Η Kosmocar – Volkswagen ανακοίνωσε τον ερχομό στην Ελλάδα του ID.5, ενός νέου αμιγώς ηλεκτρικού SUV/coupé μοντέλου που ενσωματώνεται στην οικογένεια ID ενισχύοντας της γκάμα επιλογών της μάρκας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το ID.5, το πρώτο ID. με Software 3.1, είναι το 3ο μοντέλο που κατασκευάζεται με βάση την αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και υποστηρίζει με τον καλύτερο τρόπο την ανάπτυξη σύγχρονων ηλεκτρικών οχημάτων που συνδυάζουν την τιμή, την απόδοση και την αειφορία.

Volkswagen

Σχεδίαση, Χώροι

Με την επιβλητική εμφάνιση των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, την ξεχωριστή σχεδίαση του προφυλακτήρα, τους εντυπωσιακούς αεραγωγούς και την πληθωρική επιφάνεια στο καπό, το ID.5 διακρίνεται για την αυτοπεποίθηση που εκπέμπει, την ανεξαρτησία και το φιλικό του προφίλ.

Οι ειδικά σχεδιασμένοι αεραγωγοί στο κορυφαίο μοντέλο ID.5 GTX του δίνουν μια πιο ισχυρή αίσθηση σε σχέση με το ID.5. Συνολικά, οι σχεδιαστικές γραμμές του είναι απαλές, ατμοσφαιρικές και ταυτόχρονα sport και μυώδεις. Οι κοντοί πρόβολοι και οι μεγάλοι τροχοί ενισχύουν την εντυπωσιακή του προσωπικότητα, ενώ οι διαστάσεις είναι: μήκος 4,60μ, πλάτος 1,85μ και ύψος 1,61μ. Στις βασικές του διαστάσεις, ο όγκος του χώρου αποσκευών του ID.5 είναι 549 λίτρα, καθιστώντας τον ελαφρώς μεγαλύτερο από το ID.4. Όταν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι αναδιπλωμένες, ο όγκος φτάνει τα 1.561 λίτρα.

Volkswagen

Το προαιρετικό πακέτο Assistance Plus περιλαμβάνει το ηλεκτρικό άνοιγμα του χώρου αποσκευών, το οποίο ανοίγει και κλείνει με μια απλή κίνηση του ποδιού. Τέλος, με τον προαιρετικό ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο, το ID.5 μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 1.200 κιλά (με φρένο, με κλίση 8%), ενώ το ID.5 GTX έως και 1.400 κιλά.

Το ID.5 διαθέτει ευρύχωρο εσωτερικό με υψηλής ποιότητας υλικά και ευχάριστη ατμόσφαιρα. Χάρη στο μεταξόνιο των 2,77 μέτρων και την αρχιτεκτονική εξοικονόμησης χώρου, το εσωτερικό έχει την αίσθηση ευρυχωρίας ενός σαλονιού. Αυτός ο πρόσθετος χώρος αναδεικνύει τις νέες επιλογές που ανοίγονται από τις ηλεκτροκίνητες πλατφόρμες και παρουσιάζει το στυλ αμαξώματος του μέλλοντος. Παρά την κεκλιμένη, σπορτίφ γραμμή οροφής, το εσωτερικό είναι ευρύχωρο με μοντέρνα, ζεστή και κομψή αίσθηση. Ο σχεδιασμός του τονίζει τη συνολική αισθητική, ενώ ο πίνακας οργάνων φαίνεται να αιωρείται ελαφρά, καθώς δεν είναι συνδεδεμένος με την κεντρική κονσόλα. Μαλακή επιφάνεια καλύπτει το πάνω μέρος του πίνακα οργάνων και ξεχωρίζει για τη ραφή στο κέντρο. Ο εσωτερικός φωτισμός Ambient των 10 διαφορετικών χρωμάτων διαγράφει τις γραμμές του εσωτερικού. Η αρχιτεκτονική φωτισμού του μοντέλου αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σχεδιαστικής ιδέας.

Οι μεγάλοι προβολείς δίνουν στην εμπρός όψη του ID.5 μια φιλική εμφάνιση και χρησιμοποιούν τεχνολογία LED ως στάνταρ. Το προαιρετικό πακέτο Design διαθέτει προβολείς LED matrix, αν και αυτοί είναι στάνταρ στο ID.5 GTX. Οι ενότητές τους με τον πλευρικό φωτισμό φόντου θυμίζουν ανθρώπινα μάτια, καθώς όταν ο οδηγός πλησιάζει το όχημα με το κλειδί, το όχημα φαίνεται να «ξυπνάει» και να ανοίγει τα μάτια του, εντύπωση που δημιουργείται από το γεγονός ότι οι μονάδες περιστρέφονται σε κατακόρυφο άξονα.

Παράλληλα, το πίσω μέρος του ID.5 ξεχωρίζει χάρη στα καινοτόμα τρισδιάστατα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED (στάνταρ στο ID.5 GTX και περιλαμβάνονται στο πακέτο Design για το ID.5), τα οποία συνδέονται με μια ταινία φωτισμού LED. Κάθε μονάδα περιέχει εννέα καλώδια οπτικών ινών που βρίσκονται ελεύθερα στο χώρο και αποτελούνται από πολλά λεπτά στρώματα- αυτά δημιουργούν ένα πίσω φως σε σχήμα αψίδας σε έντονο κόκκινο χρώμα. Το φως φρένων δημιουργεί ένα σχήμα Χ, ενώ το δυναμικό φλας σαρώνει από μέσα προς τα έξω. Στα οχήματα που είναι εξοπλισμένα με τους προβολείς LED matrix, κινούμενα μοτίβα φωτισμού διατρέχουν τις συστοιχίες των πίσω φώτων για να καλωσορίσουν και να αποχαιρετήσουν τον οδηγό. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ διαφόρων κινούμενων σχεδίων στο σχετικό μενού HMI.

Volkswagen

Εξοπλισμός

Η φιλοσοφία χειρισμού των ID.5 και ID.5 GTX είναι μοντέρνα και απλή, βελτιωμένη και διαισθητική. Στο επίκεντρο της ιδέας βρίσκονται δύο οθόνες. Η οθόνη του οδηγού (5,3 ίντσες) ελέγχεται με χειριστήρια αφής στο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Στο μέσο του πίνακα οργάνων φιλοξενείται η οθόνη αφής για το σύστημα πλοήγησης, τις τηλεφωνικές λειτουργίες, τα μέσα ενημέρωσης, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Η οθόνη έχει διαγώνιο 12 ιντσών στον στάνταρ εξοπλισμό.

Το ID.5 και ID.5 GTX διαθέτουν Infotainment Package και είναι ήδη συνδεδεμένα από το βασικό εξοπλισμό. Τα ID.5 και ID.5 GTX είναι τα πρώτα VW που διαθέτουν θύρες USB-PD (Power Delivery). Οι θύρες βρίσκονται στο χώρο επιβατών και είναι σε θέση να φορτίζουν μεγαλύτερες και πιο ισχυρές συσκευές, όπως φορητούς υπολογιστές, με ισχύ έως και 45 Watt. Η διεπαφή κινητού τηλεφώνου Comfort συνδέει την κεραία του smartphone με την κεραία του οχήματος και επιτρέπει τη φόρτιση χωρίς επαφή για συσκευές με λειτουργία ασύρματης φόρτισης. Η στάνταρ λειτουργία App-Connect επιτρέπει την προβολή στην οθόνη Infotainment των εφαρμογών από το smartphone, όπως το Apple Car Play και το Google Android Auto.

Το πακέτο Infotainment περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία πλοήγησης και τις υπηρεσίες We Connect Plus, οι οποίες συνδέουν το ID.5 με το smartphone του ιδιοκτήτη και τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Volkswagen

Κινητήρια συστήματα

Το ID.5 λανσάρεται στην ελληνική αγορά με 2 κινητήρες και μία μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 77kWh.Το ID.5 Pro Performance αποδίδει 204 ίππους (0 έως 100 χλμ/ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 160 χλμ/ώρα) και 310 Nm ροπής, με προβλεπόμενη αυτονομία 520 χλμ.. Στο ID.5 GTX, υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας με 162 Nm ροπής στον μπροστινό άξονα και ένας άλλος με 310 Nm ροπής στον πίσω άξονα (συνολική ροπή 460 Nm), ενώ το σύστημα τετρακίνησης με δύο κινητήρες μπορεί να αποδώσει μέγιστη ισχύ 299 ίππους (0-100 χλμ/ώρα σε 6,3΄΄, τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα) και προβλεπόμενη αυτονομία 490 χλμ.

Στο ID.5, τα συστήματα ελέγχου για το σύστημα κίνησης και τα φρένα είναι στενά συνδεδεμένα. Ο στάνταρ Vehicle Dynamics Manager, ένας υπολογιστής υψηλής ταχύτητας, συνεργάζεται στενά με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC και τον έλεγχο της τετρακίνησης (στο ID.5 GTX). Όταν επιλεχθεί το sport προφίλ οδήγησης, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS (ή το XDS+ στο ID.5 GTX) επικοινωνεί επίσης με τον διαχειριστή δυναμικής οχήματος και ολοκληρώνει την εμπειρία χειρισμού. Το σύστημα ελέγχου στο ID.5 είναι πολύ πιο γρήγορο και ακριβές από αυτό ενός συμβατικά κινούμενου οχήματος, επιπλέον, οι ηλεκτρικοί κινητήρες κίνησης μπορούν να εφαρμόζουν τα σήματα ελέγχου πολύ πιο γρήγορα από οποιονδήποτε κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Μέχρι και πέντε προφίλ οδήγησης υπάρχουν στο ID.5 GTX, ενώ η λειτουργία επιλογής προφίλ οδήγησης είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα ID.5. Με αυτή τη λειτουργία, ο οδηγός μπορεί να επηρεάσει τον τρόπο λειτουργίας των ηλεκτροκινητήρων και του συστήματος διεύθυνσης, όπως είναι στάνταρ στα προφίλ Eco, Comfort, Sport και Individual. στο προφίλ Sport, ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας του ID.5 GTX είναι πάντα ενεργοποιημένος. Στο ID.5 GTX, ο οδηγός μπορεί επίσης να επιλέξει το προφίλ Traction, το οποίο έχει σχεδιαστεί ειδικά για χαμηλές ταχύτητες σε ολισθηρό έδαφος.

Οι τιμές πώλησης είναι 51.600 ευρώ για το Pro+ και 58.300 ευρώ για το GTX.