«Η συντριπτική πλειοψηφία των ασφαλιστικών εταιριών μελών της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, που καταβάλλουν σε αποζημιώσεις πάνω από 3 δισ. ευρώ το χρόνο, υιοθετεί και εφαρμόζει καλές πρακτικές» σημειώνει η ένωση μετά την ενημέρωσή της από τα δημοσιεύματα – όπως αναφέρει – για την πρωτοβουλία του Συνηγόρου του Καταναλωτή να απευθύνει σύσταση προς τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις σχετικά με την διαδικασία που πρέπει να ακολουθούν κατά την καταβολή ασφαλίσματος στη λήξη αποταμιευτικών – επενδυτικών προγραμμάτων Ζωής.
Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) ζήτησε άμεσα από τον Συνήγορο του Καταναλωτή αναλυτική ενημέρωση για να εξακριβώσει το είδος και το μέγεθος των αναφερομένων στην Σύσταση προβλημάτων που θεωρούμε ότι αφορούν μεμονωμένες περιπτώσεις δυσλειτουργιών οι οποίες δεν χαρακτηρίζουν το σύνολο της Ασφαλιστικής Αγοράς.
Η ΕΑΕΕ δηλώνει ότι είναι παγίως τοποθετημένη υπέρ κάθε καλής πρακτικής στον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης, διότι προσθέτει αξία στο αγαθό της ασφάλισης και σημειώνει ότι «η γενίκευση, όπως τουλάχιστον παρουσιάζεται από τα ΜΜΕ, του προβλήματος που επισημαίνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, θίγει την αξιοπιστία όλων των εταιρειών που ακολουθούν καλές πρακτικές και τούτο είναι από κάθε άποψη άστοχο και άδικο. Δυστυχώς, επαναλαμβάνεται η τακτική του παρελθόντος, κατά το οποίο γενικόλογες αναφορές άπλωναν πέπλο αμφισβήτησης πάνω από όλη την ασφαλιστική αγορά».
Η διαδικασία καταβολής ασφαλίσματος είναι μια εσωτερική διαδικασία κάθε ασφαλιστικής επιχείρησης η οποία μπορεί, ανάλογα με τους όρους κάθε ασφαλιστηρίου συμβολαίου, να παρουσιάζει διαφορές από εταιρία σε εταιρία, σημειώνει η ΕΑΕΕ και δηλώνει ότι θα ενημερωθεί από τον Συνήγορο του Καταναλωτή και εφόσον διαπιστωθεί πρόβλημα στις ακολουθούμενες από κάποιες εταιρίες διαδικασίες θα συμβάλει στη γενικευμένη υιοθέτηση των καλών πρακτικών.
«Είναι αυτονόητο ότι οι όποιες μεμονωμένες περιπτώσεις αποδεδειγμένα παρελκυστικών διαδικασιών είναι καταδικαστέες και θα πρέπει να τύχουν του ελέγχου της Εποπτικής Αρχής» σημειώνει η ένωση.