Οι πωλήσεις της Aegean ανήλθαν σε 537,4 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2011, παρουσιάζοντας αύξηση 15%. Η συνολική επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε στα 5,2 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 6%.
Το καθαρό αποτέλεσμα μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε ζημιές ύψους €2,7 εκατ. Σημειώνεται ότι τo αποτελέσματα του εννεαμήνου 2010 που ήταν ζημιογόνο κατά 8,4 εκατ. ευρώ είχε επιβαρυνθεί από την έκτακτη εισφορά κοινωνικής ευθύνης.
Η επίδραση της αύξησης του κόστους καυσίμων σε συγκρίσιμο επίπεδο δραστηριότητας με το προηγούμενο έτος ήταν 38 εκατ. ευρώ, +40% (και συνολικά 50 εκατ. ευρώ ή +52%, εάν ληφθεί υπόψη και η αύξηση της δραστηριότητας της εταιρείας). Παράλληλα, η εντεινόμενη κρίση στην ελληνική οικονομία συνέχισε να επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση από έλληνες καταναλωτές.
Παρά το αρνητικό περιβάλλον, οι λειτουργικές ταμειακές ροές βελτιώθηκαν σε θετικές ύψους 24 εκατ. ευρώ από αρνητικές ύψους 23 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, επιτρέποντας τη χρηματοδότηση της επένδυσης για αγορά χρονοθυρίδων (slots) και την παράλληλη αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων σε 194 εκατ. ευρώ στις 30.9.2011.
Το τρίτο τρίμηνο του 2011, λόγω της σημαντικής επένδυσης στην επέκταση του δικτύου, η κίνηση εξωτερικού αυξήθηκε κατά 22%. Η αύξηση προήλθε από την περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου με προορισμούς και συχνότητες σε αγορές όπως Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Ρωσία και Ισραήλ αλλά και την δραστηριότητα από ελληνικά αεροδρόμια της περιφέρειας όπου επιτεύχθηκαν ιδιαίτερα εντυπωσιακοί ρυθμοί ανάπτυξης στην κίνηση εξωτερικού όπως προς Ηράκλειο (+21%), Θεσσαλονίκη (+15%) και Ρόδο (+22%).
Ο Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε ότι « Η Aegean επένδυσε και συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη του ποιοτικού τουρισμού τόσο προς την Αθήνα όσο και από τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Το έκανε συνειδητά παρά την εντεινόμενη κρίση, την αυξανόμενη αβεβαιότητα και την ανοδική πορεία της τιμής του πετρελαίου.
Η βελτίωση της παραγωγικότητας, η χρήση νέων τεχνολογιών και η ομοιογένεια του στόλου μας βοηθούν στο να προσφέρουμε ολοένα και πιο προσιτές τιμές στους πελάτες μας.
Όμως ένα μεγάλο μέρος των εξόδων μας καθορίζεται από εξωγενείς παράγοντες, όπως το πετρέλαιο και τα αεροπορικά τέλη. Είναι επιτακτικό πια να αλλάξει πολιτική το Ελληνικό κράτος που με δική του επιλογή, και όχι των ιδιωτών όπως συχνά αναφέρεται σαν δικαιολογία, χρεώνει τις εταιρείες και τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών 2,5 φορές πάνω από την Ισπανία και την Τουρκία, 3,5 φορές πάνω από τα υπόλοιπα αεροδρόμια της Ελλάδας και επιβαρύνει με 41 ευρώ συνολικά μια εσωτερική μετακίνηση.
Διαφορετικά θα συνεχίσει να υποφέρει τόσο η οικονομία και ο τουρισμός της Αθήνας που φέτος είχε μείωση αλλά και η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών».