Για να τιμήσει την 50η επέτειό της, η BMW M GmbH, η θυγατρική εταιρεία του BMW Group στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, η οποία ιδρύθηκε το 1972, αποκάλυψε το πιο αποκλειστικό ειδικό μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ: την 3.0 CSL. Αυτή η περιορισμένης παραγωγής σειρά οχημάτων, που θα κατασκευαστεί σε 50 αντίτυπα, είναι εμπνευσμένη από την ιστορική BMW 3.0 CSL (το «Batmobile») από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 και υιοθετεί εξειδικευμένη τεχνογνωσία βαφής από το εργοστάσιο του Group στο Landshut. Περίπου 20 εξωτερικά εξαρτήματα που προορίζονται για τη δημιουργία της εξωτερικής σχεδίασης του ειδικού μοντέλου θα βελτιστοποιηθούν από τους εξειδικευμένους τεχνίτες του βαφείου του Landshut. Αρκετά από τα εξαρτήματα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) κατασκευάζονται επίσης στο Landshut.
Το εργοστάσιο του Landshut είναι πολύ εξοικειωμένο με ειδικές τεχνικές βαφής όπως αυτή. Εκτός από τη δημιουργία custom βαφών καθώς και αντίστοιχων για μοντέλα περιορισμένης παραγωγής, περισσότερα από 1.200 βαμμένα πλαστικά τμήματα εξωτερικών πάνελ βγαίνουν από το εργοστάσιο σε 40 τυποποιημένα και 200 ειδικά χρώματα κάθε εργάσιμη ημέρα. Αυτό αντιστοιχεί σε περίπου 273.000 εξαρτήματα ετησίως. Τώρα, η τεχνογνωσία του Landshut στις custom βαφές αναδεικνύεται επίσης στις 50 3.0 CSL και σε σημεία του αμαξώματος όπως τα εμπρός και πίσω πλευρικά πάνελ, η πίσω αεροτομή, οι εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, τα μαρσπιέ, το καπό, η carbon οροφή και η πίσω πόρτα.
Το καπό και η οροφή (και τα δύο από CFRP) κατασκευάζονται με μια εξαιρετικά εξειδικευμένη χειροποίητη διαδικασία στο εργοστάσιο στο Landshut. Χάρη στο υψηλό ποσοστό χρήσης carbon, η CSL 3.0 διαθέτει αναλογία ισχύος/βάρους μόλις 2,9 κιλών/ίππο.
Εξωτερικά η BMW 3.0 CSL συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία πέντε δεκαετιών τεχνογνωσίας στους αγώνες αυτοκινήτου: Η βαφή της, στο στυλ των κλασικών αγωνιστικών αυτοκινήτων, φέρει τις χαρακτηριστικές για τη μάρκα λωρίδες M, γνωστές ως livery, σε μπλε, σκούρο μπλε και κόκκινο, πάνω στο βασικό χρώμα Alpine White. Οι έντονες λωρίδες κατά μήκος του αμαξώματος διαγράφουν την καμπυλότητα των επιφανειών του με εξαιρετικό αποτέλεσμα, ενισχύοντας την αισθητική του Coupé.
Εκτός από την προσθήκη των λωρίδων M, οι βαφείς του Landshut πρέπει να τοποθετήσουν το σήμα «M Power» στην πίσω αεροτομή και το “50” στην οροφή. Ακόμη και αυτές οι λεπτομέρειες, που είναι τόσο καθοριστικές για την εμφάνιση του ειδικού μοντέλου, καλύπτονται με το χέρι.
Σε αντίθεση με τις λωρίδες του livery, οι ειδικοί του Landshut δεν εκθέτουν σε κοινή θέα κανένα στρώμα βαφής, αλλά, αντίθετα, αποκαλύπτουν το γυμνό ανθρακόνημα. Αυτό δημιουργεί μικρές εσοχές στην επιφάνεια – έτσι ώστε το υψηλής τεχνολογίας υλικό των εξαρτημάτων να μπορεί να γίνει αισθητό και απτικά.
Τα επιμέρους εξωτερικά εξαρτήματα της 3.0 CSL συναρμολογούνται σε ένα προηγμένο εργαστήριο στο Moosthenning, μια εξωτερική εγκατάσταση την οποία διαχειρίζεται το εργοστάσιο του Group στο Dingolfing.
Αφού ολοκληρωθούν οι εκτεταμένοι τελικοί έλεγχοι, κάθε ένα από τα 50 οχήματα θα «ταξιδέψει» τελικά στο BMW Welt στο Μόναχο για να παραδοθεί στον πελάτη.