Coldplay, Εντ Σίραν και τώρα Τέιλορ Σουίφτ. Η Σιγκαπούρη βλέπει την «οικονομία των συναυλιών» ως τον νέο μοχλό ανάπτυξης, που θα προσθέσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στις τουριστικές εισπράξεις της.
Τον Ιανουάριο, το βρετανικό συγκρότημα Coldplay έδωσε έξι συναυλίες στο Εθνικό Στάδιο της Σιγκαπούρης. Οι θαυμαστές τους αγόρασαν 200.000 εισιτήρια μέσα σε λίγες ώρες, σπάζοντας το ρεκόρ πωλήσεων για εκδηλώσεις μεμονωμένων καλλιτεχνών στην πόλη σε μία μόνο ημέρα.
Η ασιατική ταξιδιωτική πλατφόρμα, Agoda, κατέγραψε τεράστια αύξηση στην κίνηση αναζήτησης για καταλύματα στη Σιγκαπούρη κατά τη διάρκεια των συναυλιών των Coldplay. Σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας, το ενδιαφέρον για τις ημερομηνίες εκείνες ήταν 8,7 φορές υψηλότερο, αφότου το συγκρότημα ξεκίνησε την πώληση εισιτηρίων τον Ιούνιο. Η Agoda αποδίδει την αύξηση αυτή κυρίως στις γειτονικές χώρες Μαλαισία και Ινδονησία.
«Η πόλη των λιονταριών ήταν παραδοσιακά περισσότερο πόλος έλξης για επαγγελματικά ταξίδια, αλλά αυτές οι παγκόσμιες μουσικές εκδηλώσεις μεγάλης κλίμακας είναι μια ευλογία για τις υπηρεσίες της Σιγκαπούρης, που σχετίζονται με τα ταξίδια και μπορούν να προσθέσουν έως και 10% στο ΑΕΠ της», σημειώνει οικονομολόγος της HSBC στο αμερικανικό ειδησεογραφικό δίκτυο επιχειρηματικών ειδήσεων «CNBC».
Αυτό το Σαββατοκύριακο η Σιγκαπούρη θα φιλοξενήσει την αμερικανίδα ποπ σταρ, Τέιλορ Σουίφτ, της οποίας η περιοδεία «Eras Tour» στις ΗΠΑ πέρυσι εκτιμάται ότι απέφερε περίπου 4,6 δισ. δολάρια σε καταναλωτικές δαπάνες.
Μάλιστα, την περασμένη εβδομάδα, ο πρωθυπουργός της Ταϊλάνδης επιβεβαίωσε τις φήμες πως η Σιγκαπούρη σύναψε μια συμφωνία αποκλειστικότητας με την Τέιλορ Σουίφτ, προκειμένου η διάσημη ερμηνεύτρια να εμφανιστεί αποκλειστικά στην περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας.
Λίγο μετά την ανακοίνωση των ημερομηνιών της συναυλίας της τραγουδίστριας στην Σιγκαπούρη, οι κρατήσεις ξενοδοχείων για τον Μάρτιο του 2024 αυξήθηκαν κατά 10%, όπως έδειξαν τα στοιχεία της εταιρείας ξενοδοχειακών αναλύσεων Smith Travel Research. Η Σουίφτ έχει προγραμματίσει να δώσει έξι συναυλίες στις αρχές Μαρτίου.
Μετά τη Σιγκαπούρη, η τραγουδίστρια θα συνεχίσει την περιοδεία της στην Ευρώπη. Τα κέρδη από αυτήν την περιοδεία εκτιμώνται ότι θα ανέλθουν στο αστρονομικό ποσό των 2 δισ. δολαρίων.
Τεράστια αύξηση στις πτήσεις
Η ζήτηση για πτήσεις προς τη Σιγκαπούρη αυξήθηκε, επίσης, κατακόρυφα. Τόσο η ναυαρχίδα της χώρας, ο αερομεταφορέας Singapore Airlines, όσο και η οικονομική αεροπορική εταιρεία Scoot δήλωσαν στο CNBC ότι η ζήτηση για πτήσεις προς τη Σιγκαπούρη τον Μάρτιο έχει αυξηθεί κατακόρυφα, ιδίως από τη Νοτιοανατολική Ασία. Η Jetstar Asia επιβεβαίωσε ότι είδε τη ζήτηση να αυξάνεται κατά περίπου 20% για δρομολόγια που συνδέουν προορισμούς όπως η Μπανγκόκ, η Μανίλα και η Τζακάρτα με τη Σιγκαπούρη.
Τα κέρδη
«Οι συναυλίες της Τέιλορ Σουίφτ αναμένεται να αποφέρουν περίπου 350 έως 500 εκατ. δολάρια Σιγκαπούρης (260 έως 372 εκατ. δολάρια ΗΠΑ) σε τουριστικές εισπράξεις, αν υποθέσουμε ότι περίπου το 70% των επισκεπτών των συναυλιών έρχονται αεροπορικώς από το εξωτερικό», δήλωσε η Erica Tay, διευθύντρια μακροοικονομικών ερευνών της Maybank.
«Αν δεν είχε τη Σιγκαπούρη ως σταθμό, ίσως να μην αγόραζα εισιτήριο», δήλωσε η 22χρονη φοιτήτρια από τη Σιγκαπούρη, Mavis Mook, η οποία ξόδεψε σχεδόν 300 SG$ (περίπου 205 ευρώ) για ένα εισιτήριο για τη συναυλία της Σουίφτ.
«Θέλω να το ζήσω αυτό με τους φίλους μου. Θα ήταν πολύ δύσκολο να πετάξουμε μαζί μόνο για μια συναυλία», πρόσθεσε. Η Mook δήλωσε στο CNBC ότι ξόδεψε επιπλέον 150 SG$ (περίπου 103 ευρώ) για μια συναυλιακή στολή και χάντρες για βραχιόλια, τα οποία οι συναυλιόφιλοι ανταλλάζουν σε κάθε στάση της περιοδείας. Έχει, επίσης, βάλει στην άκρη χρήματα, για να αγοράσει μπλούζες και άλλα εμπορεύματα της περιοδείας.
Η Σιγκαπούρη έχει επίσης φιλοξενήσει ονόματα όπως ο Ed Sheeran, ο Bruno Mars, η Blackpink και άλλοι καλλιτέχνες. Μια συναυλία γεμάτη αστέρες χαρίζει στη Σιγκαπούρη νέα λάμψη, αυτή ενός διασκεδαστικού τουριστικού προορισμού.
Από τον MICE τουρισμό στην «οικονομία της συναυλίας»
Παραδοσιακά, η Σιγκαπούρη ήταν γνωστή για τον συνεδριακό τουρισμό, γνωστό και ως «MICE» το αρκτικόλεξο των λέξεων «Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions» («Συναντήσεις/συνεδριάσεις, Κίνητρα, Συνέδρια & Εκθέσεις»), που αφορά ταξίδια καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
«Είναι γνωστό ότι η Σιγκαπούρη έχει μεγάλη έκθεση στην τεχνολογική βιομηχανία και τα χρηματοοικονομικά, αλλά οι υπηρεσίες που σχετίζονται με τα ταξίδια αποτελούν το 10% του ΑΕΠ της χώρας», αναφέρει ο αναλυτής της HSBC στο «CNBC».
«Ο τουρισμός εκδηλώσεων αναδιαμορφώνει την ταξιδιωτική βιομηχανία μετά την πανδημία, καθώς περισσότεροι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να πετάξουν, για να παρακολουθήσουν συναυλίες ή αθλητικές εκδηλώσεις» συμπληρώνει.
Πέρα από τα άμεσα έσοδα από τις συναυλίες, οι διεθνούς φήμης καλλιτέχνες θα μπορούσαν, επίσης, να προωθήσουν τη διαφήμιση της χώρας.
«Σκηνές που τη δείχνουν (τη Σουίφτ) να διασκεδάζει στη Σιγκαπούρη – είτε δοκιμάζει εμβληματικά πιάτα είτε ελέγχει την αρχιτεκτονική κληρονομιά – θα έχουν μεγάλη απήχηση. Αν ερωτευτεί το ρύζι κοτόπουλο, αυτό μπορεί να βάλει το πιάτο και τη Σιγκαπούρη στον χάρτη για ένα νέο κοινό παγκοσμίως» προσθέτει χαρακτηριστικά.