Το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, ολοκληρώνει την τελική διαδικασία ρυθμίσεων. Η ολοκληρωμένη εφαρμογή του υβριδικού συστήματος κίνησης Μ των 650 ίππων και η ειδική για το μοντέλο τεχνολογία ανάρτησης M, συμπεριλαμβάνονται στα εντυπωσιακά στοιχεία της νέας BMW XM.
Τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά επιδόσεων της BMW XM καθιστούν το κάθε test drive μία πραγματική εμπειρία, ακόμα και για επαγγελματίες οδηγούς. Στο πλαίσιο των δοκιμών δυναμικής οδήγησης, το πρώτο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH με ηλεκτροκίνηση ολοκληρώνει αυτή τη στιγμή την τελική φάση της διαδικασίας εξέλιξης για την παραγωγή. Μόλις μερικούς μήνες μετά την παρουσίαση του BMW Concept XM, πρωτότυπα του μοντέλου παραγωγής επιδεικνύουν το υψηλό επίπεδο ωριμότητας της τεχνολογίας μετάδοσης κίνησης και ανάρτησης που διαθέτουν, σε ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών.
Η BMW XM παρουσιάζει μία άλλη πτυχή της ηλεκτροκίνησης σε αυτήν την κατηγορία, με το πρώτο υβριδικό σύστημα κίνησης M. Ένας νέος βενζινοκινητήρας V8, σε συνδυασμό με μία ηλεκτρική μονάδα κίνησης, αποδίδουν συνολική ισχύ 650 ίππων, ενώ η μέγιστη ροπή φθάνει στα 800 Nm. Με πλήρη έλεγχο σε όλες τις περιπτώσεις, η ισχύς μεταφέρεται αποτελεσματικά στο δρόμο, μέσω του πρώτου συστήματος τετρακίνησης M xDrive που έχει εξελιχθεί ειδικά για υβριδικά μοντέλα, και είναι εξαιρετικά άμεσο σε απόκριση.
Τελικές δοκιμές
Για τα test drives τους σε δημόσιους δρόμους, οι μηχανικοί εξέλιξης και δοκιμών καθιέρωσαν ένα εξαιρετικά απαιτητικό προφίλ διαδρομής με πολλές εναλλαγές. Κατά συνέπεια, η έξυπνα ελεγχόμενη αλληλεπίδραση του νέου, 8κύλινδρου κινητήρα και του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να δοκιμάζεται και να βελτιώνεται λεπτομερώς σε μία ευρεία γκάμα συνθηκών: από ενδιάμεσα σπριντ στον αυτοκινητόδρομο, μέχρι επαρχιακούς δρόμους με στροφές και κίνηση σε συνθήκες κυκλοφορίας μέσα σε πόλεις με συχνά stop-and-go. Τα απότομα ορεινά περάσματα και οι στενοί δρόμοι με στροφές προσφέρουν το ιδανικό πεδίο για να επιδείξουν τις δυνατότητες δυναμικής οδήγησης του συστήματος M xDrive, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μπλοκέ διαφορικού στο σύστημα μετάδοσης του πίσω άξονα.
Με ηλεκτρική αυτονομία περίπου 80 χλμ. (WLTP), η XM μπορεί να οδηγείται όχι μόνο σε κατοικημένες περιοχές, αλλά και σε μεγαλύτερες αποστάσεις, ταξιδεύοντας σχεδόν αθόρυβα και με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ η άμεση απόκριση του ηλεκτροκινητήρα σε κάθε πάτημα του γκαζιού είναι έντονα αντιληπτή. Στο Electric mode, η στιγμιαία παροχή ισχύος εξασφαλίζει δυναμική επιτάχυνση, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση στα φανάρια ή εκτός πόλης.
Πλαίσιο – Φρένα
Το γεγονός ότι η XM σχεδιάστηκε ως μία γνήσια BMW M, φαίνεται επίσης από την ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες (50:50) και την τεχνολογία της ανάρτησης. Το κορυφαίο μοντέλο εφοδιάζεται με ανάρτηση Adaptive M Professional ως στάνταρ. Αυτή περιλαμβάνει επίσης μία ειδική έκδοση των ελατηρίων και των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, καθώς και ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα σταθεροποίησης των κλίσεων του αμαξώματος με τεχνολογία 48 volt. Με την πρόσθετη λειτουργία Active Roll Comfort, μειώνει την τάση κλίσης εξ αιτίας των ανωμαλιών του οδοστρώματος, στη μία πλευρά. Την ίδια στιγμή, ρυθμίζει ενεργά το ύψος του αμαξώματος στην αντίστοιχη πλευρά του οχήματος. Το Integral Active Steering αποτελεί επίσης μέρος του στάνταρ εξοπλισμού του μοντέλου για πρώτη φορά και προάγει την ευελιξία και τη δυναμική συμπεριφορά στις στροφές, καθώς και την ευστάθεια κατά την αλλαγή λωρίδων.
Με αυτό το συνδυασμό, ένα ειδικό για το μοντέλο σύστημα πέδησης Μ και η τελευταία γενιά του ενσωματωμένου συστήματος φρένων, καθώς και οι προαιρετικές ζάντες ελαφρού κράματος Μ, διάστασης έως 23 ιντσών, η XM προσφέρει συμπεριφορά που μπορεί να ελέγχεται με ακρίβεια ακόμα και στις πιο δυναμικές συνθήκες οδήγησης. Επίσης, υπερέχει σε επίπεδο άνεσης στις καθημερινές διαδρομές και σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Η βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οδηγικής άνεσης επιτυγχάνεται στα πλαίσια του εντατικού προγράμματος δοκιμών, που πραγματοποιείται υπό καθημερινές συνθήκες.
Οι μηχανικοί εξέλιξης του μοντέλου προ-παραγωγής καταγράφουν με ακρίβεια το πώς αντιδρούν τα συστήματα ανάρτησης σε αυλάκια, ανωμαλίες ή χωμάτινα τμήματα του δρόμου και με πόση σιγουριά ελέγχονται οι αντιδράσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, στις γρήγορες αλλαγές λωρίδων ή στις παρατεταμένες κατηφόρες με υψηλές απαιτήσεις επιβράδυνσης. Στο πλαίσιο της συνδυασμένης εφαρμογής όλων των συστημάτων μετάδοσης κίνησης και ανάρτησης, η ακριβής ρύθμισή τους εξασφαλίζει ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας, καθώς και όλα τα εξαρτήματα ανάρτησης και ελέγχου, αποτελούν ένα τέλεια συντονισμένο συνολικό πακέτο.
Η μαζική παραγωγή της ΧΜ θα ξεκινήσει στο αμερικανικό εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg, τον Δεκέμβριο του 2022.