Η νέα BMW X1 ήρθε πρόσφατα στην Ελλάδα και η αντιπροσωπεία έδωσε τη δυνατότητα στους ανθρώπους του ειδικού τύπου για μια πρώτη οδηγική γνωριμία που έγινε στους δρόμους πέριξ της Αθήνας.

Η νέα X1 είναι συνολικά μεγαλύτερη από την προηγούμενη, με μήκος 4,5, αυξημένο κατά 2,2 εκ. μεταξόνιο και φαρδύτερα μετατρόχια. Το αποτέλεσμα είναι μεγαλύτεροι χώροι επιβατών, που εξασφαλίζουν την άνετη μετακίνηση 4 εύσωμων ενηλίκων ακόμα και σε μεγάλο ταξίδι. Ανάλογα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 540 λίτρα.

BMW X1

Το ανανεωμένο μοντέλο προσφέρεται με πλήρη γκάμα κινητήρων, που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις ντίζελ, μία με 2λιτρο κινητήρα 150 ίππων, μία 2λιτρη με ήπιο υβριδικό σύστημα (προσθέτει στιγμιαία 19 ίππους από τον ηλεκτροκινητήρα) και μία 2λιτρη 197 ίππων (με ήπιο υβριδικό σύστημα που δίνει στιγμιαία 19 ίππους).

Οι βενζινοκινητήρες είναι διαθέσιμοι σε τρεις εκδόσεις. Στη βάση αυτή με κινητήρα 1.5 λίτρων 136 ίππων. Ακολουθεί αυτή με ίδιο κινητήρα αλλά με απόδοση 156 ίππων (+ 19 από τον ηλεκτροκινητήρα), ενώ στην κορυφή βρίσκεται η 2λιτρη έκδοση με απόδοση 204 ίππων συν 19 από τον ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος.

Υπάρχουν ακόμα δύο φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων, απόδοσης 136 ή 150 ίππων σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων για την πρώτη και 177 ίππων για τη δεύτερη. Η ηλεκτρική αυτονομία στην πρώτη περίπτωση κυμαίνεται από 77 έως 92 χιλιόμετρα, ενώ στην δεύτερη μειώνεται από 76 έως 88 χιλιόμετρα (WLTP). Τέλος, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση (iX1) διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 313 ίππων.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται (ανάλογα με την έκδοση) στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς.

BMW X1

Στον δρόμο

Οδηγώντας σε αυτοκινητόδρομο και ορεινές διαδρομές την πιο δυνατή πετρελαιοκίνητη και τετρακίνητη έκδοση xDrive23d με 2λιτρο κινητήρα 197 ίππων και ήπιο υβριδικό σύστημα, εντυπωσιαστήκαμε από την άριστη ποιότητα κατασκευής – υλικών και την κορυφαία ποιότητα κύλισης που δεν περιμέναμε σε καμιά περίπτωση βλέποντας τα χαμηλού προφίλ ελαστικά του μεγάλου – πλέον- σε όγκο Γερμανικού SUV. Η ανάρτηση συνδυάζει σχεδόν ιδανικά άνεση, καλό κράτημα, μειωμένες κλίσεις αμαξώματος και σχεδόν ουδέτερη οδική συμπεριφορά, ενώ δεν επηρεάζεται από τις συνήθεις ανωμαλίες που περισσεύουν στους ελληνικούς δρόμους.

Ο πετρελαιοκινητήρας κινεί σβέλτα το μεγάλο και βαρύ όχημα, βασισμένος όχι μόνο στη μέγιστη ισχύ αλλά κυρίως στην άφθονη ροπή από χαμηλά. Η τελευταία ευθύνεται για την άνετη κίνηση εντός των πόλεων, την σβελτάδα με ελάχιστες αλλαγές στις ορεινές διαδρομές και στα γρήγορα-ασφαλή προσπεράσματα.

Επιπλέον τα δυνατά φρένα, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4” και η πρόσθετη πρόσφυση της τετρακίνησης δίνουν στη νέα Χ1 και σπορτίφ δυνατότητες, ενώ η ευθυβολία και το καλό πάτημα επιτρέπει την ξεκούραστη διατήρηση υψηλών ΜΩΤ στα ταξίδια. Σε όλα τα παραπάνω προστίθενται το άψογο σε λειτουργία 7άρι αυτόματο κιβώτιο που αξιοποιεί τις δυνατότητες του κινητήρα και το ακριβές όσο και σβέλτο τιμόνι που δίνει εμπιστοσύνη στον οδηγό να επιλέγει με ακρίβεια την τροχιά του αυτοκινήτου σε κάθε περίπτωση.

Η νέα X1 είναι άμεσα διαθέσιμη με τιμές που ξεκινούν από 40.090 ευρώ για τη βενζινοκίνητη sDrive18i (κίνηση στους εμπρός τροχούς), με πλούσιο βασικό εξοπλισμό που – μεταξύ άλλων – περιλαμβάνει: σύστημα εντοπισμού εμποδίων εμπρός και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης εγκατάλειψης λωρίδας, προσαρμοζόμενά cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα μια ασύρματη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών κ.ά.