Με το λανσάρισμα του Audi TT RS Coupé iconicedition, που θα παραχθεί σε 100 μονάδες στην Ευρώπη, η Audi γιορτάζει την επιτυχημένη πορεία, για ένα τέταρτο του αιώνα, του TT Coupé. Από την πρεμιέρα του το 1998, το σπορ μοντέλο της Γερμανικής εταιρίας αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και πρότυπο οδηγικής απόλαυσης και πρωτοποριακής σχεδίασης. Η έκδοση RS εντυπωσιάζει με την απόδοση και τον ήχο του 5κύλινδρου κινητήρα, ενώ διαθέτει σπορ σχεδιαστικά στοιχεία, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό.

Το πρωτότυπο Audi TT Coupé παρουσιάστηκε στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου IAA στη Φρανκφούρτη το φθινόπωρο του 1995. Τρία χρόνια αργότερα, το TT Coupé βγήκε στην παραγωγή σχεδόν αμετάβλητο και ένα χρόνο μετά από αυτό η Audi λάνσαρε και το TT Roadster. Στη 2η γενιά του μοντέλου, το ΤΤ Coupé εμπλουτίστηκε με τις εκδόσεις S και RS.

Παραμένει μίνιμαλ

Τρεις γενιές TT και ένα τέταρτο του αιώνα αργότερα οι γραμμές από το μοντέλο του 1998 εξακολουθούν να αναγνωρίζονται στο σημερινό TT RS Coupé iconicedition. Η ειδική έκδοση παραμένει πιστή στην ιδέα της απλότητας, με τον μινιμαλιστικό σχεδιασμό να εκτείνεται από την εξωτερική εικόνα στο εσωτερικό, το οποίο εξακολουθεί να είναι ξεκάθαρα εστιασμένο στον οδηγό. Επίσης, η απόχρωση Nardo Grey δίνει τον κατάλληλο τόνο στον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου και πήρε το όνομά της από τη θρυλική ιταλική πίστα αγώνων Pista di Nardó, όπου τα μοντέλα Audi RS διανύουν τα πρώτα χιλιόμετρα εξέλιξης. Το στυλ της ειδικής έκδοσης ενισχύεται περαιτέρω από τη γυαλιστερή μαύρη μάσκα με την έντονη επιγραφή quattro σε ματ απόχρωση τιτανίου. Γυαλιστερή μαύρη απόχρωση έχουν επίσης οι πρόσθετες πλαϊνές ποδιές, οι δακτύλιοι της Audi, το λογότυπο TTRS μπροστά και πίσω, καθώς και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών. Σχεδιασμένες αποκλειστικά για την ειδική έκδοση είναι οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών ενώ οι δαγκάνες φρένων στην ίδια απόχρωση επεκτείνουν το συγκεκριμένο σχεδιαστικό μοτίβο μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Τα σκούρα πίσω τριγωνικά τζάμια με το αποκλειστικό λογότυπο «iconicedition» ολοκληρώνουν την εντυπωσιακή σκουρόχρωμη εικόνα.

Η σπορ δυνατότητες του TT RS Coupé iconicedition ενισχύονται από το εξελιγμένο σε αεροδυναμική σήραγγα πακέτο Aerokit. Η μπροστινή ποδιά και τα πλαϊνά πτερύγια στις εισαγωγές αέρα αντλούν έμπνευση και τεχνογνωσία από τους αγώνες. Πίσω, η σταθερή αεροτομή από ανθρακονήματα τονίζει τον σπορ χαρακτήρα αναβαθμίζοντας ταυτόχρονα την απόδοση και τις επιδόσεις. Στις άκρες του ειδικά σχεδιασμένου διαχύτη RS υπάρχουν κατακόρυφα πλαϊνά πτερύγια ενώ οι δύο εντυπωσιακές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης δημιουργούν ένα δυναμικό οπτικό συνδυασμό.

Η σχέση μεταξύ οπισθέλκουσας και ανύψωσης λήφθηκε λεπτομερώς υπόψη κατά την εξέλιξη του Aerokit στην αεροδυναμική σήραγγα και είναι ιδανικά ρυθμισμένη – βελτιώνοντας τόσο την αεροδυναμική όσο και την οδηγική απόδοση. Η αυξημένη κάθετη δύναμη από την πίσω αεροτομή και τον διαχύτη βελτιώνει τη σταθερότητα και αναβαθμίζει σημαντικά την οδική συμπεριφορά σε γρήγορες στροφές προσφέροντας μοναδική οδηγική απόλαυση σε όλες τις συνθήκες.

Σπορ εσωτερικό

Το εσωτερικό του TT RS Coupé iconicedition χαρακτηρίζεται από αποκλειστικά στοιχεία και προσοχή στη λεπτομέρεια. Οι σκουρόχρωμοι συνδυασμοί είναι και εδώ βασικό μοτίβο της σχεδιαστικής προσέγγισης, η οποία τονίζεται περαιτέρω από τη χρήση αποκλειστικών στοιχείων. Τα σπορ καθίσματα RS έχουν διχρωμία, με λεπτά πλαϊνά πάνελ από γκρι δέρμα Nappa και κεντρικό τμήμα από μαύρη Alcantara με κίτρινες ραφές σε κυψελοειδές μοτίβο και κέντημα «iconicedition» στο ύψος των ώμων. Τα μαύρα πατάκια έχουν κεντημένο το λογότυπο RS σε κίτρινη απόχρωση ενώ τα υποβραχιόνια στις πόρτες και η κεντρική κονσόλα έχουν γκρι χρωματισμό και είναι διακοσμημένα με κίτρινη ραφή, όπως και το μαύρο κάλυμμα του virtual cockpit. Με μαύρη Alcantara είναι επενδεδυμένα στα πάνελ των πορτών αλλά και το σπορ δερμάτινο τιμόνι RS με κίτρινη σήμανση στη θέση 12:00. Ο ξεχωριστός χαρακτήρας δηλώνεται και από την αριθμημένη σήμανση στον επιλογέα, η οποία κάνει καθένα από τα 100 οχήματα της ειδικής έκδοσης μοναδικό.

Κινητήρας 5κύλινδρος με 400 ίππους

Το TT RS Coupé iconicedition διαθέτει τον κινητήρα 2.5 TFSI της Audi Sport με 400 ίππους και μέγιστη ροπή 480 Nm. Όπως σε κάθε TT RS, η ισχύς περνά σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός κιβωτίου Stronic επτά σχέσεων και της μόνιμης τετρακίνησης quattro. Το σύστημα δυναμικής οδήγησης drive select επιτρέπει στον οδηγό να ρυθμίζει ανάλογα με τις απαιτήσεις του το σύστημα μετάδοσης quattro καθώς και το τιμόνι, το κιβώτιο Stronic, τα πτερύγια της εξάτμισης και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα.

Το TT RS Coupé iconicedition έχει τελική ταχύτητα 280 χλμ/ώρα και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας με σειρά ανάφλεξης 1-2-4-5-3 παράγει αρμονικές συχνότητες οι οποίες δημιουργούν ένα συγκεκριμένο και μοναδικό σε ρυθμό ήχο. Σε συνθήκες αυξημένου φορτίου τα ειδικά πτερύγια της εξάτμισης ανοίγουν προσφέροντας έτσι ακόμα πιο πλούσιο ήχο.

Εκτός από χαμηλό βάρος (1.475 κιλά) το TT RS Coupé διαθέτει και τη σπορ ανάρτηση RS Sport Suspension Plus με ενεργά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ τεχνολογίας magnetic ride, η οποία εξασφαλίζει εξαιρετικό χειρισμό και σταθερότητα. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης μέσω του συστήματος δυναμικής οδήγησης drive select.

Οι παραδόσεις στους 100 πελάτες που θα προλάβουν αναμένεται να ξεκινήσουν το πρώτο τρίμηνο του 2023.