Η Hyundai Motorsport ξεκινά τη νέα εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA (WRC) με το ολοκαίνουριο Hyundai i20 N Rally1 και τέσσερα πληρώματα.
Ως δύο φορές Πρωταθλητής Κατασκευαστών, η Κορεάτικη μάρκα επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της στο WRC αποδεχόμενη πλήρως τους νέους υβριδικούς κανονισμούς του Rally1, οι οποίοι τίθενται σε ισχύ από το Rallye Monte-Carlo που θα πραγματοποιηθεί στις 20-23 Ιανουαρίου.
Η ομάδα εργάστηκε επί μακρόν για να αναπτύξει το νέο της αγωνιστικό αυτοκίνητο για την 9η σεζόν της στο WRC, πραγματοποιώντας ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών. Βασισμένη στο i20 N, η έκδοση WRC θα εδραιώσει περαιτέρω τη σύνδεση μεταξύ του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τωντεχνολογιών των αυτοκινήτων παραγωγής της μάρκας, καθώς η ομάδα στοχεύει σε περισσότερες νίκες και τίτλους το 2022.
Στο τιμόνι των αυτοκινήτων i20 N Rally1 για όλους τους γύρους του πρωταθλήματος 2022 θα βρίσκονται τα πληρώματα των Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe και Ott Tänak/Martin Järveoja.
Ο Neuville θα επιδιώξει να αυξήσει τις 15 νίκες του στο WRC, ενώ οι Εσθονοί θα είναι οι μόνοι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές (2019) που θα αγωνιστούν σε όλους τους γύρους της σεζόν του 2022.
Ένα τρίτο Hyundai i20 N Rally1 θα μοιρασθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν ο ανερχόμενος Σουηδός οδηγός Oliver Solberg και ο έμπειρος Ισπανός οδηγός Dani Sordo. Ο Solberg θα έχει συνοδηγό τον Elliott Edmondson, ενώ ο Sordo ξεκινά την 9η σεζόν του ως οδηγός της Hyundai με συνοδηγό τον Cándido Carrera.
Τα πληρώματα θα ακολουθήσουν το πρόγραμμα των 13 ράλι της χρονιάς, ανάμεσα στα οποία τα Ράλι Νέας Ζηλανδίας και Ιαπωνίας που επιστρέφουν στο πρωτάθλημα.
Με Team Manager τον Pablo Marcos στην θέση του «απολυμένου» Andrea Adamo, η αγωνιστική ομάδα δοκιμάζει το i20 N Rally1 από τον Μάιο του περασμένου έτους, σε διαφορετικέςσυνθήκες σε όλη την Ευρώπη.
Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί Rally1 έχουν θεσπιστεί για να αποδείξουν τη δέσμευση του WRC για ένα βιώσιμο μέλλον, καθώς και βελτιώσεις στην ασφάλεια και την ισότητα μεταξύ των αγωνιζομένων. Η υβριδική τεχνολογία εισήχθη στο WRC για πρώτη φορά, καθιστώντας αναγκαία μια νέα προσέγγιση στην ανάπτυξη αυτοκινήτων ράλι, μαζί με 100% βιώσιμο καύσιμο. Το i20 N Rally1 είναι προϊόν των νέων κανονισμών (συνδυάζοντας έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων με μια plug-in υβριδική μονάδα) και την εμπειρία που δημιουργήθηκε από την ομάδα σε οκτώ σεζόν παρουσίας στο WRC.
Νίκος Τσάδαρης