25 χρόνια συμπληρώθηκαν από την πρώτη εμφάνιση του VW Polo GTI και με αφορμή αυτήν την επέτειο, η Volkswagen παρουσίασε το Polo GTI Edition 25. Ήταν το 1998 όταν το Polo πρόσθεσε για πρώτη φορά αυτά τα γράμματα GTI στο όνομά του και σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα, η Γερμανική μάρκα παρουσιάζει μια περιορισμένη έκδοση του υπάρχοντος Polo GTI των 207 ίππων. Το δυνατό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι εντυπωσιακό, αλλά δεν είναι το μόνο που ξεχωρίζει σε αυτό το σπορ compact αυτοκίνητο.
Στον δυνατό κινητήρα προστίθενται χαρακτηριστικά όπως η σπορ ανάρτηση, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, μια ολοκληρωμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού και ορισμένα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, που κάνουν το επετειακό μοντέλο κάτι ιδιαίτερο. Το Polo GTI Edition 25 θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία στη Γερμανία από την 1η Ιουνίου, αλλά η περιορισμένη παραγωγή του έχει κορυφή τις 2.500 μονάδες.
Επιδόσεις και οδική συμπεριφορά
Ο δυνατός 2λιτρος κινητήρας TSI που αποδίδει 207 ίππους και ροπή 320 Nm επιταχύνει το προσθιοκίνητο Polo GTI από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, το μοντέλο είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια ειδικά ρυθμισμένη σπορ ανάρτηση. Αυτό χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά και, σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, εξασφαλίζει ένα συνδυασμό σπορ οδήγησης, βελτιωμένης πρόσφυσης και χειρισμού ακριβείας.
Εξοπλισμός επετειακής έκδοσης
Το νέο επετειακό μοντέλο έχει την κλασική εμφάνιση GTI, με κόκκινες δαγκάνες φρένων και διακοσμητικές λωρίδες, κυψελωτό σχέδιο στη μάσκα του ψυγείου και επιχρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης. Επίσης, διαθέτει μια σειρά από άλλα αποκλειστικά χαρακτηριστικά εξοπλισμού, όπως ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών Adelaide σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, μαύρη οροφή και μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες, τα οποία συμβάλλουν στη δημιουργία της σπορ εμφάνισης του. Το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο στάνταρ με premium σπορ καθίσματα από διάτρητο μαύρο-κόκκινο δέρμα με φινίρισμα με ραμμένα λογότυπα GTI και γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική επένδυση με κόκκινα γράμματα GTI. Ένα λογότυπο «One of 2500» στην επένδυση των μαρσπιέ θα υπενθυμίζει στους ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου ότι το όχημά τους είναι ένα από έναν περιορισμένο αριθμό παραγωγής. Εκτός από τα χρώματα GTI Pure White, Kings Red Metallic, Reef Blue Metallic, Smoke Grey Metallic και Deep Black Pearl Effect, το Polo GTI Edition 25 είναι επίσης διαθέσιμο σε Ascot Grey.
Καινοτόμες τεχνολογίες
Τα χαρακτηριστικά που διατίθενται στάνταρ περιλαμβάνουν προβολείς IQ.LIGHT LED matrix με Dynamic Light Assist και φώτα ημέρας LED που εξασφαλίζουν ομοιογενή φωτισμό του δρόμου. Υπάρχει επίσης το δερμάτινο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles καθώς και μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το προαιρετικό Travel Assist αποτελεί μέρος του πακέτου υποβοήθησης IQ.DRIVE και επιτρέπει την εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το σύστημα Travel Assist μπορεί να αναλάβει το τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου Polo GTI σε ταχύτητες από 0 χλμ/ώρα έως το όριο του συστήματος των 210 χλμ/ώρα. Για να γίνει αυτό, το Travel Assist βασίζεται σε συστήματα, όπως το Adaptive Cruise Control για τη διαμήκη καθοδήγηση και το Lane Assist (που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό) για την πλευρική καθοδήγηση.
Τα όργανα και το σύστημα Infotainment σε αυτή την ειδική έκδοση είναι τοποθετημένα στον ίδιο οπτικό άξονα, καθιστώντας τα εύκολα ορατά ανά πάσα στιγμή. Το σύστημα Infotainment Ready 2Discover τοποθετείται στάνταρ και διαθέτει οθόνη υψηλής ανάλυσης 20 εκατοστών (8 ιντσών), εξασφαλίζοντας κορυφαία συνδεσιμότητα. Δύο ακόμα συστήματα είναι επίσης διαθέσιμα προαιρετικά.
25 χρόνια Polo GTI
Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1979, η έκδοση GT του Polo πρώτης γενιάς, προκάλεσε σάλο. Αλλά, μόλις το 1998 και στην 3η γενιά του μοντέλου επιτράπηκε στο αυτοκίνητο να φέρει τα εμβληματικά τρία γράμματα. Η VW περιόρισε την παραγωγή του πρώτου Polo GTI στις 3.000 μονάδες και ανακοίνωσε λίγο αργότερα ότι το μοντέλο εξαντλήθηκε. Η επόμενη έκδοση GTI εμφανίστηκε αρκετά χρόνια αργότερα το 2006. Η 180 ίππων Cup Edition ήταν εντυπωσιακή καθώς βασίστηκε οπτικά στα αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν στο Polo Cup.
Ακολούθησε η 5η γενιά το 2010, που φορούσε κινητήρα TSI 1,4 λίτρων με τούρμπο και υπερτροφοδότηση. Ο διάδοχος το 2014 ήταν μια υπολογίσιμη δύναμη καθώς ο νέος κινητήρας TSI προσέφερε 192 ίππους και τελική ταχύτητα 236 χλμ/ώρα.
Το Polo συνέχισε να εξελίσσεται και η παράδοση του GTI εξελίχθηκε μαζί του, ενώ η 6η γενιά του από το 2021 έθεσε νέα πρότυπα για τα compact αυτοκίνητα, καθώς βασίστηκε στη αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB), με υψηλή αντοχή αμαξώματος, χαμηλό βάρος του οχήματος και εξαιρετική συμπεριφορά κατά την πρόσκρουση.