Το T-Roc Cabriolet που άρχισε να κατασκευάζεται στα μέσα του 2020 (στο peak της πανδημίας), εισήγαγε για πρώτη φορά τον cabrio σχεδιασμό στην κατηγορία των compact SUV, μια κατηγορία που τα τελευταία χρόνια κερδίζει συνεχώς μερίδιο της αγοράς.
Τα σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά του ανοιχτού T-Roc εγγυώνται ασφάλεια, με ένα σύστημα προστασίας που σε περίπτωση ανατροπής εκτείνεται πίσω από τα πίσω καθίσματα μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου και αφού το αυτοκίνητο υπερβεί μια ορισμένη τιμή πλευρικής επιτάχυνσης ή γωνίας κλίσης. Το πλαίσιο του παρμπρίζ έχει επιπλέον ενίσχυση, ενώ το κάτω μέρος του αμαξώματος, τα πλευρικά πάνελ, τα εγκάρσια στοιχεία και οι πόρτες έχουν επίσης τροποποιηθεί ανάλογα.
Αυτό όμως που μένει αναλλοίωτο, από την εποχή του Beetle cabrio έως και σήμερα είναι η παραδοσιακή μαλακή οροφή. Στο T-Roc με το πάτημα ενός διακόπτη, η οροφή «ανοίγει» σε μόλις 9 δευτερόλεπτα (και κλείνει σε 11), ακόμη και όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως και 30 χλμ./ώρα. Η εύκαμπτη οροφή τοποθετείται στο δημοφιλές μοντέλο σε λίγα μόλις λεπτά από εξειδικευμένους τεχνίτες, ενώ τηρούνται πολύ υψηλά στάνταρ ποιότητας σε όλη τη γραμμή παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων των φάσεων λίγο πριν από το «Σημείο Ελέγχου Νο. 8», το οποίο είναι και το τελευταίο σημείο της παραγωγής. Εκεί οι ειδικοί ελέγχουν τους άξονες και τους τροχούς και επίσης δοκιμάζουν τα ηλεκτρονικά και μηχανικά συστήματα, τα φρένα, το κιβώτιο ταχυτήτων και τη λειτουργία του κινητήρα.
Στην συνέχεια το cabrio T-Roc υποβάλλεται σε μια δοκιμή υπό πραγματικές συνθήκες. Συγκεκριμένα, πραγματοποιείται μία ειδική και επίπονη δοκιμή στεγανότητας, για κάθε αυτοκίνητο, σε ένα τούνελ βροχής που προσομοιώνει μια δυνατή βροχόπτωση. Κάθε όχημα βρέχεται από μεγάλη ποσότητα νερού υπό πίεση για περίπου δέκα λεπτά της ώρας, πριν ακολουθήσει μια λεπτομερής επιθεώρηση και έλεγχος για πιθανή εισροή νερού, πριν την τελική έγκριση για προώθηση στο δίκτυο της μάρκας και τον τελικό καταναλωτή.
Στο 2θυρο, αντικειμενικά όμορφο αμάξωμα, όταν η οροφή είναι ανοιχτή, το μαλακό επάνω μέρος της διπλώνεται σε σχήμα Ζ πίσω από τα πίσω καθίσματα, ενώ η συμπαγής μετωπική οριζόντια δοκός χρησιμεύει σαν κάλυμμα. Επίσης, ράβδοι συγκράτησης εμποδίζουν την οροφή να «φουσκώνει» στις υψηλές ταχύτητες.
Το 2 + 2 θέσεων αμάξωμα (βασιζόμενο στην πλατφόρμα MQB) έχει μακρύνει κατά 3,4 εκατοστά σε μήκος (σύνολο 4,27 μέτρα), ενώ έχει μεταξόνιο αυξημένο κατά 3,7 εκατοστά (σύνολο 2,63 μέτρα). Αυτό βελτιώνει τους χώρους των επιβατών (με τους πίσω να έχουν εύκολη πρόσβαση) και εξασφαλίζει χώρο αποσκευών 284 λίτρων, που θεωρείται μια χαρά για τα δεδομένα ενός cabrio. Επιπλέον, τα πίσω καθίσματα μπορούν να πέσουν ανεξάρτητα με το τράβηγμα ενός μοχλού, ενώ και το ενδιάμεσο χώρισμα μπορεί να αφαιρεθεί.
Στο γνώριμο (από το βασικό μοντέλο) εσωτερικό πρωταγωνιστούν το άψογο φινίρισμα, η ποιότητα των υλικών, το Active Info Display 10,25 ιντσών με τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και το Discover Media αφής μεγέθους 8,5 ιντσών.
Κινητήρας – Μετάδοση – Ανάρτηση
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας φορούσε τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο (DSG7), διαχειρίζεται τουλάχιστον αξιοπρεπώς τα 1.350 κιλά (+150 κιλά σε σχέση με το κλειστό T-Roc) βάρους του αμαξώματος. Συγκεκριμένα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 9.6΄΄ και φθάνει την τελική των 205 χλμ./ώρα.
Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και σύστημα πολλαπλών (πέντε) συνδέσμων πίσω. Ελατήρια και αμορτισέρ είναι τοποθετημένα χωριστά στον πίσω άξονα, ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 156 χλστ.
Ο εξοπλισμός του T-Roc cabrio είναι ιδιαίτερα πλούσιος και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: πακέτο ασφάλειας IQ.Drive, Αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, Δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, paddles αλλαγής ταχυτήτων, Αισθητήρες φωτεινότητας & βροχής, Πίσω φώτα LED, κ.ά.
Από τη θέση του οδηγού
Στο ανοικτό T-Roc η οδηγική αίσθηση είναι σχεδόν ίδια με την κλειστή έκδοση. Σημαντική διαφορά είναι, η πιο έντονη υποστροφή σε γρήγορους ρυθμούς, η μεγαλύτερη κλίση του αμαξώματος στις στροφές και ο επιπλέον θόρυβος. Ο τελευταίος δεν ενοχλεί τόσο επειδή η εύκαμπτη οροφή δεν είναι όσο ηχομονωτική είναι η σκληρή, αλλά επιβαρύνεται και από κάποιους ενοχλητικούς τριγμούς που μάλλον οφείλονται στον μηχανισμό αναδίπλωσης, καθώς σταματούν όταν ανοίγει η οροφή. Πάντως, το πλαίσιο είναι όσο στιβαρό χρειάζεται, κάτι που φαίνεται όταν περνάς γρήγορα πάνω από ατέλειες του οδοστρώματος.
Ο κινητήρας είναι εύστροφος, δεν θορυβεί και συνδυάζεται αρμονικά με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο που αποδεικνύεται «θησαυρός» μέσα στις πόλεις. Επιλέγοντας το προφίλ sport η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση το κιβώτιο κρατάει περισσότερο τις σχέσεις (για τους ανυπόμονους υπάρχουν και τα paddles), αλλά η κατανάλωση καυσίμου παίρνει τον ανήφορο και η μέση τιμή των 7,7 λίτρων που διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας (άκρως συντηρητικά) πάει …περίπατο.
Σε κάθε περίπτωση ένα cabrio όχημα πλεονεκτεί στην απόλαυση της διαδρομής και δεν έχει σαν ζητούμενο τις απόλυτες επιδόσεις. Άλλωστε, η χαρά βρίσκεται στο να ταξιδεύεις στην εξοχή με ανοιχτή οροφή και ταχύτητες που επιτρέπουν τις συνομιλίες με τους επιβάτες και το να μη σε …παίρνει ο αέρας.
Δια ταύτα
Βέβαια σε μια χώρα σαν την Ελλάδα που τις περισσότερες ημέρες του χρόνου προσπαθούμε να προστατευτούμε από τον ήλιο, οι cabrio εκδόσεις μοιάζουν σα ραπανάκια για την όρεξη στον πεινασμένο.
Από την άλλη «περί όρέξεως…» και η αντικειμενικά όμορφη ανοικτή έκδοση του T-Roc αρέσει σε πολλούς, μπορεί να κινηθεί το ίδιο εύκολα σε βουνά και παραλίες, ενώ – πιστεύουμε- πως θα αγαπηθεί ιδιαίτερα από τους τουρίστες που θα το βρουν διαθέσιμη σε εταιρείες ενοικιάσεων.
Για όσους πάντως θα ενδιαφερθούν, η τιμή της έκδοσης του άρθρου είναι 39.000 ευρώ, ενώ αυτή με τον 1000άρη κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει …μόλις 34.200 ευρώ.
Υπέρ
- Σχεδίαση
- Λειτουργία οροφής
- Ηχομόνωση
- Ποιότητα υλικών – Συναρμογής
- Κινητήρας
- Κιβώτιο
Κατά
- Έλλειψη προστασίας από αέρα
- Κλίσεις αμαξώματος
- Κατανάλωση
- Τριγμοί όταν είναι κλειστό
- Έλλειψη ρεζέρβας
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Κατηγορία: 2θυρο, 5θέσιο SUV επιβατικό
- Διαστάσεις: 4.268 Χ 1.811 Χ 1.522 χλστ
- Μεταξόνιο: 2.630 χλστ
- Ύψος από το έδαφος: 156 χλστ
- Βάρος: 1.350 κιλά
- Ρεζερβουάρ καυσίμων: 50 λτ
- Χώρος αποσκευών: 284 λτ
- Κινητήρας: βενζίνης, 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, τούρμπο, 1.498 κ.εκ.
- Ισχύς: 150 ίπποι / 5.000-6.000 σαλ
- Ροπή (Nm @ σαλ): 250 / 1.500 – 3.500
- Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
- Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη, 7 σχέσεων (DSG)
- Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πολλαπλών συνδέσμων
- Σύστημα δ/νσης: Ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο με κύκλο στροφής 11,0μ.
- Τροχοί: 215/55/17
- Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
- Επιτάχυνση 0-100 χλμ/.ώρα: 9,6΄΄
- Τελική ταχύτητα: 205 χλμ/ώρα
- Κατανάλωση (δοκιμής): 7,7 λτ/100 χλμ
- Εκπομπές CO2: 149 γρ/χλμ
- Τέλη κυκλοφορίας: 102 ευρώ
- Τιμή: 39.000 ευρώ.