Έντονη διαμάχη έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις οικογένειες συγγενών των θυμάτων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη για τη συναυλία μνήμης που θα διεξαχθεί στο Καλλιμάρμαρο στις 11 Οκτωβρίου, με αντίτιμο εισόδου τα 15 ευρώ.
Γονείς των θυμάτων αντιδρούν στη λογική του εισιτηρίου και αναρωτιούνται για τον σκοπό της συγκέντρωσης των χρημάτων, ενώ πλέον η διαμάχη έχει πάρει και δικαστική μορφή με εξώδικα και ασφαλιστικά μέτρα.
«Διχασμός δεν υπάρχει, ο σκοπός είναι ένας: να υπάρξει δικαίωση, να υπάρξει η δικαιοσύνη όχι έτσι όπως εννοείται από το κοινό περί δικαίου αίσθημα, αλλά πραγματική δικαιοσύνη», λέει στο MEGA ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης.
«Στόχος όλων είναι, εφόσον στοιχειοθετηθούν ευθύνες, να φτάσουν όσο πιο ψηλά γίνεται, να μην υπάρχει συγκάλυψη, να μην υπάρχει κανένα μπάζωμα. Αυτό είναι η κοινή αφετηρία όλων. Στα Τέμπη συντελέστηκε ένα έγκλημα, μια δολοφονία».
Σύμφωνα με τον κ. Μαρακάκη, «την κα Καρυστιανού δεν την έχω γνωρίσει. Υπήρξε μια προσπάθεια από την αρχή, για σύσταση ενός σωματείου για να υπάρξει μια πιο συμπυκνωμένη φωνή και προσπάθεια. Έγιναν κάποιες ενέργειες για το σωματείο, στην πορεία του χρόνου το σωματείο έχασε αρκετά από τα μέλη του και υπήρχαν αρκετές από τις οικογένειες, μερικές εκ των οποίων εκπροσωπώ εγώ, που δε συμφωνούσαν, όχι με την κοινή αφετηρία, αλλά με τον τρόπο που ο καθένας κάνει τον αγώνα του και εν προκειμένω με τον τρόπο που η κα Καρυστιανού έκανε τον αγώνα της».
«Αρχικά υπήρχαν αντιδράσεις που διάφοροι, δε φωτογραφίζω την κα Καρυστιανού, χρησιμοποιούσαν για να πετύχουν τον σκοπό τους τις φωτογραφίες όλων, και των 57. Υπήρχαν σοβαρές αντιδράσεις να αφαιρεθούν οι φωτογραφίες από δράσεις κάποιων εκ των συγγενών που έκαναν την προσπάθειά τους για να φαίνεται ότι δεν εκπροσωπούν τους πάντες διότι δε συμφωνούσαν με τις συγκεκριμένες πρακτικές», συμπληρώνει.
Όπως είπε ο ίδιος, «οι πρακτικές οι οποίες είχαν υιοθετηθεί, σε έναν βαθμό, αφορούσαν την καταβολή, τον οβολό δηλαδή, κάποιων χρημάτων από οποιονδήποτε θα συμμετείχε στο σωματείο ή στις δράσεις αυτές. Αυτό ήταν λογικό να ερεθίσει κάποιους από τους γονείς και να τους απομακρύνει. Αυτήν την στιγμή είναι υποπολλαπλάσιο το σύνολο των ανθρώπων που στηρίζουν το Σωματείο από το σύνολο των οικογενειών. Σχεδόν 50 από τις οικογένειες που έχουν χάσει παιδιά και εκατοντάδες από τους επιβάτες, 70 εκ των οποίων εκπροσωπώ εγώ, δεν είναι μέλη του σωματείου».
«Έγινε μια προσπάθεια να γίνει μια συναυλία η οποία εκφεύγει του πραγματικού σκοπού του σωματείου και γίνεται κερδοσκοπική. (…) Δεν μπορεί κανένας να μιλά για λογαριασμό όλων», κατέληξε.
«Ο σύλλογος έχει κάνει συναντήσεις με δικηγορικά γραφεία του εξωτερικού»
Από την πλευρά της, η Σμαρώ Οικού, αδερφή θύματος Τεμπών, σημείωσε: «Στο μόνο που συμφωνώ σε αυτά που έχει πει ο κ. Μαρακάκης είναι ότι είναι πολύ δύσκολο για έναν γονιό να χάνει το παιδί του. Εγώ έχω πολύ καλές σχέσεις με όλους τους συγγενείς, δεν έχω κανένα θέμα. Τη Μαρία την γνωρίζω πριν από τα Τέμπη, με την ιδιότητά της. Ο κοινός σκοπός όλων είναι πραγματικά η δικαίωση και το βρίσκω προσβλητικό για ανθρώπους που έχασαν τα παιδιά τους στα Τέμπη, που ουδείς μπορεί να καταλάβει τι σημαίνει αυτό, να ακούγονται τέτοια πράγματα».
«Αυτό που μπορώ να σας πω, θα σας το πω επειδή εγώ ήμουν από την αρχή στον σύλλογο. Ο σύλλογος, με εκπρόσωπο τη Μαρία, έχει κάνει κάποιες συναντήσεις με κάποια δικηγορικά γραφεία του εξωτερικού τα οποία δε θέλουν να περιμένουν να τελειώσει η δικογραφία, θέλουν να έχουν και αυτοί τον χρόνο να ψάξουν κάποια πράγματα. Αυτό δεν έχει να κάνει με παράβολο που χρειαζόμαστε στα ελληνικά δικαστήρια. Έχει να κάνει με κάποιες δικηγορικές εταιρείες του εξωτερικού, το οποίο το προβλέπει το καταστατικό. Δε θέλουν να περιμένουν να τελεσιδικήσει εδώ».
Σύμφωνα με την κα Οικού, «αυτό συμβαίνει γιατί νιώθουμε ότι από τα πολιτικά πρόσωπα γενικώς δε θα δούμε προκοπή. Οι αμοιβές αυτών των δικηγορικών γραφείων είναι υπέρογκες, δεν είναι ποσά που μπορεί να ανταποκριθεί ο μέσος άνθρωπος. Αυτός ήταν και ο λόγος που εξαρχής τέθηκε το θέμα να μπει το αντίτιμο των 10 ευρώ σαν συνδρομή του συλλόγου και διοργανώνεται η συναυλία με τη συνδρομή διαφόρων καλλιτεχνών. Αυτό είναι. Το αντίτιμο εξυπηρετεί αυτό που θέλει να κάνει ο σύλλογος».