Στην πρώτη θέση στην Ευρώπη σε πνιγμούς στις θάλασσες με περίπου 300 θύματα το χρόνο και στη δεύτερη σε όλον τον κόσμο (!) βρίσκεται η Ελλάδα, η ναυτική χώρα που διαθέτει περίπου 3.000 χιλιόμετρα διεθνώς φημισμένων και δημοφιλών παραλιών για κολύμβηση.
Μεταξύ των ετών 2005- 2006, οι πνιγμοί στις ελληνικές θάλασσες αυξήθηκαν κατά 35% και το ποσοστό αυτό, ξεπέρασε το 40% την διετία 2006-2008!
Ο βουλευτής Αχαΐας Νίκος Ι. Νικολόπουλος κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση με την οποία επισημαίνει τον κίνδυνο και ζητά τη λήψη προληπτικών μέτρων και την ουσιαστική εφαρμογή του Π.Δ. 23/2000, με το οποίο θεσπίσθηκαν μέτρα όπως η τοποθέτηση ναυαγοσώστη σε πύργο, ανά 600 μέτρα σε όλες τις πολυσύχναστες παραλίες και όχι μόνο στις οργανωμένες, από 1η Ιουνίου έως 31η Αυγούστου.
«Μέχρι σήμερα, δυστυχώς, τα μέτρα αυτά δεν λαμβάνονται είτε από αδιαφορία είτε από γραφειοκρατία που εμποδίζει την εφαρμογή του νόμου. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σχεδόν πάντα, επικαλούνται ανυπαρξία σχετικών πιστώσεων. Την ίδια ώρα οι έλεγχοι είναι ανύπαρκτοι και δεν επιβάλλονται πρόστιμα, ενώ επικρατεί σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων», δήλωσε ο κ. Νικολόπουλος, ο οποίος ρωτά τον Υπουργό πόσες παραλίες και σε ποιες περιοχές της Αχαΐας, έχουν χαρακτηριστεί πολυσύχναστες ή οργανωμένες ώστε να διαθέτουν ναυαγοσώστες και τι σχεδιασμός υπάρχει για την Αχαΐα εφέτος το καλοκαίρι για την πρόσληψη ναυαγοσωστών.
Ο κ. Νικολόπουλος ζητά από τον Υπουργό να απαντήσει σε ποιες παραλίες και πόσοι ναυαγοσώστες θα προσληφθούν και αν έχει γίνει προκήρυξη θέσεων, αλλά και τι πιστώσεις θα διατεθούν στους Ο.Τ.Α για την πρόσληψη ναυαγοσωστών.
Ο κ. Νικολόπουλος καλεί επίσης τον Υπουργό να απαντήσει πόσες άδειες ναυαγοσωστών έχουν δοθεί μέχρι σήμερα στην Αχαΐα και αν θα γίνει ενημερωτική καμπάνια για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι κολυμβητές στις παραλίες.
Τέλος, ρωτά γιατί υπάρχει δυσκολία στους ελέγχους για την ύπαρξη ναυαγοσωστών στις παραλίες, πόσα πρόστιμα έχουν επιβληθεί μέχρι σήμερα και αν υπάρχει πρόθεση να διατίθενται στους Ο.Τ.Α τα έσοδα από τα πρόστιμα ώστε να προσλαμβάνονται ναυαγοσώστες και γενικώς να δαπανώνται στη λήψη προληπτικών μέτρων.