Το BMW Group ξεκινά την παραγωγή της iX5 Hydrogen. Η παραγωγή μικρής κλίμακας του υδρογονοκίνητου οχήματος πραγματοποιείται στο πιλοτικό εργοστάσιο στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας (FIZ) στο Μόναχο. Το πρώτο Sports Activity Vehicle (SAV) με τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχει ήδη ολοκληρώσει ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών σε απαιτητικές συνθήκες κατά τη διάρκεια της φάσης εξέλιξης και τώρα θα χρησιμοποιηθεί ως ‘όχημα επίδειξης τεχνολογίας’ για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων σε επιλεγμένες περιοχές από την άνοιξη του 2023.
«Το υδρογόνο είναι μία ευέλικτη πηγή ενέργειας που θα διαδραματίσει βασικό ρόλο κατά τη μετάβασή μας στην κλιματική ουδετερότητα», σχολιάζει ο Frank Weber , υπεύθυνος εξέλιξης. «Είμαστε βέβαιοι ότι το υδρογόνο πρόκειται να αποκτήσει μεγάλη σημασία για την ατομική κινητικότητα και ως εκ τούτου θεωρούμε ότι ένας συνδυασμός συστημάτων ηλεκτροκίνησης με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου είναι μία λογική προσέγγιση, μακροπρόθεσμα. Οι κυψέλες καυσίμου δεν απαιτούν κρίσιμες πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο, το λίθιο ή το νικέλιο, επομένως επενδύοντας σε αυτό τον τύπο συστήματος κίνησης ενισχύουμε επίσης τη γεωπολιτική ανθεκτικότητα του Group. Ο στόλος οχημάτων δοκιμής της iX5 Hydrogen θα μας επιτρέψει να αποκτήσουμε νέες και πολύτιμες πληροφορίες δίνοντας μας τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε στους πελάτες μία ελκυστική προϊοντική γκάμα μόλις η οικονομία του υδρογόνου γίνει μία ευρέως διαδεδομένη πραγματικότητα».
Η iX5 Hydrogen κατασκευάζεται στο πιλοτικό εργοστάσιο του BMW Group στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας στο Μόναχο. Αυτό αποτελεί το σημείο διασύνδεσης του τομέα εξέλιξης με την παραγωγή, όπου κάθε νέο μοντέλο μιας από τις μάρκες της εταιρείας κατασκευάζεται για πρώτη φορά. Περίπου 900 άτομα εργάζονται εκεί στα τμήματα αμαξωμάτων, συναρμολόγησης, μηχανολογίας, κατασκευής πρωτοτύπων και προσθετικής κατασκευής (τρισδιάστατη εκτύπωση). Κάθε τμήμα εργάζεται πάνω σε έως και έξι projects οχημάτων ταυτόχρονα και είναι επιφορτισμένο να διασφαλίσει ότι τόσο το προϊόν όσο και η διαδικασία κατασκευής είναι έτοιμα για μαζική παραγωγή. Στην περίπτωση της iX5 Hydrogen, ειδικοί στην τεχνολογία υδρογόνου, την εξέλιξη οχημάτων και την αρχική συναρμολόγηση νέων μοντέλων, συνεργάζονται στενά προκειμένου να ενσωματώσουν την προηγμένη τεχνολογία συστημάτων κίνησης και αποθήκευσης ενέργειας.
Το εργοστάσιο του Γερμανικού Group στο Spartanburg των ΗΠΑ προμηθεύει τα βασικά οχήματα για το μοντέλο υδρογόνου, το οποίο έχει εξελιχθεί πάνω στην πλατφόρμα της X5. Στο τμήμα αμαξωμάτων του πιλοτικού εργοστασίου, τα οχήματα αυτά εφοδιάζονται με μία νέα δομή πατώματος η οποία καθιστά εφικτή την τοποθέτηση δύο δεξαμενών υδρογόνου στο κεντρικό τούνελ και κάτω από το πίσω κάθισμα. Τα ειδικά για το μοντέλο ηλεκτρικά συστήματα των 12 V και 400 V , η μπαταρία υψηλής απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η κυψέλη καυσίμου, ενσωματώνονται όλα κατά τη διάρκεια του σταδίου συναρμολόγησης, μαζί με τα εξαρτήματα της στάνταρ παραγωγής. Τοποθετημένος στην περιοχή του πίσω άξονα μαζί με την μπαταρία υψηλής απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας είναι προϊόν της τρέχουσας τεχνολογίας eDrive 5ης γενιάς που επίσης χρησιμοποιείται σε ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και plug-in υβριδικά μοντέλα της μάρκας. Τα συστήματα κυψελών καυσίμου που βρίσκονται κάτω από το καπό της iX5 Hydrogen έχουν κατασκευαστεί εσωτερικά από φέτος τον Αύγουστο, στο κέντρο αριστείας της BMW για το υδρογόνο, στο Garching (βόρεια του Μονάχου).
Πολυάριθμα εξαρτήματα παράγονται αποκλειστικά για το υδρογονοκίνητο SAV, συμπεριλαμβανομένων κάποιων που κατασκευάζονται στο Additive Manufacturing Campus που επίσης αποτελεί τμήμα του πιλοτικού εργοστασίου. Η iX5 Hydrogen περνά από όλα τα συνήθη στάδια παραγωγής, ξεκινώντας από το τμήμα αμαξωμάτων, και συνεχίζει στο βαφείο και στο τμήμα συναρμολόγησης πριν καταλήξει στον τελικό έλεγχο του κάθε οχήματος ξεχωριστά. Στη συνέχεια, το κάθε όχημα υποβάλλεται σε ένα ολοκληρωμένο λειτουργικό έλεγχο στο κέντρο δοκιμών του Group στο Aschheim.
Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει όλα τα οφέλη ενός συστήματος κίνησης μηδενικών ρύπων με εξαιρετική καθημερινή χρηστικότητα και δυνατότητες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Αυτό καθιστά την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου μία ελκυστική συμπληρωματική εναλλακτική λύση στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με μπαταρία. Αυτό ισχύει κυρίως για πελάτες για τους οποίους οι σύντομες στάσεις για ανεφοδιασμό και η μεγάλη αυτονομία είναι απαραίτητες, καθώς και για περιοχές που ακόμα δεν διαθέτουν επαρκείς υποδομές φόρτισης.