Στις… ράγες και επίσημα μπήκε το μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς πραγματοποίησε το πρώτο του δρομολόγιο παρουσία επιβατών. Συγκεκριμένα, δημοσιογράφοι από τη Θεσσαλονίκη είχαν την ευκαιρία να επιβιβαστούν σε τρένο του νεότευκτου μετρό από τον σταθμό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και να φτάσουν μέχρι τον τερματικό σταθμό, στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Όπως έχει προαναγγείλει και ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το μετρό αναμένεται να δοθεί στις ανάγκες του επιβατικού κοινού στις αρχές του 2024.
Η κάμερα της ΕΡΤ κατέγραψε εικόνες από τη διαδρομή, με τους σταθμούς – εκτός αυτού της Βενιζέλου- να έχουν διαμορφωθεί πλήρως και διαθέτουν ειδικές πόρτες ασφαλείας τύπου PSD.
Η διαδρομή στο κομμάτι νέου σιδηροδρομικού σταθμού μέχρι το Συντριβάνι έγινε με ταχύτητα που έφτανε μέχρι τα 15 χιλιόμετρα την ώρα, καθώς ο έλεγχος του συρμού ήταν χειροκίνητος.
Το κομμάτι της διαδρομής από το Συντριβάνι μέχρι και το αμαξοστάσιο στην Πυλαία πραγματοποιήθηκε με ταχύτητες που μπορούσαν να φτάσουν τα 80 km, με το συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής να είναι πλήρως αυτόματο όσον αφορά την κίνηση του συρμού.
Ο βασικός άξονας της γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης θα εκκινεί από το ύψος του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού και θα φτάνει μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας.
Το τρένο θα πιάνει ταχύτητα έως και 80 χιλιόμετρα την ώρα και στόχος είναι να έρχεται συρμός ανά 90 δευτερόλεπτα. Η διαδρομή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το αμαξοστάσιο της Πυλαίας θα διαρκεί συνολικά 17 λεπτά, κάνοντας 13 στάσεις. Κάθε στάση έχει απόσταση η μία από την άλλη 500 με 700 μέτρα.