Την ανάγκη για εθνική στρατηγική, με διακομματική στήριξη, που να εστιάζει στην εξωστρέφεια και την παραγωγική ανασυγκρότηση, διευκολύνοντας το έργο των εξαγωγέων, επισήμανε η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων Χριστίνα Σακελλαρίδη ενόψει των ευρωπαϊκών εκλογών στις 26 Μαΐου 2019, προσθέτοντας πως «η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις να αυξήσει ακόμη πιο δυναμικά το εξαγωγικό της αποτύπωμα.
Η κυρία Σακελλαρίδη αναφέρθηκε στις προτεραιότητες και τις θέσεις της επιχειρηματικής κοινότητας προς όφελος της εξαγωγικής δραστηριότητας, καθώς και τις βασικές προκλήσεις που αφορούν στο κοινό ευρωπαϊκό μέλλον με άξονες, μεταξύ άλλων, τη βιομηχανική πολιτική, την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς, την κυκλική οικονομία, τους μηχανισμούς χρηματοδότησης για την προσαρμοστικότητα των επιχειρήσεων, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την καινοτομία.
Η ίδια συνέχισε, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, ότι οι ευρωπαϊκές αγορές αποτελούν τους σημαντικότερους πελάτες των ελληνικών προϊόντων και σε ό,τι αφορά στην διατήρηση θετικών ρυθμών ανάπτυξης για τις ελληνικές εξαγωγές και για τα επόμενα χρόνια, οι χαμηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης στην ΕΕ και οι διεθνείς εξελίξεις, ενδεχομένως να επηρεάσουν την πορεία των εξαγωγών μας. Ωστόσο, η όποια εκτίμηση είναι πρόωρη, πρόσθεσε η ίδια, καθώς το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν θετικό για τις εξαγωγές, αν και το Μάρτιο παρατηρήθηκε μια ελαφριά επιβράδυνση.
Η πρόεδρος του ΠΣΕ αναφερόμενη στην εθνική στρατηγική επιγραμματικά είπε ότι κυρίως θα πρέπει να καταπολεμά τη γραφειοκρατία και να στηρίζει με νέα και φθηνή χρηματοδότηση τις εξαγωγικές επιχειρήσεις. Να δίνει κίνητρα για την ενδυνάμωση του παραγωγικού ιστού και να καταστεί ακόμη πιο ελκυστικό το περιβάλλον για τη προσέλκυση επενδύσεων.
«Χρειαζόμαστε μονάδες παραγωγής που θα τροφοδοτούν με φθηνές πρώτες ύλες τις εξαγωγικές επιχειρήσεις και παράλληλα θα εξάγουν ανταγωνιστικά προϊόντα και είναι πολύ σημαντικό η χώρα να μειώσει την εξάρτησή της από τις εισαγωγές και να μετριασθεί το εμπορικό έλλειμμα. Απαραίτητος είναι και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ο οποίος θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και θα διευκολύνει τις συναλλαγές του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα» είπε η κυρία Σακελλαρίδη η οποία ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη δημιουργία ενός ισχυρού εθνικού brand name, στην παραγωγή προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας και στην παροχή κινήτρων για τη συνεργασία των παραγωγών για την τροφοδοσία των διεθνών αγορών.
«Η Ελλάδα ανακάμπτει και ανακτά τον πρωταγωνιστικό ρόλο που μπορεί να παίξει στην ευρύτερη περιοχή. Το μομέντουμ είναι θετικό, και η ευκαιρία που παρουσιάζεται μοναδική» σημείωσε η ίδια .
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, υπό πίεση βρέθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές κατά τη διάρκεια του Μαρτίου, με αποτέλεσμα να σημειώσουν -συγκυριακά- ελαφρά κάμψη. Την ίδια στιγμή, άνοδο σημείωσαν οι εισαγωγές ενώ και το εμπορικό έλλειμμα διευρύνθηκε περαιτέρω.
Ωστόσο, παρά την κάμψη που παρατηρήθηκε το Μάρτιο, οι ελληνικές εξαγωγές εξακολουθούν να κινούνται σε θετικό έδαφος στο σύνολο του πρώτου τριμήνου, αποδεικνύοντας πως αντέχουν στους διεθνείς κραδασμούς αλλά και στα εμπόδια που εξακολουθούν να υπάρχουν στο εσωτερικό.
Γι’ αυτό και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων, όπως υπογραμμίζει η κυρία Σακελλαρίδη, θεωρεί πως είναι η κατάλληλη στιγμή η χώρα να επενδύσει πάνω στο δίπολο Παραγωγή-Εξωστρέφεια, χαράσσοντας μια εθνική στρατηγική που θα υπηρετηθεί διαχρονικά και από όλες τις κυβερνήσεις, προς όφελος της εθνικής οικονομίας και του κοινωνικού συνόλου και στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής οικογένειας.
Σχετικά με τα στοιχεία, σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2019 οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 126,4 εκατ. ευρώ ή κατά 1,6% και ανήλθαν σε 7,99 δισ. ευρώ από 7,87 δισ. ευρώ ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή αυξήθηκαν στα 5,64 δισ. ευρώ από 5,43 δισ. ευρώ, δηλαδή κατά 216,4 εκ. ευρώ ή κατά 4%.
(φωτογραφία αρχείου)