Οι ρυθμίσεις που αφορούν στην άρση του καμποτάζ ενδέχεται να αποβούν σε βάρος της ελληνικής ακτοπλοΐας, επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.

Αν και δεν αντιτίθεται επί της Αρχής στο εν λόγω σχέδιο νόμου, η ΕΕΝ υποστηρίζει ότι στη διάταξη για την νόμιμη εκτέλεση πλόων από πλοία υπό ξένη σημαία δεν προσδιορίζονται ούτε κατά προσέγγιση τα κριτήρια των πλοίων, τα οποία θα εκτελούν τους περιηγητικούς πλόες.

Όλα τα κρίσιμα ζητήματα, όπως η στελέχωση, ο αριθμός δρομολογίων, η συχνότητα και η περιοδικότητα προσεγγίσεων στους ελληνικούς λιμένες, η τήρηση των συμβάσεων για την ασφάλεια, λέει η ΕΕΝ, αφήνονται στην διακριτική ευχέρεια των εκάστοτε υπουργών, τόσο ως προς το αν θα εφαρμοστούν όσο και ως προς το σε ποιο μέτρο θα εφαρμοστούν.

Ελλοχεύει κίνδυνος αθέμιτου ανταγωνισμού από τα ξένα πλοία, αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ένωσης Επιχειρηματιών Ναυτιλίας, που θα μπορούν να εκτελούν ελεύθερα πλόες στα ελληνικά νησιά, με δεδομένη τη γραφειοκρατία του πρώην ΥΕΝ, η οποία επιβάλει τεράστιο όγκο υποβαλλόμενων δικαιολογητικών προκειμένου να εγκρίνει τις δρομολογήσεις.

Η ΕΕΝ προτείνει τα κριτήρια μιας τέτοιας απελευθέρωσης να τεθούν τουλάχιστον υπό την μορφή συγκεκριμένου και ορισμένου πλαισίου στον εν λόγω νόμο και στη συνέχεια απλά να εξειδικευθούν οι όροι εφαρμογής τους με την ΚΥΑ.
Μια τέτοια νομοθετική παρέμβαση, είναι τουλάχιστο αντιδημοκρατικό να μην αποτελεί αντικείμενο κοινοβουλευτικού διαλόγου με την συζήτηση του παρόντος νομοσχεδίου, αλλά να επαφίεται στην διακριτική ευχέρεια ή πολιτική σκοπιμότητα του εκάστοτε υπουργού ή οικονομικά συμφέροντα, που εν προκειμένω είναι τεράστια, καταλήγει η ΕΕΝ.