Σπασμένα κολονάκια, παρκαρισμένα αυτοκίνητα ή μηχανάκια, φυτά ή ακόμα και… σκουπιδοτενεκέδες είναι λίγα μόνο από τα εμπόδια που μπορεί να βρουν μπροστά τους στους «ειδικά» διαμορφωμένους για αυτούς δρόμους οι Έλληνες ποδηλάτες.
Εν έτει 2011, και ενώ όλες οι ευρωπαϊκές πόλεις προωθούν τα «πράσινα» μέσα μεταφοράς και τον οικολογικό τρόπο ζωής, η Ελλάδα έχει μείνει για άλλη μια φορά πολύ πίσω. Και μπορεί οι οικονομικές συγκυρίες να μην επιτρέπουν άλλα… ανοίγματα για τη δημιουργία νέων δικτύων ποδηλατοδρόμων, το «κρίμα» όμως είναι ότι ακόμα και αυτοί που υπάρχουν, και έχουν κοστίσει αρκετά ακριβά, είναι σε αχρηστία. Στις περισσότερες περιοχές της χώρας, τα ποδηλατικά δίκτυα είναι κακοσχεδιασμένα και κρύβουν διάφορες «παγίδες» για όσους τα χρησιμοποιούν.
Όπως λέει στον Ελεύθερο Τύπο η ομάδα «Ποδηλάτες Λάρισας»: «Τα τελευταία χρόνια, στους δρόμους του κέντρου όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία οχημάτων, έγιναν διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων, με αποτέλεσμα η πόλη να καταστεί ιδιαίτερα φιλική για τους πεζούς. Δυστυχώς, δεν μπορεί το ίδιο να λεχθεί και για τους ποδηλάτες, καθώς όσον αφορά στη δημιουργία ποδηλατοδρόμων, η πόλη υστερεί, παρόλο που η μορφολογία της ευνοεί τη χρήση του ποδηλάτου».
Με ελάχιστο ενθουσιασμό, δέχτηκαν οι κάτοικοι τους ποδηλατοδρόμους που δημιουργήθηκαν στην περιοχή της Κηφισιάς και της Νέας Ερυθραίας. Παρά το γεγονός ότι το έργο και ο σχεδιασμός των λωρίδων για τους ποδηλάτες είναι αρκετά ικανοποιητικά, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα, η τοπική κοινότητα δεν «αγκάλιασε» το έργο.
Οι καταστηματάρχες στο κέντρο της Κηφισιάς, δυσανασχετούν και καταναλωτές και περίοικοι αναφέρουν ότι είναι πολύ πιο δύσκολο να … παρκάρουν.
Πώς αποφάσισαν να λύσουν το πρόβλημα; Σπάζοντας τα κολονάκια που υπάρχουν κατά μήκος των ποδηλατοδρόμων για να μπορούν να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους μέσα σε αυτούς.