την επέκτασή τους μέσα από το CYCLOS, ένα συλλογικό σύστημα ανακύκλωσης κενών συσκευασιών γεωργικών φαρμάκων.
Μάλιστα, υποχρεώνει όλα τα εργοστάσια παραγωγής της να ανακυκλώνουν και να μειώνουν τον όγκο αποβλήτων, ακολουθώντας ορθές περιβαλλοντικές πρακτικές. Με αυτόν τον τρόπο, η Bayer συμβάλλει στη μείωση χρήσης υλικών και φυσικών πόρων.
Μια νέα εποχή για τη γεωργία
Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της βιώσιμης παραγωγής είναι η χρήση της τεχνολογίας, των ψηφιακών μέσων και της τεχνητής νοημοσύνης για την βελτιστοποίηση των γεωργικών πρακτικών. Αρχικά, τεχνολογικά μέσα όπως αισθητήρες δορυφόροι και drones είναι σε θέση να βοηθήσουν την παραγωγή δεδομένων που σχετίζονται με τη γεωργική πράξη. Στη συνέχεια, τα δεδομένα που έχουν συλλεχθεί αναλύονται και επεξεργάζονται με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, γεγονός που επιτρέπει στους παραγωγούς και στους γεωπόνους να πάρουν εγκαίρως, κρίσιμες αποφάσεις.
Ως αποτέλεσμα είμαστε σε θέση να παράγουμε περισσότερα και ποιοτικότερα χρησιμοποιώντας λιγότερα, είτε αυτό είναι εισροές (λιπάσματα, φυτοπροστασία), είτε φυσικοί πόροι (νερό, διαθέσιμη γη), μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της γεωργικής δραστηριότητας.
Είναι σημαντικό λοιπόν, αυτή η γνώση να γίνει αντιληπτή και να μεταδοθεί στο κλάδο, ώστε να γίνει πράξη απ’ όλους. Η Bayer πιστεύει ότι «Η γνώση δημιουργεί αυτοπεποίθηση» και γι’ αυτό συμβάλει στην διάχυση αυτής της γνώσης στους παραγωγούς. Στόχος της εταιρείας είναι όχι μόνο να μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της γεωργικής δραστηριότητας, αλλά παράλληλα να δημιουργήσει και μια νέα κουλτούρα στους παραγωγούς της Ελλάδας.
Πέρα από τις προσπάθειες που σχετίζονται με το κλίμα και το περιβάλλον, ο όμιλος αναλαμβάνει και δράσεις για να αυξήσει την προσβασιμότητα στην υγεία και την υψηλής ποιότητας διατροφή για εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους. Μέσα από την υποστήριξη μικροκαλλιεργητών σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, την στήριξη του digital farming, την διασφάλιση της πρόσβασης γυναικών με χαμηλό εισόδημα σε σύγχρονα αντισυλληπτικά χάπια με προσιτή τιμή, αλλά και την διεύρυνση της προσβασιμότητας στην υγεία για 100 εκατομμύρια ανθρώπους-μέλη ευπαθών ομάδων σε όλο τον κόσμο, η Bayer αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τον εταιρικό της σκοπό: «Επιστήμη για μια καλύτερη ζωή».