Άνθρωποι σε όλη την Ασία κατέκλυσαν εμπορικά κέντρα και ηλεκτρονικά καταστήματα την Παρασκευή, προσπαθώντας να αποκτήσουν τη νέα έκδοση του Labubu, ενός συλλεκτικού παιχνιδιού που έχει προκαλέσει παγκόσμια φρενίτιδα.

Εμπνευσμένα από τη σκανδιναβική παράδοση, τα μικρά, τριχωτά φιγουρίνια — που διατίθενται συνήθως σε μικρά κουτιά-έκπληξη — προσέλκυσαν πλήθη σε πόλεις όπως η Μπανγκόκ και η Κουάλα Λουμπούρ, καθώς η νέα συλλογή τέθηκε σε κυκλοφορία. Τα προϊόντα διατέθηκαν επίσης διαδικτυακά και εξαντλήθηκαν γρήγορα.

Τι είναι το Labubu και ποιος ο δημιουργός του

Δημιουργός του Labubu και της σειράς «The Monsters» είναι ο Κάσινγκ Λανγκ, εικονογράφος γεννημένος στο Χονγκ Κονγκ και μεγαλωμένος στην Ολλανδία. Από το 2015, οι φιγούρες του έχουν αποκτήσει φανατικούς θαυμαστές, με τη δημοτικότητα του Labubu να εκτοξεύεται το τελευταίο έτος χάρη σε υποστηρίξεις διασημοτήτων. Η Λίσα από το παγκοσμίου φήμης συγκρότημα Blackpink έχει εκδηλώσει συχνά την αγάπη της για το Labubu στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δηλώνοντας σε πρόσφατο βίντεο του Teen Vogue: «Το Labubu είναι το μωρό μου».

Η νέα συλλογή, με τίτλο «Big Into Energy», περιλαμβάνει έξι βινύλ κρεμαστές φιγούρες (και μία «μυστική» φιγούρα) που αντιπροσωπεύουν συναισθήματα όπως η αγάπη, η ελπίδα και η ευτυχία — όλα σε νέα χρώματα.

Η τιμή των νέων Labubu κυμαίνεται από 13 έως 16 δολάρια σε διάφορες ασιατικές χώρες. Λίγο μετά την κυκλοφορία τους την Παρασκευή, κάποια κρεμαστά πωλούνταν έως και 90 δολάρια στην αμερικανική πλατφόρμα μεταπώλησης StockX.

Στο εμπορικό κέντρο CentralWorld στη Μπανγκόκ, δεκάδες θαυμαστές περίμεναν σε ουρά πριν καν ανοίξει το κατάστημα Pop Mart, ο επίσημος διανομέας του Labubu, παρότι είχαν ήδη κρατήσει προκαθορισμένα ραντεβού. Η φοιτήτρια Καμόλβαν Πόφα, 21 ετών, δήλωσε στο CNN ότι έφυγε νωρίς από το σπίτι της για να προλάβει τη νέα συλλογή, λέγοντας: «Ακολουθώ το Labubu εδώ και σχεδόν δύο χρόνια. Στην αρχή μου φάνηκε άσχημο, αλλά το έβλεπα συνεχώς στα social media και οι φίλοι μου ήταν τρελαμένοι με αυτό, οπότε τους ακολούθησα».

Η τουρίστρια Έμιλι Γιονγκ, 27 ετών, από την Αυστραλία, προσπάθησε να αποκτήσει το νέο Labubu πριν την πτήση της για το σπίτι, αλλά έφυγε με άδεια χέρια επειδή δεν είχε κάνει προεγγραφή. Η Χαταϊρούς Μεκμπορισούτ, 53 ετών, αγόρασε ένα σετ έξι κρεμαστών φιγουρών, κρατώντας μία που ονομάζεται «τύχη» και σχεδιάζει να μεταπωλήσει τις υπόλοιπες.

Παρά τη σχετικά πρόσφατη παγκόσμια αναγνώριση, το Labubu (που είναι κορίτσι) αποτελεί προϊόν δεκαετούς δημιουργίας. Εμφανίστηκε αρχικά ως δευτερεύων χαρακτήρας στον μαγικό κόσμο του Λανγκ στα βιβλία «The Monsters», όπως αναφέρει η Pop Mart, η κινεζική εταιρεία που έχει τα δικαιώματα διάθεσης του προϊόντος.

Με αυτιά σαν κουνελιού, μεγάλα στρογγυλά μάτια και ένα σκανδαλιάρικο χαμόγελο, το Labubu είναι «καλόκαρδο και πάντα θέλει να βοηθάει, αλλά συχνά καταλήγει να προκαλεί το αντίθετο», όπως γράφει η εταιρεία στον ιστότοπό της. Οι θαυμαστές συνηθίζουν να κρεμούν τα Labubu στα ρούχα ή τις τσάντες τους — ακόμα και στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού εντοπίστηκαν φιγούρες. Τα φιγουρίνια ανταλλάσσονται ή μεταπωλούνται σε fan meet-ups και online marketplaces.

Η Pop Mart, κατασκευαστής παιχνιδιών από την Κίνα, πέτυχε στον χώρο των συλλεκτικών ειδών που κυριαρχούσε παραδοσιακά η Ιαπωνία, κυκλοφορώντας το Labubu σε κουτιά-έκπληξη, ενισχύοντας τον ενθουσιασμό των καταναλωτών. Η σειρά «The Monsters» αποτελεί το best-seller της εταιρείας, αποφέροντας πωλήσεις 3 δισ. γιουάν (410 εκατ. δολάρια) πέρυσι. Η βάση θαυμαστών αναπτύσσεται και στις ΗΠΑ, όπου όμως οι τιμές είναι υψηλότερες λόγω των δασμών 145% στον εισαγόμενο κινέζικο εξοπλισμό. Ένα κουτί-έκπληξη της νέας σειράς πωλείται στις ΗΠΑ έναντι 27,99 δολαρίων, από 21,99 δολάρια προηγουμένως.

Μεταξύ των νέων Labubu περιλαμβάνεται και μια σπάνια φιγούρα με την ένδειξη «Secret», με πιθανότητα μόλις 1 στις 72 να βρεθεί κατά το άνοιγμα.