Σε «μηχανή χρήματος» μπορεί να μετατραπεί η Εγνατία Οδός ΑΕ, ο φορέας που κατασκεύασε και διαχειρίζεται τον ομώνυμο διεθνή αυτοκινητόδρομο, σύμφωνα με πηγές της εταιρίας.

Όπως αναφέρεται στο «Βήμα», αυτές τις ημέρες εκπονείται το νέο επιχειρησιακό σχέδιο της Εγνατίας, το οποίο εξετάζεται να συμπεριλάβει στις μελλοντικές δραστηριότητες της εταιρίας την δημιουργία κι εκμετάλλευση τηλεπικοινωνιακών υποδομών, την παραγωγή ενέργειας, την ανάπτυξη ακινήτων και εμπορευματικών κέντρων και, φυσικά, την εκμετάλλευση σταθμών διοδίων.

Συγκεκριμένα το πρότζεκτ θα μπορούσε να λειτουργήσει με πέντε καθετοποιημένες θυγατρικές εταιρίες:

– Η πρώτη για την εγκατάσταση κι εκμετάλλευση δικτύων οπτικών ινών (κάτι που ήθελε να κάνει και ο ΟΣΕ στο δίκτυό του πριν από 15 χρόνια)

– Η δεύτερη για την παραγωγή κι εκμετάλλευση ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών γεννητριών (όπως ο «πράσινος αυτοκινητόδρομος» της Σικελίας)

– Η τρίτη για την ανάπτυξη κι εκμετάλλευση ακινήτων, όπως διαμετακομιστικών κέντρων κι εμπορευματικών σταθμών

– Η τέταρτη για τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ)

– Η πέμπτη για την παραδοσιακότερη δραστηριότητα, αυτή της είσπραξής των διοδίων

Πηγές της Εγνατίας εκτιμούν ότι τα ετήσια έσοδα της εταιρίας θα μπορούσαν να φτάσουν τα εννέα ψηφία μέσα στην ερχόμενη δεκαετία, μέσα από την εκμετάλλευση των παρόδιων εκτάσεών της, αλλά και των αγωγών της, που συνιστούν έτοιμα δίκτυα διέλευσης. Έτσι, θα μπορέσει να αποσβέσει και τα μεγάλα δάνεια που πήρε για να αποπερατώσει το έργο υποδομής.

Τα ίδια στελέχη εξηγούν ότι η εταιρία μπορεί να εγκαινιάσει νέες δραστηριότητες, απόλυτα συμβατές με το φυσικό της αντικείμενο, ακολουθώντας την πεπατημένη των μεγάλων διεθνών αυτοκινητοδρόμων της Ευρώπης.

Το νέο επιχειρηματικό εγχείρημα της Εγνατίας θα μπορούσε είτε να εκτελεστεί μέσω θυγατρικών της εταιριών, όπως έχει ήδη προταθεί από τους εργαζομένους της επιχείρησης, είτε με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) είτε ακόμη με κάποιον διεθνή στρατηγικό εταίρο.