Η Nissan παρουσίασε το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό μίνι όχημα Sakura στην Ιαπωνία, με τις πωλήσεις του να έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στην αγορά, αυτό το καλοκαίρι.
Με το όνομά του να συμβολίζει το εμβληματικό ιαπωνικό άνθος κερασιάς, το Sakura θα διατεθεί σε προσιτή τιμή, ενώ ανεβάζει ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των mini οχημάτων. Ο ευέλικτος χειρισμός του και η ακτίνα στροφής των 4,8 μέτρων, επιτρέπει στον οδηγό του να εκτελεί γρήγορους ελιγμούς με ευκολία.
Παρά το μέγεθός του, το Sakura διαθέτει ευρύχωρο εσωτερικό και μεγάλη αυτονομία, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις, στην εργασία και τα ψώνια. Διαθέτει επίσης το ProPILOTPark, ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει το παρκάρισμα και να κάνει την οδήγηση πιο ευχάριστη.
Επιδόσεις με ήπιο χαρακτήρα
Το Sakura διαθέτει τη στιγμιαία ισχύ και την ησυχία που χαρακτηρίζει τα EVs. Εξοπλισμένο με προηγμένη τεχνολογία ελέγχου και κινητήρα που παράγει 64 ίππους και 195 Nm ροπής το Sakura έχει το υψηλότερο επίπεδο απομόνωσης θορύβου στην καμπίνα, στην κατηγορία των mini οχημάτων.
Τρεις λειτουργίες οδήγησης , Eco, Standard και Sport, παρέχουν τις καλύτερες επιδόσεις για διαφορετικές καταστάσεις. Χρησιμοποιώντας το e-Pedal Step, ο οδηγός μπορεί να επιβραδύνει ομαλά και σταθερά αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού, μια κίνηση που φορτίζει παράλληλα την μπαταρία μέσω της αναγεννητικής πέδησης.
Η ταχύτητα του Sakura μπορεί να ρυθμιστεί χρησιμοποιώντας μόνο το πεντάλ του γκαζιού. Αυτό κάνει την οδήγηση πιο απολαυστική στους δρόμους της πόλης, όπου απαιτείται επαναλαμβανόμενη επιτάχυνση και επιβράδυνση, αλλά και σε χιονισμένους δρόμους που απαιτούν ομαλή επιβράδυνση. Επιπλέον, το χαμηλό κέντρο βάρους του ηλεκτρικού μίνι ενισχύει τη σταθερότητα και προσφέρει υψηλή οδηγική άνεση, σε ανώμαλες επιφάνειες του οδοστρώματος.
Ηλεκτροκινητήρας τελευταίας τεχνολογίας
Το Sakura είναι εξοπλισμένο με μια υπερσύγχρονη μπαταρία ιόντων λιθίου, που χάρη στην ειδική μέθοδο χωροθέτησης των κυψελών της είναι συμπαγής, επιτρέποντας στο Sakura να έχει ευρύχωρο εσωτερικό. Επιπλέον, προσφέρει αυτονομία έως και 180 χλμ (με βάση τον κύκλο WLTC της Ιαπωνίας), καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινή χρήση. Η μπαταρία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως φορητή πηγή τροφοδοσίας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης και να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια για μια μέρα σε ένα σπίτι.
Προηγμένα συστήματα οδήγησης
Εκτός από το σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPILOT, το Sakura είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ProPILOT Park που ελέγχει αυτόματα το τιμόνι, την επιτάχυνση, το φρενάρισμα, την αλλαγή ταχυτήτων και το χειρόφρενο κατά τη στάθμευση.
Εξωτερική εμφάνιση
Η εξωτερική σχεδίαση του Sakura αποπνέει κομψότητα και δύναμη. Οι κομψοί λεπτοί προβολείς με τις τριπλές δέσμες φωτός, μια πρωτιά για μικρό όχημα, αυξάνουν την ασφάλεια στη νύχτα. Οι εξοπλιστικές κατηγορίες G και X διαθέτουν φαρδιά LED πίσω φώτα συνδυαστικής προβολής, των οποίων η εμφάνιση είναι εμπνευσμένη από το δικτυωτό πλέγμα της πίσω πόρτας.
Οι ζάντες αλουμινίου αντλούν έμπνευση από τους Ιαπωνικούς διακοσμητικούς κόμπους mizuhiki, που συναντώνται συνήθως σε φακέλους και συσκευασίες δώρων. Ενσωματώνοντας την παραδοσιακή Ιαπωνική αισθητική, αυτές οι ζάντες προσθέτουν κομψότητα στο Sakura.
Η θύρα φόρτισης, που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του πίσω μέρους του Sakura, ανάβει όταν ανοίγει το καπάκι, για να διευκολύνει κατά τη νυχτερινή χρήση, ενώ το μοντέλο είναι διαθέσιμο σε δεκαπέντε χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων διχρωμιών που παραπέμπουν στις εποχές.
Εσωτερικό
Στο cockpit του Sakura την παράσταση κλέβει ο πίνακας οργάνων Advanced Drive Assist των 7 ιντσών, καθώς και η μεγάλη οθόνη πλοήγησης των 9 ιντσών, τοποθετημένη οριζόντια για να επιτρέπει την προβολή με ελάχιστη κίνηση των ματιών. Το σύστημα πλοήγησης Nissan Connect προσφέρει μια σειρά λειτουργιών για τη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας του μοντέλου, συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης διαδρομής βάσει των αναγκών φόρτισης, μιας υπηρεσίας έκτακτης κλήσης SOS και της ασύρματης συνδεσιμότητας Apple Car Play.
Τα άνετα καθίσματα έχουν σχέδιο καναπέ και είναι επενδυμένα με πολυτελές ύφασμα, ενώ η οριζοντίως τοποθετημένη επένδυση σε χάλκινη απόχρωση, δίνει στο εσωτερικό μια μοντέρνα εμφάνιση και μια αίσθηση ευρυχωρίας.
Επιπλέον, υπάρχει άφθονος αποθηκευτικός χώρος, όπως για παράδειγμα στην επιφάνεια του κεντρικού πίνακα οργάνων που μπορεί να χωρέσει ένα smartphone, ένα πορτοφόλι και άλλα μικροαντικείμενα.
Το τιμόνι δύο ακτίνων προσθέτει μια σπορτίφ πινελιά, ενώ στην προαιρετική έκδοση Premium Interior Package διατίθεται και με δερμάτινη επένδυση. Στο εσωτερικό είναι διαθέσιμες τρεις χρωματικές επιλογές, μαύρο, μπεζ και μπλε-γκρι.
Το Sakura, που έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία αυτό το καλοκαίρι, κοστίζει περίπου 13.200 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του φόρου κατανάλωσης και της επιδότησης οχημάτων καθαρής ενέργειας).
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μπαταρία: Lithium-ion
- Χωρητικότητα μπαταρίας: 20 kWh
- Ισχύς: 64 ίπποι
- Ροπή: 195 Nm
- Μέγιστη ταχύτητα: 130 χλμ/ώρα
- Αυτονομία (WLTC): Έως 180 χλμ
- Χρόνος φόρτισης: Τυπική φόρτιση: 8 ώρες (από προειδοποιητική ένδειξη μπαταρίας μέχρι την πλήρη φόρτιση)
- Ταχεία φόρτιση : περίπου 40 λεπτά (από προειδοποιητική ένδειξη μπαταρίας μέχρι το 80% της φόρτισης)
- Διαστάσεις: 3.395 Χ 1.475 Χ 1.655 χλστ
- Μεταξόνιο: 2.495 χλστ
- Βάρος (ανάλογα με το μοντέλο και τον εξοπλισμό): 1.070 – 1.080 κιλά
- Χωρητικότητα αποσκευών: 107 λίτρα
- Αριθμός επιβατών: 4