Η 4η γενιά του Hyundai Tucson που παρουσιάστηκε πέρσι στην χώρα μας και κέρδισε τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022 για την Ελλάδα», δεν είναι απλά μία αναβαθμισμένη εκδοχή της προηγούμενης γενιάς, αλλά για ένα τελείως καινούργιο μοντέλο που σχεδιάστηκε από λευκό χαρτί.

Το μοντέλο ανήκει στην κατηγορία C-SUV και στοχεύει καθαρά τους premium αντιπάλους του, με όπλο και το φουτουριστικό του σχήμα, την ποιότητα κατασκευής και την σύγχρονη τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα που διαθέτει.

Έχοντας προ μηνών (2/4/21) οδηγήσει την τετρακίνητη έκδοσή του, βρεθήκαμε πρόσφατα στο τιμόνι της φουλ υβριδικής έκδοσης με τον 1600άρη κινητήρα απόδοσης 230 ίππων. Εδώ, ο γνωστός turbo 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας (με CVVD συνεχώς μεταβαλλόμενο χρονισμό των βαλβίδων) 1.598 κ.εκ., συνδυάζεται με ένα ηλεκτρικό κινητήρα ιμου μαγνήτη 60 ίππων και μια μικρή επαναφορτιζόμενη μπαταρία 1,49 kWh (τάσης 170V). Στο πλήρως υβριδικό σύστημα η συμμετοχή του ηλεκτροκινητήρα είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή των ήπιων υβριδικών συστημάτων, με αποτέλεσμα το κινητήριο σύνολο να αποδίδει καλύτερα, εξοικονομώντας ταυτόχρονα καύσιμο.

Εντυπωσιακές επιδόσεις – Κατανάλωση επιπέδου diesel

Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στους 230 ίππους, ενώ η εντυπωσιακή συνδυαστική ροπή των 350 Nm είναι διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 4.500 σ.α.λ. και μεταβάλλει την κινητική κατάσταση του βάρους περίπου 1.600 κιλών αμαξώματος σαν …πούπουλο. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων και οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές με τα 0-100 να έρχονται σε μόλις 8.0΄΄ και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 193 χλμ/ώρα.

Το εντυπωσιακό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον τώρα που οι τιμές των υγρών καυσίμων καλπάζουν είναι το ότι, το εντυπωσιακό και βαρύ SUV κινείται με σβελτάδα σπορ επιβατικού και κατανάλωση μικρού πετρελαιοκινητήρα.

Συγκεκριμένα για τα σχεδόν 1.000 χλμ της δοκιμής μας σε μικτές διαδρομές χρειαστήκαμε μόλις 6,0 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα διαδρομής (με το τετρακίνητο των 180 ίππων η κατανάλωση ήταν 9,4 λτ/100χλμ). Η τιμή αυτή εκτός του ότι προστατεύει την… τσέπη μας, σε συνδυασμό με τα 52 λίτρα χωρητικότητας του ρεζερβουάρ εκτοξεύει την αυτονομία σε περισσότερα από 800 χλμ.
Είναι αλήθεια ότι, η κατανάλωση αυτή έγινε εφικτή με χαλαρή οδήγηση, σχεδόν συνεχή χρήση του προγράμματος eco και την καλύτερη δυνατή ανάκτηση ενέργειας στην μπαταρία. Εδώ να σημειώσουμε πως το σύστημα ανάκτησης ενέργειας στο Tucson της δοκιμής μας είναι το καλύτερο που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα και δίνει στον συγκροτημένο οδηγό την δυνατότητα να κινείται συχνά πυκνά μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα.

Από την άλλη, αν με το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα επιλέξεις το πρόγραμμα sport, το μεγάλο και βαρύ SUV αποκτά σβελτάδα GTI και κινείται σε γρήγορους ρυθμούς, που όμως μπορούν να υποστηρίξουν τόσο η ανάρτηση (η πίσω πολλαπλών συνδέσμων), όσο και τα φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς. Στην επιλογή sport, βελτιώνεται η ανταπόκριση στο γκάζι, βαραίνει το τιμόνι και το κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής) αλλάζει πιο γρήγορα τις σχέσεις, ενώ ο οδηγός μπορεί να επέμβει και με τα υπάρχοντα paddles.

Αυτό που δεν μπορεί να υποστηριχτεί επαρκώς είναι η δυνατότητα κίνησης που έχει το Tucson στους χωματόδρομους τόσο από τα 17 εκατοστά ύψους από το έδαφος, όσο και από τις γωνίες προσέγγισης και φυγής του αμαξώματος. Ο λόγος έχει να κάνει -κυρίως- με την έλλειψη ρεζέρβας και δευτερευόντως με το σχετικά χαμηλό προφίλ των ελαστικών.

Πάντως οι χώροι για τις αποσκευές είναι ενισχυμένοι καθώς η έλλειψη τετρακίνησης και η μπαταρία που βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα, δίνουν επιπλέον όγκο στο πορτ μπαγκάζ που τώρα χωρά από 616 λίτρα έως 1.795 (με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Από την θέση του οδηγού εκτιμήσαμε ιδιαιτέρα την ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης του Tucson, δυσκολευτήκαμε κάπως να συνηθίσουμε το σκληρό πεντάλ των αποτελεσματικών φρένων και μπερδευτήκαμε κάπως με τα μπουτόν επιλογής του επιλογέα κίνησης που για σιγουριά καλό είναι να τα βλέπεις (άλλωστε φωτίζονται) την ώρα που τα πατάς ώστε να είσαι σίγουρος για την επιλογή σου. Ο πίνακας οργάνων εμπλουτισμένος με τις πρόσθετες πληροφορίες για την λειτουργία και απόδοση του υβριδικού συστήματος, είναι ευανάγνωστος και εύχρηστος στις όποιες επιλογές, ενώ οι πάρα πολλές και χρηστικές θέσεις για μικροαντικείμενα τιμού με το παραπάνω τον χαρακτηρισμό χρηστικό SUV.

Δια ταύτα

Είτε λόγω εποχής (ακρίβεια), είτε λόγω χαρακτήρα (δεν θέλουμε να σταματάμε στις διαδρομές) εκτιμήσαμε ιδιαίτερα αυτή την έκδοση Tucson. Οι χώροι, η άνεση, οι επιδόσεις, η κατανάλωση και η συνολική ποιότητα κατασκευής του δίνει σημαντικούς πόντους στην πολύ δύσκολη κατηγορία των C-SUV.

Ανασταλτικό, η τιμή που στην έκδοση της δοκιμής μας (Full Hybrid 1.6T 230hp 2WD 6AT Distinctive) βρίσκεται στα 41.500 ευρώ, αλλά με αναμονή από 6 μήνες και πάνω. Στην τιμή περιλαμβάνεται και η εγγύηση της μπαταρίας για 8 έτη ή 160.000 χιλιόμετρα.

Πάντως για όσους θέλουν εδώ και τώρα ένα από τα νέα Tucson, υπάρχουν κάποια λίγα με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Υπέρ

  • Σχεδίαση αμαξώματος
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Χώροι/Ποιότητα κατασκευής
  • Ηχομόνωση/Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός ασφάλειας
  • Ανάρτηση
  • Κινητήρας/Επιδόσεις
  • Κατανάλωση

Κατά

  • Δύσχρηστος επιλογέας κίνησης
  • Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.500 Χ 1.865 Χ 1.650 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.680 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 616 / 1795 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 54 λτ
  • Βάρος: 1564-1685 κιλά
  • Ύψος από το έδαφος: 170 χλστ
  • Γωνίες προσέγγισης/διαφυγής: 17,4/24,1 μοίρες
  • Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, full hybrid turbo, 1.598 κ.εκ.
  • Ισχύς: 230 ίπποι/5.500 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 350/1.500-4.500
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο 6 σχέσεων (με μετατροπέα ροπής)
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα Mc Pherson / Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων Multi-link
  • Τροχοί: 235/50/19
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,0μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 8,0΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 193 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 6,0λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 130,0 γρ/χλμ
  • Τιμή (έκδοσης): 41.500 ευρώ (από 28.500 ευρώ).