Το πρόβλημα με το οικοσύστημα του Καϊάφα είναι καταλύτης στις εξελίξεις έπειτα και από παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απέκλεισε την χάραξη αυτοκινητόδρομου εντός της περιβαλλοντικά ευαίσθητης αυτής περιοχής. Άλλες πληροφορίες μιλούν για «κόψιμο» του τμήματος μετά τον Πύργο και αντικατάσταση του από ένα νέο τμήμα που θα ενώνει τον Πύργο με την Αρχαία Ολυμπία και τη Βυτίνα.
Φαίνεται λοιπόν βέβαιο ότι εργασίες κάτω από τον Πύργο δεν υφίστανται, πλην της νέας γέφυρας στον Αλφειό. Η μεγάλη χρονοτριβή σε σχέση με την περίπτωση του Καϊάφα έχει σαν αποτέλεσμα στο τμήμα Πύργος – Τσακώνα να μην έχουν αποδοθεί καθόλου ελεύθεροι χώροι για την κατασκευή έστω και τμημάτων εκτός του οικοσυστήματος. Γενικά, πρόκειται για το μόνο κομμάτι της Ολυμπίας Οδού που σχεδόν δεν έχει γίνει απολύτως τίποτε, από πλευράς έργων.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι δεν είναι μόνο το οικοσύστημα που οδηγεί σε εγκατάλειψη του συγκεκριμένου τμήματος «Πύργος – Τσακώνα». Οι παραχωρησιούχοι που κατασκευάζουν και θα εκμεταλλευτούν τον αυτοκινητόδρομο έχουν αρνητικές ενδείξεις για την κίνηση αυτοκινήτων στον συγκεκριμένο δρόμο, γεγονός που σημαίνει ότι τα έργα που θα γίνουν δύσκολα θα αποσβεστούν.
Ως εναλλακτική χάραξη φαίνεται να προβάλλει πλέον η προέκταση της Ολυμπίας Οδού από Πύργο προς Αρχαία Ολυμπία, όπου, είτε θα καταλήξει εκεί, είτε θα συνεχιστεί προς Τρίπολη, με το δεύτερο σενάριο πιο ασθενές.
Στο μεταξύ, άλλο ένα τμήμα της λεγόμενης «Ανατολικής Οδού» στην κεντρική Πελοπόννησο δόθηκε προχθές στην κυκλοφορία. Μετά την παράδοση του τμήματος Τρίπολη – Αθήναιο (3/11/2010) και του ημικόμβου Αλφειού (29/11/2010), ο οποίος εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή της Μεγαλόπολης, χθες παραδόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Λεύκτρο – Παραδείσια.
Το νέο τμήμα, μήκους 5 περίπου χιλιομέτρων, συνδέει το υφιστάμενο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου με τα Παραδείσια, μειώνοντας το χρόνο διαδρομής και φέρνοντας την Καλαμάτα ακόμα πιο κοντά στην Αθήνα. Το πότε θα βρεθεί η Ηλεία πιο κοντά στην Αθήνα, παραμένει ακόμη μια εικασία με απροσδιόριστο χρονικό ορίζοντα…
Πηγή: iliatora.gr